AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 Hei. Vil bare høre om jeg er den eneste som reagerer på dette. Noen bekjente valgte å reise fra sin ca 7mnd gamle baby for å dra en uke på partyferie i syden. Babyen ble passet av sin bestemor denne uken. Er det bare jeg som syns det er litt spesielt? Både at man reiser fra et så lite barn en hel uke når barnet nærmer seg "separasjonsangst-fasen", og at man prioriterer partyferie når man har valgt å få en liten baby..? Må rett og slett høre hva andre tenker om dette.Anonymous poster hash: 22283...70a
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 Jeg syns det er for lang tid og at ungen er for liten. Får håpe ungen er veldig godt vant til å være med bestemor! Anonymous poster hash: 406d0...a20 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #3 Skrevet 3. februar 2015 Jeg hadde aldri i verden klart det. Tok til og med sønnen min med da han nettop var fyllt 1 år til en langhelg til Amsterdam. Kunne ikke være uten han. Mens min datter på 3 år hadde barnevakt. Min venninne sliter med å dra fra sin 3 åring. Så alt jeg kan si er at folk er forskjellig. Anonymous poster hash: c6524...3c1
Aircondition Skrevet 3. februar 2015 #4 Skrevet 3. februar 2015 Alt for liten, det kan være skadelig for barnets tilknytning til foreldrene. Da mitt barn var 11mnd (var jeg 18år og lite oppdatert rundt dette med viktigheten rundt tilknytning) var jeg og faren borte i en uke, mens ungen var til sin bestemor. Han var vandt til å være der og sammen med henne, men jeg merket store forandringer hos gutten- og han ble lit utilpass da vi plutselig kom hjem. Han skjønte liksom ingen ting.. Utrolig ekkelt å tenke tilbake til. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #5 Skrevet 3. februar 2015 Hei. Vil bare høre om jeg er den eneste som reagerer på dette. Noen bekjente valgte å reise fra sin ca 7mnd gamle baby for å dra en uke på partyferie i syden. Babyen ble passet av sin bestemor denne uken. Er det bare jeg som syns det er litt spesielt? Både at man reiser fra et så lite barn en hel uke når barnet nærmer seg "separasjonsangst-fasen", og at man prioriterer partyferie når man har valgt å få en liten baby..? Må rett og slett høre hva andre tenker om dette.Anonymous poster hash: 22283...70a For liten, og litt spesielt. Uansett, så er det ikke mitt problem og jeg lager ikke en tråd på et forum som er så gjenkjennelig!!!!! Anonymous poster hash: 18b32...3b7 6
minister-mio Skrevet 3. februar 2015 #6 Skrevet 3. februar 2015 For liten, og litt spesielt. Uansett, så er det ikke mitt problem og jeg lager ikke en tråd på et forum som er så gjenkjennelig!!!!! Anonymous poster hash: 18b32...3b7 Dette 1
Gjest Stinky Skrevet 3. februar 2015 #8 Skrevet 3. februar 2015 For liten, og litt spesielt. Uansett, så er det ikke mitt problem og jeg lager ikke en tråd på et forum som er så gjenkjennelig!!!!!Anonymous poster hash: 18b32...3b7 Ikke ditt problem? Et foreldrepar har tatt et særdeles dårlig valg ang barnet sitt. For alt vi vet, kan dette foreldreparet jevnlig ta andre dårlige avgjørelser som ikke gagner barnet. Synes ikke det er noe problem å spør andre hva de tenker. For alt vi vet kan dette være en liten dårlig avgjørelse blant mange, hvor foreldrene kanskje burde hatt veiledning på foreldrerollen 8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #9 Skrevet 3. februar 2015 Ikke ditt problem? Et foreldrepar har tatt et særdeles dårlig valg ang barnet sitt. For alt vi vet, kan dette foreldreparet jevnlig ta andre dårlige avgjørelser som ikke gagner barnet. Synes ikke det er noe problem å spør andre hva de tenker. For alt vi vet kan dette være en liten dårlig avgjørelse blant mange, hvor foreldrene kanskje burde hatt veiledning på foreldrerollen Ta deg sammen, de er sikkert gode foreldre. Betyr ikke at de slår ihjel ungen sin eller utsetter det for annen mishandling fordi de reiser en uke til syden når barnet er bare 7mnd. Selvfølgelig er det ikke ideelt, men det trenger ikke bety en dritt. Har hørt mye annet for å si det sånn, og til syvende og sist er det ikke dette mitt eller ditt problem. Uansett er denne tråden veldig gjenkjennelig for den det gjelder! Barnevernet bruker ikke tid på saker som at mor og far reiser på ferie en uke før barnet er 1 år og det har gode omsorgspersoner rundt seg. Så du trenger ikke hyle etter de. Anonymous poster hash: 18b32...3b7 8
Gjest Stinky Skrevet 3. februar 2015 #10 Skrevet 3. februar 2015 Ta deg sammen, de er sikkert gode foreldre. Betyr ikke at de slår ihjel ungen sin eller utsetter det for annen mishandling fordi de reiser en uke til syden når barnet er bare 7mnd. Selvfølgelig er det ikke ideelt, men det trenger ikke bety en dritt. Har hørt mye annet for å si det sånn, og til syvende og sist er det ikke dette mitt eller ditt problem. Uansett er denne tråden veldig gjenkjennelig for den det gjelder! Barnevernet bruker ikke tid på saker som at mor og far reiser på ferie en uke før barnet er 1 år og det har gode omsorgspersoner rundt seg. Så du trenger ikke hyle etter de. Anonymous poster hash: 18b32...3b7 Det trenger ikke være snakk om omsorgssvikt nei, men det vet jeg like lite som du.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #11 Skrevet 3. februar 2015 Jeg kjenner en gutt hvis foreldre dro på ferie i en uke da han var 11mnd. Han var hos bestemoren. Hun sa at han kjente ikke igjen foreldrene da de kom hjem igjen.... Trist å tenke på Anonymous poster hash: ef684...5c9 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #12 Skrevet 3. februar 2015 Det trenger ikke være snakk om omsorgssvikt nei, men det vet jeg like lite som du. nei, men så kan man ikke gå rundt å beskylde alle og enhver som reiser på ferie før barnet er 1 år for omsorgssvikt. Det blir for dumt. Kanskje barnet har vært veldig krevende med kolikk og søvnproblemer, og bestemor tilbydde seg å ta det en uke? Altså, hva vet vi. Det er tidlig ja, men det er ikke kriminelt. Som sagt bør moderatorene gjøre noe med tråden pga gjenkjenneligheten!! Anonymous poster hash: 18b32...3b7 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #13 Skrevet 3. februar 2015 Ta deg sammen, de er sikkert gode foreldre. Betyr ikke at de slår ihjel ungen sin eller utsetter det for annen mishandling fordi de reiser en uke til syden når barnet er bare 7mnd. Selvfølgelig er det ikke ideelt, men det trenger ikke bety en dritt. Har hørt mye annet for å si det sånn, og til syvende og sist er det ikke dette mitt eller ditt problem. Uansett er denne tråden veldig gjenkjennelig for den det gjelder! Barnevernet bruker ikke tid på saker som at mor og far reiser på ferie en uke før barnet er 1 år og det har gode omsorgspersoner rundt seg. Så du trenger ikke hyle etter de. Anonymous poster hash: 18b32...3b7 For det første så har jeg ingen mistanke om at de behandler barnet sitt dårlig på noen måte, og jeg har heller ikke nevnt barnevernet. Jeg lurer rett og slett på om det bare er jeg som syns det er rart? Jeg har ikke barn selv, så jeg har ikke noe "referansepunkt" der. Da kan det være greit å høre hva andre mener, for å finne ut om egne tanker er vanlige. For det andre: det fødes 60 000 barn i Norge hvert år. Det er sikkert mer enn ett sett med foreldre som reiser fra barnet sitt en uke. Og: jeg har ikke sagt noe om NÅR dette skjedde. Det kan ha vært nylig, det kan ha vært i fjor, eller det kan ha vært lenger siden. Så at dette er så utrolig gjenkjennelig er jeg ikke helt enig i. Anonymous poster hash: 22283...70a 4
Gjest Stinky Skrevet 3. februar 2015 #14 Skrevet 3. februar 2015 nei, men så kan man ikke gå rundt å beskylde alle og enhver som reiser på ferie før barnet er 1 år for omsorgssvikt. Det blir for dumt. Kanskje barnet har vært veldig krevende med kolikk og søvnproblemer, og bestemor tilbydde seg å ta det en uke? Altså, hva vet vi. Det er tidlig ja, men det er ikke kriminelt. Som sagt bør moderatorene gjøre noe med tråden pga gjenkjenneligheten!!Anonymous poster hash: 18b32...3b7 Ingen beskyldninger om omsorgssvikt her, heller en oppfordring om at ts følger med på disse foreldrene, for å se om de tar flere korka valg for barnet sitt. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #15 Skrevet 3. februar 2015 For det første så har jeg ingen mistanke om at de behandler barnet sitt dårlig på noen måte, og jeg har heller ikke nevnt barnevernet. Jeg lurer rett og slett på om det bare er jeg som syns det er rart? Jeg har ikke barn selv, så jeg har ikke noe "referansepunkt" der. Da kan det være greit å høre hva andre mener, for å finne ut om egne tanker er vanlige. For det andre: det fødes 60 000 barn i Norge hvert år. Det er sikkert mer enn ett sett med foreldre som reiser fra barnet sitt en uke. Og: jeg har ikke sagt noe om NÅR dette skjedde. Det kan ha vært nylig, det kan ha vært i fjor, eller det kan ha vært lenger siden. Så at dette er så utrolig gjenkjennelig er jeg ikke helt enig i.Anonymous poster hash: 22283...70a Det er gjenkjennelig ja. Uansett vet vi ikke noe om hvorfor foreldrene dro på denne ferien. Som sagt, de kan være helt utmatta, hva vet vi. Jeg har ei datter som hadde ekstem kolikk frem til hun var 5 mnd, jeg hadde nesten ikke sovet eller fått noe som helst hvile siden hun ble født. Jeg gikk nesten til grunne, da steppa et familiemedlem inn og tok min datter i 4 dager så jeg kunne få sovet og kommet meg igjen. Selvfølgelig er det litt rart at de velger å reise på ferie når barnet bare er 7 mnd, men de er ikke de første og ikke de siste. Og hva vet du om de var på hardfylla hver dag fordi de reiste til et partysted? Anonymous poster hash: 18b32...3b7 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #16 Skrevet 3. februar 2015 Slettes ikke, men pga yrkesvalg stiller meldeplikten høyt hos meg . For øvrig er det du som bør skjerpe deg med personkarakteristikken her. Er du en som dømmer mennesker nord og ned fordi de har andre meninger, kanskje? God bedring. Okay, så du mener du kan anmelde alle og enhver fordi de tar andre valg enn deg? Skjønner at dere som jobber med tunge barnevernssaker o.l får inntrykket av at alle foreldre er dårlige foreldre. Jeg prøver bare å få folk til å forstå at det mest sannsynlig ikke er noe bak dette, og at vi ikke vet grunnen til de trengte en ukes ferie. Som sagt sier jeg at det er RART å reise bort så lenge når barnet bare er 7 mnd, men det trenger ikke være omsorgssvikt for det om. Å oppfordre folk til å følge med dem med "kikkert" vitner om at du kanskje bør ta deg litt permisjon fra din jobb om du er så skeptisk til andre. Anonymous poster hash: 18b32...3b7 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #17 Skrevet 3. februar 2015 TS her. Vil bare gjenta: jeg har aldri beskyldt eller mistenkt foreldrene for omsorgssvikt, og jeg har ingen planer om å "følge ekstra med" eller melde noe til barnevernet. Jeg lurte rett og slett bare på om dette var vanlig, all den tid jeg ikke har barn selv og ikke aner hva som er normalt for en baby på 7mnd. Kanskje mener folk flest at dette helt OK. I så fall ville kanskje svarene her bekreftet det, og jeg hadde lært noe nytt...Anonymous poster hash: 22283...70a
Gjest Magdalene Skrevet 4. februar 2015 #18 Skrevet 4. februar 2015 Jeg kjenner en gutt hvis foreldre dro på ferie i en uke da han var 11mnd. Han var hos bestemoren. Hun sa at han kjente ikke igjen foreldrene da de kom hjem igjen.... Trist å tenke på Anonymous poster hash: ef684...5c9 En normal ettåring kjenner fint igjen foreldrene sine etter en uke, så da må det være noe mer spesielt.. 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #19 Skrevet 4. februar 2015 Haha så var de overbeskyttende hønemødrene i gang igjen.... Kan virkelig ikke se problemet, så lenge barnet har god kontakt med besteforeldrene. Jeg kjenner flere som har gjort dette, og det har ikke vært noe problem. Selv reiste jeg på 1 ukes ferie når minsten var 6 mnd gammel, han var riktig nok sammen med pappan sin, men det var aldri noe problem! Han hadde ikke gitt utrykk for å savne meg, og han kjente meg igjen med en gang jeg kom hjem. Og det var helt sinnsykt, utrolig deilig med en hel uke barnefri og avslapping etter en slitsom periode. Anonymous poster hash: 4cb23...4b7 2
Aircondition Skrevet 4. februar 2015 #20 Skrevet 4. februar 2015 En normal ettåring kjenner fint igjen foreldrene sine etter en uke, så da må det være noe mer spesielt.. Trenger ikke nødvendigvis bety at han ikke kjente dem igjen overhode, da. Hun sa at hun sa osv.. Jeg tror nok det er normalt at en ettåring "glemmer" foreldrene etter en hel uke borte. Ikke nødvendigvis slik at han ikke kjenner de igjen på bilder og ved å høre stemmen deres på telefon, men en ettåring vil nok i mer eller mindre grad glemme hvordan det er å være sammen med dem, glemme samspillet dem imellom osv.. Jeg tror nok de fleste vil gjenkjenne foreldrene etter en uke, men det er ikke unormalt at barnet vil bli usikkert på grunn av dette. Har blitt vant til nye rutiner, nye omgivelser og å være sammen med nye mennesker. Jeg kjenner jo selv etter en hel uke borte, hvor utrolig rart det er å treffe igjen ungene. Det føles nesten litt sånn at jeg har "glemt" hvordan de er, hvordan det er å være sammen med dem. Og jeg er voksen. Barna mine er fire og sju år, og syns det er litt rart å treffe meg igjen, bruker noen dager på å vende seg til å si mamma istede for pappa osv. Tenker da på hvordan det er for en ettåring..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå