AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 Hei! Jeg har time hos gynekolog i juni for å ta celleprøve. Er 26 år. Planen er å starte prøvingen i april. Kan man ta celleprøve om man er gravid? Eller bør jeg heller bestille en privat time/ gjøre det hos fastlegen før vi starter prøvingen? Anonymous poster hash: 653ba...ae4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 Du kan ta celleprøve tidlig i graviditeten, det har ikke noe å si for barnet eller prøveresultatene. Har gjort det hos gynekologen selv, det gikk helt fint. Men lengre uti svangerskapet kan det visst være større sjanse for at hormonforandringene under graviditeten endrer det mikroskopiske bildet av slimhinnenes celler, sånn at man får feil prøveresultat (falsk positiv). Men i forbindelse med første svangerskapskontroll, så er det vanlig å ta celleprøve. Så hvis dere begynner prøving i april, så kan du nok ta celleprøve i juni. Anonymous poster hash: a6edf...f72
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #3 Skrevet 3. februar 2015 Tusen takk for svar! Nå ble jeg lettet Da slipper jeg å styre med å finne en privat/bestille ny time. Anonymous poster hash: 653ba...ae4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå