AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 Litt inspirert av den andre tråden her. Jeg har Asperger og det sies jo så mye om at man ikke liker å være intim når man har denne diagnosen. Men det stemmer ikke i mitt tilfelle. Jeg er nesten litt besatt av sex. Jeg hadde sex første gang som 13 åring og har ligget endel rundt og hatt et veldig ukritisk forhold til sex. For meg har sex og kjærlighet vært 2 forskjellige ting. Jeg har regelrett kunnet hatt sex med hvem som helst.. Er det flere enn meg som har det sånn? Leste engang at når man har AS så er man enten veldig avvisende seksuelt eller veldig fremtredende. Finnes liksom ikke noen gyllen middels. Jeg er jente forresten. Kanskje det er forskjell på om man er mann eller kvinne med aspergerAnonymous poster hash: cd6c9...d46 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 Aseksuell i perioder når jeg tenker på andre ting, blir oversensitiv i stressende perioder, andre ganger mer tennbar. Vet ikke helt.Anonymous poster hash: 006ae...ba7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #3 Skrevet 4. februar 2015 Hvordan og når fikk du diagnosen Aspergers? Jeg er også jente, eller ung kvinne, og jeg lurer på om jeg kan ha Aspergers. Selv er jeg veldig avvisende og liker ikke intimitet, selv om jeg ønsker det også. Har hatt sex med folk, men klarer ikke finne den gylne middelvei. Det blir enten eller med meg også. Enten er jeg helt der at jeg er avvisende, eller så er jeg helt der at jeg har sex. Jeg var selv veldig avvisende og ville være for meg selv i tenårene, helt til jeg rotet meg borti menn som jeg hadde sex med i begynnelsen av 20-årene, helt til jeg opplevde en voldtekt da jeg var 25 og hold meg helt unna dette med menn og sex. Anonymous poster hash: 9658a...1f9
Gjest Vux Skrevet 4. februar 2015 #4 Skrevet 4. februar 2015 (endret) Hrm, er det ikke flott å ligge der behagelig et sted, og stryke en håndoverflate over en helt naken eller halvnaken kropp, kjenne kroppsvarmen, eller evt. den kalde huden, kanskje kjenne hjertet banke, lukte litt på kroppslukta fra hode og overkropp, susse og kysse vedkommende her og der, se et annet levende menneske ligger der like ved der bare for deg, og så ikke stresse i det hele tatt? <-- har ikke asberger Endret 4. februar 2015 av Vux
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #5 Skrevet 4. februar 2015 ^ Når det gjelder stryking så begynner jeg å kjenne ubehag i håndflaten/e etter å stryke samboeren etter et par minutter. Jeg trodde dette var normalt, men når jeg spurte han så sa han at det ikke var slik for han. Ellers varierer dette. Noen kan bli sånn halvbesatt som du sier, andre føler ubehag fordi å ta på eller bli tatt på føles ganske intenst. Og for andre igjen så er der perioder. Hjernen er fleksibel, så noen ting kan man trene seg opp til. Man kan lære seg måter å håndtere ting på eller lære seg å sette pris på enkelte aspekt ved ting. Man skal være forsiktig å ikke tvinge seg selv, det må være en genuin interesse for å lære seg opp ferdigheten. Mitt hovedproblem er konsentrasjon. Jeg har en tendens til å tenke på alt mulig annet enn sex. Alt fra hva jeg må huske å kjøpe på butikken til hva som er meningen med livet, lissom S: Jeg har også noen fysiske sykdomsgreier som reduserer sexlyst. Anonymous poster hash: a5d7a...68d
SiMa Skrevet 4. februar 2015 #6 Skrevet 4. februar 2015 Sex trenger ikke alltid være så veldig intimt. Og hvis du har sex med nesten "hvem som helst" tror jeg mye av intimiteten ville manglet for min del. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #7 Skrevet 4. februar 2015 Hrm, er det ikke flott å ligge der behagelig et sted, og stryke en håndoverflate over en helt naken eller halvnaken kropp, kjenne kroppsvarmen, eller evt. den kalde huden, kanskje kjenne hjertet banke, lukte litt på kroppslukta fra hode og overkropp, susse og kysse vedkommende her og der, se et annet levende menneske ligger der like ved der bare for deg, og så ikke stresse i det hele tatt? <-- har ikke asberger Jo det er flott. Når det fungerer. Men mange med asperger kan oppleve berøringer som veldig intense. For min del liker jeg ikke lette berøringer, samboeren må stryke litt hardt. I andre tilfeller er huden og kroppen min så ømfintlig at jeg skvetter til ved vanlig berøring. Ofte liker jeg best å ligge inntil samboeren min med dyne mellom oss. Jeg kan reagere på at kroppen hans er for varm. Klarer ikke det. Noen ganger er den positive opplevelsen av berøring så intens at jeg ikke takler det. Det blir for mye av det gode. Det er rart med det. Men det er en del av as for mange, at sanseinntrykk kan være for sterke, eller for svake.Anonymous poster hash: 006ae...ba7 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #8 Skrevet 4. februar 2015 Gutt, 18 år med asperger her. Jeg er så lite lysten på sex. synes det høres kvalmendes ut og kan aldri tenke meg å gjøre det. Synes også "intim" kroppskontakt er vanskelig, Tror jeg er aseksuel. Anonymous poster hash: e4abb...153
Gjest Vux Skrevet 4. februar 2015 #9 Skrevet 4. februar 2015 Litt mystiskt med at kroppslig berøring føles som noe for mye, beskriv gjerne nærmere hva dette føles ut som. Bare hørtes litt rart ut for meg, men, tja kanskje kan man bli skikkelig rastløs eller noe sånt av dette.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #10 Skrevet 4. februar 2015 Litt mystiskt med at kroppslig berøring føles som noe for mye, beskriv gjerne nærmere hva dette føles ut som. Bare hørtes litt rart ut for meg, men, tja kanskje kan man bli skikkelig rastløs eller noe sånt av dette. Det blir litt som å si at det er rart eller mystisk at personer som tar kemoterapi blir kvalme. Asperger er en nevrologisk lidelse, dvs de med Asperger er litt annerledes nevrologisk. En av greiene som er annerledes er hvordan berøring oppleves. Den følelsen jeg får i håndflaten er som en svak versjon av den ubehageligheten man kjenner når man slår albuen hardt. Anonymous poster hash: a5d7a...68d
Gjest Kariannne Skrevet 4. februar 2015 #11 Skrevet 4. februar 2015 Hvordan og når fikk du diagnosen Aspergers? Jeg er også jente, eller ung kvinne, og jeg lurer på om jeg kan ha Aspergers. Selv er jeg veldig avvisende og liker ikke intimitet, selv om jeg ønsker det også. Har hatt sex med folk, men klarer ikke finne den gylne middelvei. Det blir enten eller med meg også. Enten er jeg helt der at jeg er avvisende, eller så er jeg helt der at jeg har sex. Jeg var selv veldig avvisende og ville være for meg selv i tenårene, helt til jeg rotet meg borti menn som jeg hadde sex med i begynnelsen av 20-årene, helt til jeg opplevde en voldtekt da jeg var 25 og hold meg helt unna dette med menn og sex.Anonymous poster hash: 9658a...1f9 Fikk diagnosen da jeg var 15. Husker ikke helt oddsen det var, men ble nå henvist dit av en eller annen, m
Gjest Vux Skrevet 5. februar 2015 #12 Skrevet 5. februar 2015 (endret) Det blir litt som å si at det er rart eller mystisk at personer som tar kemoterapi blir kvalme. Asperger er en nevrologisk lidelse, dvs de med Asperger er litt annerledes nevrologisk. En av greiene som er annerledes er hvordan berøring oppleves. Den følelsen jeg får i håndflaten er som en svak versjon av den ubehageligheten man kjenner når man slår albuen hardt. Anonymous poster hash: a5d7a...68d Jeg ønsker ikke å starte noen lenger diskusjon her, men kom til å tenke på noe. Jeg vil tro at hjernen liker å glede seg litt, slik at overraskelser antagelig kan på en måte oppfattes som ubehagelig. En slik "forventning" som jeg tenker løst om, kunne vel komme fra ren eller tankeaktivitet/interesse noen minutter/timer i forveien. For deg/dere som tydeligvis synes ting føles ubehagelig: kan det tenkes at det å glede seg over noe i forkant kan bikke ubehageligheten over til noe fornøyelig hvis man bare blir litt forberedt i forkant? Endret 5. februar 2015 av Vux
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #13 Skrevet 5. februar 2015 Litt inspirert av den andre tråden her. Jeg har Asperger og det sies jo så mye om at man ikke liker å være intim når man har denne diagnosen. Men det stemmer ikke i mitt tilfelle. Jeg er nesten litt besatt av sex. Jeg hadde sex første gang som 13 åring og har ligget endel rundt og hatt et veldig ukritisk forhold til sex. For meg har sex og kjærlighet vært 2 forskjellige ting. Jeg har regelrett kunnet hatt sex med hvem som helst.. Er det flere enn meg som har det sånn? Leste engang at når man har AS så er man enten veldig avvisende seksuelt eller veldig fremtredende. Finnes liksom ikke noen gyllen middels. Jeg er jente forresten. Kanskje det er forskjell på om man er mann eller kvinne med aspergerAnonymous poster hash: cd6c9...d46 Er også jente med asperger. Det med å mislike sex, nakehet og føle en annen kropp mot seg kjenner jeg meg heller ikke igjen. Er ikke sånn besatt av sex at det er på nivået med å ha det som autistisk "særinteresse", men er mere opptatt av sex enn de fleste neurotypiske. Anonymous poster hash: 53705...c05 1
Gjest Jacklost Skrevet 17. februar 2015 #14 Skrevet 17. februar 2015 Litt inspirert av den andre tråden her. Jeg har Asperger og det sies jo så mye om at man ikke liker å være intim når man har denne diagnosen. Men det stemmer ikke i mitt tilfelle. Jeg er nesten litt besatt av sex. Jeg hadde sex første gang som 13 åring og har ligget endel rundt og hatt et veldig ukritisk forhold til sex. For meg har sex og kjærlighet vært 2 forskjellige ting. Jeg har regelrett kunnet hatt sex med hvem som helst.. Er det flere enn meg som har det sånn? Leste engang at når man har AS så er man enten veldig avvisende seksuelt eller veldig fremtredende. Finnes liksom ikke noen gyllen middels. Jeg er jente forresten. Kanskje det er forskjell på om man er mann eller kvinne med aspergerAnonymous poster hash: cd6c9...d46 Jeg leste dette jeg og, jeg har aspergers og er jomfru men jeg hadde ikke hatt noe problem med å være intim med en dame
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #15 Skrevet 17. februar 2015 Aseksuell i perioder når jeg tenker på andre ting, blir oversensitiv i stressende perioder, andre ganger mer tennbar. Vet ikke helt.Anonymous poster hash: 006ae...ba7 Det går ikke an å være asekusell i perioder, enten er man aseksuell eller så er man ikke. Anonymous poster hash: 3997c...f05 1
Deluejente Skrevet 12. november 2022 #16 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (På 3.2.2015 den 21.38): Litt inspirert av den andre tråden her. Jeg har Asperger og det sies jo så mye om at man ikke liker å være intim når man har denne diagnosen. Men det stemmer ikke i mitt tilfelle. Jeg er nesten litt besatt av sex. Jeg hadde sex første gang som 13 åring og har ligget endel rundt og hatt et veldig ukritisk forhold til sex. For meg har sex og kjærlighet vært 2 forskjellige ting. Jeg har regelrett kunnet hatt sex med hvem som helst.. Er det flere enn meg som har det sånn? Leste engang at når man har AS så er man enten veldig avvisende seksuelt eller veldig fremtredende. Finnes liksom ikke noen gyllen middels. Jeg er jente forresten. Kanskje det er forskjell på om man er mann eller kvinne med asperger Anonymous poster hash: cd6c9...d46 Har du brukt prevensjon hvilken?
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #17 Skrevet 12. november 2022 Jeg er en kvinne med asperger og er fullstendig besatt av sex. Jeg var helt aseksuell inntil jeg hadde sex første gang som voksen. Jeg skjønte ikke som ungdom hvorfor folk ønsket kroppskontakt og syntes alt med det var ekkelt og ukomfortabelt, men så ble jeg forelsket og hadde sex. Siden dengang har jeg vært hyperseksuell. Det er forferdelig slitsomt. Anonymkode: 60324...3c6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #18 Skrevet 12. november 2022 Jeg er jente med Asperger, og er veldig glad i sex. Nyter nærhet og kjærtegn veldig. Men jeg er fornøyd med en gang om dagen, og da gjerne en kjappis. Men jeg vil gjerne ha mye flørting og kos gjennom hele dagen. Jeg har kun vært i langvarige forhold. Anonymkode: 85849...f72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå