Gjest gjest1 Skrevet 8. august 2004 #1 Skrevet 8. august 2004 Hvor får jeg kjøpt økologisk, Fair-Trade kaffi?
Plonk Skrevet 9. august 2004 #2 Skrevet 9. august 2004 Det er flere av de store supermarkedkjedene som fører rettferdig kaffe, blant annet Coop. Friele har jo en egen Max Haavelar-merket kaffe, den burde være lett tilgjengelig. Se etter på etiketten!
Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2004 #3 Skrevet 9. august 2004 Ja, jeg er fullt klar over dette, men det jeg er på jakt etter er begge deler i en pose, ikke enten eller. Altså en økologisk kaffi som er dyrket av bønder tilknyttet Faire Trade bevegelsen.
glaciera Skrevet 9. august 2004 #4 Skrevet 9. august 2004 Max Haavelar-merket kaffe er, meg bekjent, både økologisk og rettferdig. Ellers kan du prøve kaffebarer som selger kaffe fra Solberg-Hansen (i Oslo: Stockfleth's i Tinghuset, Grensen, Oslo City, og Kaffefuglen er noen eksempler). De har slik kaffe mener jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 10. august 2004 #7 Skrevet 10. august 2004 kaffi er jo et dialektord, vel. Må da være greit å skrive det (men det heter opossum, ikke possum). coop-butikkene er nesten anstendige på økologiske varer, selv på småsteder. Men de har vel ikke det mest spennende utvalget.
Gjest gjest1 Skrevet 12. august 2004 #8 Skrevet 12. august 2004 kaffi er jo et dialektord' date=' vel. Må da være greit å skrive det (men det heter opossum, ikke possum). [/u'] Ikke i følge min Oxford dictionary... Opossum er amerikansk.
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #9 Skrevet 13. august 2004 men bor det (o)possums i England? Hvis det er amerikanske dyr lyder de sikkert ikke det britiske navnet sitt?
Gjest Embla s Skrevet 13. august 2004 #10 Skrevet 13. august 2004 Anbefaler alle å kjøpe Max Havelar kaffe!!!!
Gjest gjest1 Skrevet 13. august 2004 #11 Skrevet 13. august 2004 men bor det (o)possums i England? Hvis det er amerikanske dyr lyder de sikkert ikke det britiske navnet sitt? Ettersom jeg kun arbeider med engelsk, bruker jeg engelsk rettskriving, ikke amerikansk. Men nå har det seg slik at jeg ikke er ei amerikansk pungrotte, men ei norsk dame som blir kalt Possum av mannen min, så da spiller det egentlig veldig liten rolle for meg hvilket navn amerikanske dyr lyder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå