Gå til innhold

Arv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren min giftet seg på nytt for noen år siden etter å ha vert utro mot mamma i nesten to år.

Hun han giftet seg med var verken i jobb eller hadde noe av verdier, så pappa hadde "forsørget" henne den tiden de var sammen.

Nå, etter ca. fem år, har jeg begynt å tenke på arven. Hun har to voksne barn fra ett tidligere ekteskap. Han ene er jeg gode venner med, mens han andre liker jeg IKKE!

De har ett hus her i Norge sammen, og en leilighet i Spania.

Hun shopper og styrer som hun vil og lever i sus og dus. Barna hennes får også mye penger av henne, da han jeg liker har hatt det vanskelig i det siste, mens han jeg IKKE liker er naver(har vert det av og på så lenge jeg har kjent han).

Barna hennes og familien hennes får låne leiligheten i Spania, mens det aldri passer når jeg spør.

Hva skjer når (helt forferdelig å tenke på) pappa dør iht. arv?

Noen som har peiling?

Anonymous poster hash: be5ec...755
Videoannonse
Annonse
Gjest AryaKillie
Skrevet

Du (og evt andre biologiske barn din far har) har krav på halvparten av alt din far eier. Hans kone har krav på andre halvparten. Hennes barn har ikke krav på noe. Han har ikke lov til å gjøre deg arveløs heller.

Skrevet

Du (og evt andre biologiske barn din far har) har krav på halvparten av alt din far eier. Hans kone har krav på andre halvparten. Hennes barn har ikke krav på noe. Han har ikke lov til å gjøre deg arveløs heller.

Det er en øvre grense på hva man har krav på også. Men da må far ha skrevet dette i et testament. Trodde også plikdelsarven var på 2/3 av formue? Din far kan også i teorien overføre alt på sin kone mens han er live. Om det blir hennes særeie vil du ikke arve noe. Han kan også i et testamentet tilgodese hennes barn.

Anonymous poster hash: 6b1d5...7fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...