Gjest Runforit Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 (endret) Så sitter og googler litt på hva som er normal vektøkning uke for uke. Jeg spiser og trener helt likt som alltid og har hittil lagt på meg 4,5 kg i uke 15 og har BMI på nedre skala. Hvordan ligger dere andre an og hadde dere BMI på nedre, vanlig eller over? Her er ca. normal vektfordeling : Uke 5 - 2,3 kg Uke 7 - 2,6 kg Uke 10 - 3 kg Uke 13 - 3,5 kg Uke 15 - 4 kg Uke 17 - 5,6 kg Uke 20 - 6,2 kg Uke 23 - 7,2 kg Uke 25 - 8,2 kg Uke 27 - 9,3 kg Uke 30 - 10,3 kg Uke 33 - 11,3 kg Uke 35 - 12,2 kg Uke 37 - 13 kg Uke 40 - 14 kg I følge denne skal jeg opp 22(!!!) kg, haha. http://www.i-am-pregnant.com/encyclopedia/W/Weight-Gain Endret 3. februar 2015 av Runforit
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 Ikke vanskelig, jeg gikk opp over 20. Anonymous poster hash: de33d...4c2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #3 Skrevet 3. februar 2015 Uke 19 nå, har ikke gått opp noe. BMI 18. Håper i grunn ikke at jeg legger på meg 14 kg på de siste 21 ukene. Anonymous poster hash: 13b6a...45b
Gjest Solstråla88 Skrevet 3. februar 2015 #4 Skrevet 3. februar 2015 Er i uke 34 og har gått opp 5 kg, hadde bmi på 30 når jeg ble gravid.
Ahava Skrevet 3. februar 2015 #5 Skrevet 3. februar 2015 Jeg hadde bmi på 16.9 da jeg ble gravid nå. I følge den der skal jeg gå opp 16 kg totalt. Nå i uke 24 har jeg gått opp 14.5 kilo, og det kjennes ikke ut som det skal stoppe med det første. Forrige svangerskap gikk jeg opp 23 kg. Redd for at det blir enda mer denne gang.
Gjest Runforit Skrevet 3. februar 2015 #6 Skrevet 3. februar 2015 Jeg hadde bmi på 16.9 da jeg ble gravid nå. I følge den der skal jeg gå opp 16 kg totalt. Nå i uke 24 har jeg gått opp 14.5 kilo, og det kjennes ikke ut som det skal stoppe med det første. Forrige svangerskap gikk jeg opp 23 kg. Redd for at det blir enda mer denne gang. Med så lav BMI skal du gå opp mer enn 14 kg. Du har gått av deg de 23 kg fra sist gang. Kan jeg spørre om du har en spiseforstyrrelse siden BMI er så lav?
Ahava Skrevet 3. februar 2015 #7 Skrevet 3. februar 2015 Med så lav BMI skal du gå opp mer enn 14 kg. Du har gått av deg de 23 kg fra sist gang. Kan jeg spørre om du har en spiseforstyrrelse siden BMI er så lav? Absolutt ikke spiseforstyrrelse. Bare forbrenningstrøbbel når jeg er ugravid tror jeg. Legger ikke på meg uansett hva og hvordan jeg spiser. Når jeg er gravid, derimot, så suger kroppen til seg absolutt alt. Hadde gått opp sju kilo innen niende uke både denne og forrige gang. 1
Gjest Runforit Skrevet 3. februar 2015 #8 Skrevet 3. februar 2015 Absolutt ikke spiseforstyrrelse. Bare forbrenningstrøbbel når jeg er ugravid tror jeg. Legger ikke på meg uansett hva og hvordan jeg spiser. Når jeg er gravid, derimot, så suger kroppen til seg absolutt alt. Hadde gått opp sju kilo innen niende uke både denne og forrige gang. Ok. Er jo uansett bra at du legger på deg når du er gravid da Hvor fort gikk babykiloene av?
Nautika Skrevet 3. februar 2015 #9 Skrevet 3. februar 2015 BMI på ca 30 før graviditet. Har så langt gått opp 1 kg og er i uke 22. Har slitt med dårlig matlyst frem til uke 20 ca.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #10 Skrevet 3. februar 2015 Hadde BMI på 17 da jeg ble gravid, er som deg i uke 15 og har lagt på meg 1 kg. Litt for lite i følge kalkulatoren. Totalt sier den at jeg skal gå opp 16 kg. Spørs vel, siden jeg har lagt på meg så lite foreløpig. Spiser som før graviditet og trener hver dag. Har ikke behov for mer mat.Anonymous poster hash: 8e07d...005 2
Ahava Skrevet 3. februar 2015 #11 Skrevet 3. februar 2015 Ok. Er jo uansett bra at du legger på deg når du er gravid da Hvor fort gikk babykiloene av? Det gikk sakte og jevnt nedover fra fødsel. Og så føk resten av da jeg sluttet å amme rundt elleve måneder. Akkurat tall husker jeg ikke. Etter ei helt ekstrem runde med norovirus som varte i fem dager påfølgende vår gikk jeg ned øvrige fire kilo, og ble der..
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #12 Skrevet 3. februar 2015 Sånn egentlig er det vel 12 kg man regner ungen, morkake og fostervann veier, og kan få litt væske i kroppen ellers, men man trenger ikke legge på seg fett da! Jeg vil si å gå opp 15kg er akseptabelt, men da har du ikke lagt på deg noe for da snakker vi om fett! man går opp i vekt! Over de 15 kg er det fett og det er bare mors egen skyld forde hun dytter i trynet. Anonymous poster hash: ede2f...6f8
Gjest Nori Skrevet 3. februar 2015 #13 Skrevet 3. februar 2015 BMI på ca 19.5 før jeg ble gravid. I uke 22 hadde jeg lagt meg 4.5 kg. Har ikke vekt hjemme, så får kun veid meg hos jordmor. Spiser og trener som normalt, har heldigvis ikke vært kvalm.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #14 Skrevet 3. februar 2015 176 høy, og 68 kilo før. Gikk opp til 78 kilo. Alt var borte innen jeg kom hjem fra sykehuset.Anonymous poster hash: faf4e...08b
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #15 Skrevet 3. februar 2015 176 høy, og 68 kilo før. Gikk opp til 78 kilo. Alt var borte innen jeg kom hjem fra sykehuset.Anonymous poster hash: faf4e...08b første vektøkning kom i uke 19Anonymous poster hash: faf4e...08b
Gjest Runforit Skrevet 3. februar 2015 #16 Skrevet 3. februar 2015 176 høy, og 68 kilo før. Gikk opp til 78 kilo. Alt var borte innen jeg kom hjem fra sykehuset.Anonymous poster hash: faf4e...08b Røk 10 kg på et par døgn? Har hørt mye historier om folk som har mistet flere kilo på noen dager. Er det sånn for de fleste eller er det bare enkelt tilfeller?
missLynch Skrevet 3. februar 2015 #17 Skrevet 3. februar 2015 Huff, jeg ligger dårlig an ser jeg.... Hadde BMI på 18,5 i utgangspunktet, og har gått opp bare 5 kilo. Det har vært alt for mye stress i livet mitt etter jul (flytteprosess) og lite tid til å slappe av og kosespise. Og det er stor forskjell på svangerskap nr 1 og nr 2; med et aktivt barn i huset. Skal fete meg opp litt de siste 10 ukene nå!
Teriyaki Skrevet 3. februar 2015 #18 Skrevet 3. februar 2015 (endret) Røk 10 kg på et par døgn? Har hørt mye historier om folk som har mistet flere kilo på noen dager. Er det sånn for de fleste eller er det bare enkelt tilfeller? Jeg hadde gått ned 11-12 kg 3 dager etter fødsel. Hadde veldig mye vann i kroppen. La på meg 24 kg totalt forrige svangerskap. Jeg hadde BMI på 22 før svangerskapet. Er nå 37+4 og har lagt på meg et sted mellom 15 og 16 kg. Holder på en del vann nå, så det har med det å gøre. Da jeg var 30 uker på vei så hadde jeg lagt på meg 10 kg, så..Noe av det er også fordi jeg har spist for mye de siste ukene, men har definitivt ikke lagt på meg nesten ett kg i fett i uken de siste 7 ukene. Jeg er likevel fornøyd, for vektoppgangen er mindre enn forrige svangerskap i alle fall. Får se på hva det ender opp på da. Jeg er ganske immobil nå pga. bekkenet.. Endret 3. februar 2015 av Teriyaki
Gjest Runforit Skrevet 3. februar 2015 #19 Skrevet 3. februar 2015 Jeg hadde gått ned 11-12 kg 3 dager etter fødsel. Hadde veldig mye vann i kroppen. La på meg 24 kg totalt forrige svangerskap. Jeg hadde BMI på 22 før svangerskapet. Er nå 37+4 og har lagt på meg et sted mellom 15 og 16 kg. Holder på en del vann nå, så det har med det å gøre. Da jeg var 30 uker på vei så hadde jeg lagt på meg 10 kg, så..Noe av det er også fordi jeg har spist for mye de siste ukene, men har definitivt ikke lagt på meg nesten ett kg i fett i uken de siste 7 ukene. Jeg er likevel fornøyd, for vektoppgangen er mindre enn forrige svangerskap i alle fall. Får se på hva det ender opp på da. Jeg er ganske immobil nå pga. bekkenet.. Sprøtt at så mye vannvekt bare siver ut Er vannvekt noe som kommer i 3 .trimester?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #20 Skrevet 3. februar 2015 Absolutt ikke spiseforstyrrelse. Bare forbrenningstrøbbel når jeg er ugravid tror jeg. Legger ikke på meg uansett hva og hvordan jeg spiser. Når jeg er gravid, derimot, så suger kroppen til seg absolutt alt. Hadde gått opp sju kilo innen niende uke både denne og forrige gang. Tror jeg er litt i samme båt som deg, bare men en bmi på 18,3 til vanlig - altså en del høyere. Men legger ikke på meg et gram om jeg prøver utenom i svangerskap. Når er jeg bare i uke 9, men har gått opp i hvert fall et kilo. Anonymous poster hash: bd2bd...ef6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå