Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2004 #1 Skrevet 8. august 2004 dette er kanskje ikke det største ekspertforumet på området, men jeg skal kjøpe et tegnebrett. Har noen erfaringer med små brett, feks A6? jeg er mest vant til digre A4+, som er svindyre... Har inntrykk av at små brett er vel så bra til tegning og "erstatning" for mus?
Crazee Skrevet 8. august 2004 #2 Skrevet 8. august 2004 Eg har erfaring med A4 oversize sjølv, sidan det er det eg har. Hadde eg kjøpt i dag, med denne erfaringa, hadde eg kjøpt mindre. Dog ikkje mindre enn A5, trur eg. Men teikning og grafikk er noko eg likar å halda på med då. A6 vil nok fungere bra det òg, særleg som erstatning for mus. Kanskje det hadde gått greit med grafikkbehandling òg, sjølv om eg nok hadde måtta arbeida på ein annan måte. (Men A6 virkar så utruleg smått, når eg ser på kva eg har sjølv... ) Eg veit det er folk her på KG som har kjøpt mindre brett, så om dei er her og ser denne tråden så kan kanskje dei svara betre.
Gjest Lea Skrevet 9. august 2004 #3 Skrevet 9. august 2004 Jeg har et A5-brett stående. Fungerer helt greit og er ikke for lite. Problemet er vel at jeg knapt har brukt det. Og det skyldes ikke noe annet enn min egen latskap.
Crazee Skrevet 9. august 2004 #4 Skrevet 9. august 2004 Jeg har et A5-brett stående. Fungerer helt greit og er ikke for lite. Problemet er vel at jeg knapt har brukt det. Og det skyldes ikke noe annet enn min egen latskap. Lea då! Tsk tsk. Trudde no du ville bli heilfrelst på bruken, med det du har vist meg. Trur eg må seia som signaturen din: Skjærpings! Legg vekk musa di du og bruk pennen i staden - tek neppe lang tid før du ikkje kan tenkja deg å gå tilbake...
Gjest Admin'C Skrevet 9. august 2004 #5 Skrevet 9. august 2004 Wacom er en kjent produsent av slike brett, men har sett billige brett fra thrust. Har selv ett a5/a6 men tegnekunnskapene er ikke de beste og jeg synes det er litt lite når skjermflaten jeg ser tegningen på er mange ganger større pris er vel rundt 1000 kr for de minste
Gjest Lea Skrevet 9. august 2004 #6 Skrevet 9. august 2004 Lea då! Tsk tsk. Trudde no du ville bli heilfrelst på bruken, med det du har vist meg. Trur eg må seia som signaturen din: Skjærpings! Legg vekk musa di du og bruk pennen i staden - tek neppe lang tid før du ikkje kan tenkja deg å gå tilbake... Jeg trodde også at jeg skulle bli helfrelst. Men jeg hadde både tegnebrett og mus tilkoblet en stund. Ble masse rot da de ikke ble enige om hvem som skulle bestemme :-? Men jeg skal nok ta det frem igjen... snart. Jeg har forresten et Trust-brett.
Gjest Anonymous Skrevet 9. august 2004 #7 Skrevet 9. august 2004 Har ett digert a3 brett som bare trenger dataledning og strømkabel, kanskje jeg også får fyre opp snart
Gjest Anonymous Skrevet 9. august 2004 #8 Skrevet 9. august 2004 Jeg har et waccom et eller annet tegnebrett A6 som funker smertefritt..bruker mus og penn om hverandre. Betalte rundt 1200 for etpar år siden ..
Crazee Skrevet 9. august 2004 #9 Skrevet 9. august 2004 Harmusami tilkoplaegòg - sjølv omho berre vert brukt ved enkelte spel. Pennen er så mykje meir behageleg å arbeide med.
Gjest Admin'C Skrevet 9. august 2004 #10 Skrevet 9. august 2004 Jeg har et waccom et eller annet tegnebrett A6 som funker smertefritt..bruker mus og penn om hverandre. Betalte rundt 1200 for etpar år siden .. Samme har jeg, men en skikkelig mus som microsoft intellipoint explorer 3.0/4.0 er viktig å ha
Gjest Anonymous Skrevet 10. august 2004 #11 Skrevet 10. august 2004 okidok:) jeg kommer til å bruke det til relativt seriøs tegning, og ser for meg at A6 er litt for lite... og så sies det at wacom intuos-serien er så bra atte... og dobbelt så dyr som wacom graphire... sukk. Men et A5-brett skal visst være dugandes, da.
Crazee Skrevet 10. august 2004 #12 Skrevet 10. august 2004 Graphire-serien har no fått karakterar i toppskiktet den òg (Synest alt frå Wacom har fåt betre karakterar enn konkurrentane eg) og A5 skal nok vera godt brukandes ja. Så, du får ha lukke til
Grooo Skrevet 10. august 2004 #13 Skrevet 10. august 2004 Jeg har et Wacom Graphire A6 brett stående jeg og, så godt som aldri brukt.. Men det funket kjempefint og var veldig morsomt å bruke, så kanskje det blir koblet til igjen en dag... (Eller solgt...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå