Gå til innhold

Andre som har buede tånegler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At de er slik naturlig mener jeg? Jeg har hatt slike negler så lenge jeg kan huske, og har hatt endel problemer med inngrodde tånegler på grunn av det. Min mor har også slike negler. Vet ikke om det heter noe spesielt.

Har vært til legen med, men hun mente at jeg skulle gro neglen ut igjen og at det ikke var noe å gjøre med. Det skal jeg jo, men problemet er at på grunn av at de er buede så er det lettere for at de lager hull i sokker og strømpebukser.

Liker ikke å gå med sandaler om sommeren, for de ser så forferdelige ut.

Lurer på om det er andre som har slike tånegler? Har dere fått gjort noe med dem eller må man bare leve med stygge tånegler?

Anonymous poster hash: 0f414...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan prøve fotbehandler, kanskje de kan sette på en bøyle under neglene så de kan utvide seg. Tenker da siden du har et problem med inngrodde negler. Ganske dyr behandling men kan hjelpe. Man bør og stelle føttene sine jevnling og klippe neglene før de blir for lange. men som sagt så kan ganske en fotbehandler hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å forklare, men neglen er buet på den måten den ligger ikke flatt på huden. Den har en slags forhøyning som gjør at neglen blir presset ned og hvis den da er for kort så kan den lett bli inngrodd. Blir den for lang så har jeg problemer med at den lager hull i sokker og strømpebukser, for den ligger ikke flatt mot huden. Er vel derfor jeg har klippet den for kort.

Kan ikke legge ved bilde nå, men skal se senere.

Ok, mulig jeg skal gå til en fotpleier. Synes det er veldig plagsomt, og ser veldig stygt ut i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slike!

Arvet etter min far.... :glare:

Fikk beskjed av min lege og IKKE klippe tåneglene helt ned! Da vokser de forete "innover" i tåen...

Det har hjulpet meg, har vert plaget med at det gjort vondt tidligere.

Så er nok det eneste jeg har og anbefale deg... Jeg pleier og file neglene etter klipp, og bruker gjerne en mørkere neglelakk, så ser det litt bedre ut om sommeren :rolleyes:

Anonymous poster hash: cf7b8...478
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en slik før. Ene onkelen min har/har hatt det også, så jeg tror det er noe som går i min familie. Uansett; jeg husker at min mor anbefalte meg å legge en papirlapp mellom negla og selve tåa. Slik at det ikke skulle vokse helt innover, liksom. Men jeg tror nok du burde spørre legen om h*n har noen mer effektive råd. Vanskelig å holde en slik papirlapp på plass over tid så vidt jeg husker.

Anonymous poster hash: 735ed...c42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker alltid neglelakk om sommeren. Må nesten det eller så ser det ikke spesielt bra ut :)

Jeg var hos legen og da viste hun meg hvordan jeg skulle gjøre det, men det er samme metode som jeg selv har brukt. Pleier å klippe av en bit av en bomullspad og legge under neglen. Får prøve å la de gro ut og file dem slik at de ikke lager hull i sokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...