AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #1 Skrevet 4. februar 2015 Vi skal ha et lite bryllup, men har lyst å invitere tanter, onkeler osv til restefest med kaker og kaffe, etter byllupet. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal invitere... Tenker å ha åpent hus, sånn at de som vil kan komme innom, gjerne uten gave, men jeg må jo formidle dette på en ok måte. Tips? Anonymous poster hash: f60da...749
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #2 Skrevet 4. februar 2015 Vet ikke om jeg hadde kommet til en restefest om jeg hadde blitt invitert til det. Da er det så alt for tydelig at man er "en god nummer to". Anonymous poster hash: 3226c...d26 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #3 Skrevet 4. februar 2015 Det er ihvertfall hyggeligere å kalle det etterpålag. Anonymous poster hash: e2abb...fdf 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #4 Skrevet 4. februar 2015 Jeg hadde nok heller ikke blitt glad på en restefest. Engang ble vi bedt til kaffe hos ei venninne, mens vennene hans fikk komme i hele middagen. Vi følte oss tilsidesatt. Restefest virker verre. Anonymous poster hash: 417b8...192 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #5 Skrevet 4. februar 2015 Det er akkurat det jeg vil unngå at folk skal føle! Men det er kun aller, aller nærmeste familie som er bedt i bryllupet, så alle andre vi kjenner stiller i den gruppen. Ingen er bedre/dårligere enn andre, så det er likt for alle! Etterpålag er et laaangt bedre ord, ja! Hadde ikke tenkt å bruke "restefest" når jeg inviterte. Anonymous poster hash: 232cc...0a0 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #6 Skrevet 4. februar 2015 Tror kanskje dere også bør få med i denne invitasjonen at det kun er de aller, aller nærmeste som har vært til stede ved selve vielsen dere hadde da dere ønsket en intim/personlig seremoni. Sånn at alle er sikre på status quo. Anonymous poster hash: 3226c...d26
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #7 Skrevet 6. februar 2015 Ts spør ikke om DERE ville komme, hun ber om tips og råd til hvordan hun skal invitere. Slekten vet sikkert at det kun er nærmeste familie som er med på vielsen. Å nevne at kun familie og søsken er med på vielsen er unødvendig. Gjør det enkelt og greit, be tanter og onkler på kaffe og kake hos dere kl. 18. Sted og tidspunkt må kanskje byttes ut Anonymous poster hash: e8a22...62f 4
Selma1984 Skrevet 7. februar 2015 #8 Skrevet 7. februar 2015 Tror ikke de aller fleste er så følsomme som de i denne tråden virker... Voksne mennesker må forstå at ikke alle har mulighet eller lyst til å invitere alle og hvermann til sitt bryllup. Jeg tror mange blir glade av å komme på restefest! Man kan lage en invitasjon som ikke er så formell, og invitere i anledning feiringen av deres bryllup. Å bli fornærmet av at man ikke ble invitert i noe som høres ut som et intimt bryllup, er bare barnslig og smålig. Noe ganske annet er hvis det er kjempemange gjester i selve bryllupet... 5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #9 Skrevet 7. februar 2015 Tror ikke de aller fleste er så følsomme som de i denne tråden virker... Voksne mennesker må forstå at ikke alle har mulighet eller lyst til å invitere alle og hvermann til sitt bryllup. Jeg tror mange blir glade av å komme på restefest! Man kan lage en invitasjon som ikke er så formell, og invitere i anledning feiringen av deres bryllup. Å bli fornærmet av at man ikke ble invitert i noe som høres ut som et intimt bryllup, er bare barnslig og smålig. Noe ganske annet er hvis det er kjempemange gjester i selve bryllupet... Ja, voksne mennesker må forstå at ikke alle har lyst/mulighet til å invitere "alle" til sitt bryllup, så hvorfor invitere i det hele tatt? Anonymous poster hash: f5f79...aee
Rosa Sitron Skrevet 7. februar 2015 #10 Skrevet 7. februar 2015 Ja, voksne mennesker må forstå at ikke alle har lyst/mulighet til å invitere "alle" til sitt bryllup, så hvorfor invitere i det hele tatt? Anonymous poster hash: f5f79...aee Hæ? 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #11 Skrevet 8. februar 2015 Alle her inne er så hårsåre. Jeg hadde blitt glad for å bli invitert jeg Anonymous poster hash: f95ef...844 5
Lenem88 Skrevet 9. februar 2015 #12 Skrevet 9. februar 2015 I min krets har det vært helt normalt med kun de nærmeste på middagen, mens "resten" blir invitert til kaffe og kaker etterpå. Noe jeg selv også kommer til å gjøre Enkelt og greit! Og helt vanlig, etter min oppfatning
Nattis33 Skrevet 9. februar 2015 #13 Skrevet 9. februar 2015 Enig i at folk er litt hårsåre til tider. Er det ikke gøy med fest uansett da folkens? 😊😊😊 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #14 Skrevet 10. februar 2015 Jeg er ikke så begeistret for kun invitasjon til kaffe, og ikke til middagen, la meg først poengtere det. MEN når det er sagt: Hva med å gjøre noe kult utav kaffeslabraset, noe festlig, i allefall hvis det skal være på samme dag som dere gifter dere, og som en direkte forlengelse av bryllupsfesten? F.eks. kan dere transformere stua til et fancy utested og invitere til kake- og cocktailbuffet? Kjenner dere noen som kan spille litt taffelmusikk (en jazztrio i en krok, en person som er flink til å klimpre på gitar el.l.) for stemningens skyld? Anonymous poster hash: dccb3...80a
Badehette Skrevet 10. februar 2015 #15 Skrevet 10. februar 2015 Jeg skal gjøre det samme i mitt bryllup til høsten. Vi skal lage to forskjellige invitasjoner, en for de som er invitert i middag og en for de som kun er invitert til festen. Til middagsinvitasjonen vil vi skrive noe sånn som "Det blir middag kl. xx. Vennligst gi beskjed innen xx om du / dere kommer til middagen". Til festen skriver vi "Velkommen til fest kl. xx!". Keep it simple
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #16 Skrevet 12. februar 2015 Jeg forstår det sånn at dette er en helt annen dag enn bryllupet? Da er det vel bare å skrive 'noe sånt som "vi gifter oss den 20. februar. For å feire, inviterer vi til lunsj og kaker den 25. februar, i Villaveien 4. Det blir åpent hus fra 1200-1600, vi håper du har tid og lyst til å stikke innom!"Anonymous poster hash: 3f23e...729 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #17 Skrevet 12. februar 2015 Jeg forstår det sånn at dette er en helt annen dag enn bryllupet? Da er det vel bare å skrive 'noe sånt som "vi gifter oss den 20. februar. For å feire, inviterer vi til lunsj og kaker den 25. februar, i Villaveien 4. Det blir åpent hus fra 1200-1600, vi håper du har tid og lyst til å stikke innom!"Anonymous poster hash: 3f23e...729 Stemmer! Den var fin! Anonymous poster hash: 232cc...0a0
Gjest O.G. Skrevet 28. april 2015 #18 Skrevet 28. april 2015 Jeg hadde nok heller ikke blitt glad på en restefest. Engang ble vi bedt til kaffe hos ei venninne, mens vennene hans fikk komme i hele middagen. Vi følte oss tilsidesatt. Restefest virker verre. Anonymous poster hash: 417b8...192 Håper du satte venninnen din på plass etter det der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå