Gå til innhold

Virus? Veldig takknemlig for hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innpå en nettside og trykket på noe som førte til at en ny side poppet opp, hvor det stod noe tull, som "your Mac needs virus protection", og to alternativ hvor man kunne velge OK eller cancel. Jeg kom meg ikke ut av siden, så valgte cancel. Da gikk siden vekk, men jeg har hørt at når sånt kommer opp betyr det at du med en gang har fått virus, og at det spiller ingen rolle hva du trykker på når siden kommer opp, man har fått virus uansett. Jeg er egentlig veldig forsiktig med hva jeg klikker på, og trodde det var trygt, men tydeligvis ikke.

Nå har jeg (to dager senere, hvis det har noe å si) scannet macen med Avast, og får beskjed om at 4 filer ikke kan scannes. Resten er trygt. Jeg vet ikke hvordan jeg får sjekket disse fire filene, den viser ikke hvor de befinner seg.

Jeg er veldig bekymret for at jeg kan ha virus, hvorfor skulle jeg ikke ha det når jeg fikk den "pop-up'en"? Ble derfor litt overrasket over at Avast ikke viste noen infeksjoner. Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre for å være 100% sikker? Og er det slik at Avast er helt nøyaktig, og at det vil gi beskjed dersom jeg har virus? Eller kan det gå glipp av enkelte tilfeller?

Anonymous poster hash: 7a6f0...a48
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter!

Skrevet

Sorry, men jeg hadde tenkt å be deg gå til legen og få sjekket en CRP, men det nytter ikke å få påvist pc virus i blodprøve! ♡

Anonymous poster hash: 1a4b6...914

Skrevet

Sorry, men jeg hadde tenkt å be deg gå til legen og få sjekket en CRP, men det nytter ikke å få påvist pc virus i blodprøve! ♡

Anonymous poster hash: 1a4b6...914

Haha!

Skrevet

Sikkert bare en malware. Kjør en scan og se om det er noen programmer datan vil fjerne. Usikker på om du får CCleaner på Mac? Uansett, vil du ha hjelp til slike tilfeller, så kjøp en skikkelig PC, og ikke mac dritet

Anonymous poster hash: 7aa25...fb8
Skrevet

Sikkert bare en malware. Kjør en scan og se om det er noen programmer datan vil fjerne. Usikker på om du får CCleaner på Mac? Uansett, vil du ha hjelp til slike tilfeller, så kjøp en skikkelig PC, og ikke mac dritet

Anonymous poster hash: 7aa25...fb8

Jeg har kjørt Avast, og det står at det er fire filer den ikke kan lese. Men det var også fire filer som ikke kunne leses forrige gang jeg tok en scanning (lenge før jeg eventuelt fikk virus), så er litt usikker på om det er de samme filene som sist. Håper det hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...