Gå til innhold

Bekymre seg for leil hvor lyset alltid står på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Send en bekymringsmelding til politiet. Ikke for å skremme deg, men da jeg hadde lignende erfaring i studietida, var det en eldre herre som hadde avgått med døden.

Skrevet

Har du gjort noe TS? Vil du oppdatere oss? :)

• Liker 1
Skrevet

Helt klart noe jeg hadde bekymret meg over. Trenger ikke være noe i veien, men bedre å være føre var :) Jeg hadde satt pris på om noen banket på min dør om de var bekymret.

Skrevet

Ring politiet og be de ta seg en tur for å sjekke, eller spør naboene rundt om de har hørt lyder/sett mennesker fra leiligheten

Skrevet

Synes ikke du skal gjøre noe.

Anonymous poster hash: f243f...c7f

Får håpe det er slike som deg som ligger der neste gang. Skader ikke bry seg...

Håper TS har litt mer sunn fornuft og ringt noen.

Anonymous poster hash: 05de5...03e

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde tatt kontakt med styret i borettslaget. Dersom det er borettslag da...Om ikke ville jeg forhørt meg med naboer eller rett og slett ringt på. Er det mulig å se om postkassen er overfylt? Er vel ofte kun mulig å se ned i sprekken...Men man kan jo få en indikasjon på om posten blir hentet eller ikke.
Jeg ville ventet med å ringe politiet til jeg visste mer. Men ring dem selvfølgelig om du får en større mistanke eller ingen vet noe :)

Skrevet

Får håpe det er slike som deg som ligger der neste gang. Skader ikke bry seg...

Håper TS har litt mer sunn fornuft og ringt noen.

Anonymous poster hash: 05de5...03e

Jeg lar ofte lysene stå på hele tiden og er borte i ukesvis av gangen. Jeg hadde blitt rimelig frustrert om en overivrig nabo sendte bekymrinsmelding av den grunn.

Anonymous poster hash: f243f...c7f

• Liker 3
Skrevet

Det der kunne godt ha vært meg! Jeg er nattemenneske og legger meg uhyre sjelden før 04.00, helst ikke før 05.00. Jeg liker også å ha mye lys på. Naboen over er det også lyst hos døgnet rundt selv om hun legger seg i 23-tiden om kvelden. Det er fordi hun er nesten blind, og trenger lys om hun skulle komme til å måtte opp om natten. Jeg hadde blitt rimelig forbanna om jeg fikk noen på døra fordi de har observert at det er lyst hos meg om natten! Du får i det minste stå opp i 5-6 -tiden og forsikre deg om at du ikke har med en natteravn å gjøre. Og jeg mener, du bor jo ikke engang i samme blokk/oppgang.. Men hvis du engster deg syk, så får du i alle fall sjekke postkassa om den er stappfull, og event. prate med noen i samme oppgang før du involverer politiet!

Anonymous poster hash: f7f05...f61
  • Liker 3
Skrevet

Det der kunne godt ha vært meg! Jeg er nattemenneske og legger meg uhyre sjelden før 04.00, helst ikke før 05.00. Jeg liker også å ha mye lys på. Naboen over er det også lyst hos døgnet rundt selv om hun legger seg i 23-tiden om kvelden. Det er fordi hun er nesten blind, og trenger lys om hun skulle komme til å måtte opp om natten. Jeg hadde blitt rimelig forbanna om jeg fikk noen på døra fordi de har observert at det er lyst hos meg om natten! Du får i det minste stå opp i 5-6 -tiden og forsikre deg om at du ikke har med en natteravn å gjøre. Og jeg mener, du bor jo ikke engang i samme blokk/oppgang.. Men hvis du engster deg syk, så får du i alle fall sjekke postkassa om den er stappfull, og event. prate med noen i samme oppgang før du involverer politiet!

Forbanna fordi noen bryr seg? Rart folk må spørre på et forum.

• Liker 3
Skrevet

Forbanna fordi noen bryr seg? Rart folk må spørre på et forum.

Ja, vet du hva! Det skal da vitterlig mer til før man bør begynne å involvere politiet i fremmede menneskers liv enn at man ser det er lyst der til i 2- tiden om natten! Herrefred....

• Liker 1
Skrevet

Men TS hadde jo sett om det var noen der. Vedkommende er høyst sannsynlig vekkreist eller befinner seg i leiligheten ikke-oppreist.

Hadde noen gjort dette for meg, så hadde jeg synes det var betryggende og fint at noen faktisk lurte på om jeg hadde det bra. Ikke irritert meg over at jeg fikk en telefon fra politiet.

• Liker 7
Skrevet

Ja, vet du hva! Det skal da vitterlig mer til før man bør begynne å involvere politiet i fremmede menneskers liv enn at man ser det er lyst der til i 2- tiden om natten! Herrefred....

Det er ikke det TS beskriver i hovedinnlegget. Lyset står alltid på og det er julepynt fremme. Men ok, hva tror du skjer om politiet ringer og spør om alt står bra til? Du svarer ja, de legger på. Ingen skade skjedd. Det som er farlig er om noen ligger der hjelpeløs og dør. Litt viktigere at det ikke skjer, enn å "risikere" at du må ta telefonen eller gud forby, åpne døren og svare alt vel.

Anonymous poster hash: 1b4c2...bb1

• Liker 3
Skrevet

TS beskriver også at de ikke har sett noe bevegelse eller forandring i leiligheten på flere uker.

Jeg synes det virker som grunnlag for bekymring.

Og, jeg er et menneske som sliter utrolig med angst, men om politet hadde kommet på døra mi for å sjekke om alt var ok fordi noen av bekymra, hadde jeg bare blitt glad og rørt over at folk bryr seg på den måten.

Anonymous poster hash: 07eea...11c
  • Liker 3
Skrevet

Det der kunne godt ha vært meg! Jeg er nattemenneske og legger meg uhyre sjelden før 04.00, helst ikke før 05.00. Jeg liker også å ha mye lys på. Naboen over er det også lyst hos døgnet rundt selv om hun legger seg i 23-tiden om kvelden. Det er fordi hun er nesten blind, og trenger lys om hun skulle komme til å måtte opp om natten. Jeg hadde blitt rimelig forbanna om jeg fikk noen på døra fordi de har observert at det er lyst hos meg om natten! Du får i det minste stå opp i 5-6 -tiden og forsikre deg om at du ikke har med en natteravn å gjøre. Og jeg mener, du bor jo ikke engang i samme blokk/oppgang.. Men hvis du engster deg syk, så får du i alle fall sjekke postkassa om den er stappfull, og event. prate med noen i samme oppgang før du involverer politiet! Anonymous poster hash: f7f05...f61

Men om du hadde ligget hjelpeløs med slag eller brukket noe og ikke fått gitt beskjed til noen, da hadde du fortsatt tenkt at det er jammen godt ingen bryr seg med hva jeg holder på med?? Usedvanlig rart å bli forbanna fordi noen faktisk tenker over at noe rart kan ha skjedd. Har du fortsatt julegardiner også eller?

• Liker 1
Skrevet

Når ts ikke melder tilbake, er dette trolling, av ypperste kvalitet?

Anonymous poster hash: ea0fe...fc4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...