Gå til innhold

Er det greit å være hjemme når hushjelpen er her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å skaffe meg hushjelp, men er skeptisk til at noen skal rote i tingene mine uten tilsyn. Er det ok å ønske å være tilstedet? Kan man be om at en hushjelp rydder i skuffer og skap eller er det kun vask?

Anonymous poster hash: 0087b...389

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hushjelp?

Du er arbeidsgiver, du betaler og du bestemmer.

Skader hushjelpen seg i ditt hjem, kan du og bli erstatningsansvarlig for skaden.

Anonymous poster hash: 94d49...582

• Liker 1
Skrevet

Du kan vel hyre en hushjelp til alt egentlig, så lenge det er klare avtaler på hva de skal gjøre, hvor lenge de er der og hvor mye betalt de får. Tror nok de fleste liker å jobbe alene, så du må nok avtale på forhånd om du kan være hjemme eller ikke. Et forslag er at du prøver å holde deg på et rom, for eksempel kontor eller soverom, mens vaskehjelpen er der. Ingen liker å bli sett på mens de jobber.

Gjest Silverstream
Skrevet

Jeg likte hvertfall ikke være hjemme mens vaskehjelpen var der. Følte bare at jeg sto i veien hele tiden, så jeg passet på å være i den etasjen hun ikke var.

Skrevet

Du kan vel hyre en hushjelp til alt egentlig, så lenge det er klare avtaler på hva de skal gjøre, hvor lenge de er der og hvor mye betalt de får. Tror nok de fleste liker å jobbe alene, så du må nok avtale på forhånd om du kan være hjemme eller ikke. Et forslag er at du prøver å holde deg på et rom, for eksempel kontor eller soverom, mens vaskehjelpen er der. Ingen liker å bli sett på mens de jobber.

Jeg er helt enig! Skulle gjerne ikke vært der selv, det vil være ubehagelig. Likevel er jeg ikke komfortabel med en ukjent som skal gå i tingene mine. Derfor har jeg også utsatt dette med hushjelp, men nå begynner det å bli krise her haha

Ts

Skrevet

På en måte hadde jeg ønsket å være hjemme for å kunne følge med. På den andre måten hadde det bare vært dritkleint. Men etter å ha sett på tv2 hjelper deg at de vasket hele badet med dokosten så tror jeg at jeg ikke hadde klart å ikke være hjemme. Men måtte hatt hjemmekontor eller noe slik at jeg arbeidet med noe jeg også.

Anonymous poster hash: 97eef...0a4
Skrevet

Jeg er helt enig! Skulle gjerne ikke vært der selv, det vil være ubehagelig. Likevel er jeg ikke komfortabel med en ukjent som skal gå i tingene mine. Derfor har jeg også utsatt dette med hushjelp, men nå begynner det å bli krise her haha

Ts

Foreldrene mine fikk anbefalt en av venner. Så de "visste" at det ikke var en som stjal og at hun gjorde en bra jobb.

Angående det med at de vasket badet med dobørsten så kan det sikkert løses greit ved å ta en god gjennomgang av hva slags vaskeutstyr som er tilgjengelig og hva som skal brukes hvor.

Skrevet

Undersøk litt rundt og finn en hushjelp med gode referanser:) mer sikker kan du ikke være da. Og du må bare stole på de.

Anonymous poster hash: cebf6...58a

Skrevet

Jeg jobbet for et hushjelpefirma som sommerjobb i min ungdom, og konklusjonen er at uansett hvor travelt og hektisk livet mitt er, så skal det ALDRI noen hushjelp inn i mitt hus!!! Kluten på badet ble brukt i kjøkkenvasken, hunder som ble sluppet ut og stakk av, tyveri (ingen garanti for at de som vasker ikke er på utkikk for potensielle innbruddskandidater), dålig utført arbeid , kan nevne graverende faktorerer i fleng. Jeg orket ikke mer og sluttet etter en mnd, og har advart alle jeg kjenner siden. Skal du ha hjelp hyr en gartner til utearbeid, ta det innvendige selv.

Anonymous poster hash: 5768d...6cb

• Liker 3
Skrevet

Det er vel litt klæint å være til stede? Et par ganger for å forsikre seg om at det blir gjort slik du vil, men det er jo ekkelt å stå og henge over dem?

Skrevet

Mener du hushjelp eller rengjøringshjelp en dag i uken eller annenhver uke?<br />Vi har hushjelp i 80 % stilling og det ville være meget unaturlig om vi ikke kunne være tilstede i huset under hennes arbeidstid.<br />

Anonymous poster hash: 31083...aa3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...