Gå til innhold

Kjapt og rimellig bryllup for 20-30 personer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi skal gifte oss, gjerne i år, men hvor skal man begynne?

Ideelt sett skulle vi gjerne ha fått det til før sommeren, da det kan være fare for å måtte utsette om vi tar det til høsten (selv om jeg mer enn gjerne skulle hatt et høstbryllup). Vi kan selvfølgelig vente til neste år igjen, men det hadde vært fint å være gift før samboeren drar på utenlandsoppdrag igjen.

Vi ønsker i utgangspunktet å ha noe for de nærmeste; Foreldre, søsken, besteforeldre og forlover med følge. Vi blir derfor mest sannsynlig ikke flere enn 25 inkludert brudeparet.

Hva er mest hensiksmessig av feiring? Leie lokale og catering, eller er det kanskje like greit å ta det på en restaurant (med mulighet for skjerming fra øvrige gjester)?

Hva ville du gjort? Og hvor ville du startet?

Anonymous poster hash: 59fe0...56b
Videoannonse
Annonse
Gjest Salvesen
Skrevet

Jeg ville startet med å fjerne ihvertfall 17 av gjestene fra listen, og så tatt det på en restaurant.

Skrevet

Ordnet papirene, booket dag på tinghuset og bestilt restaurant av den bedre sorten. Så kjøpt meg fin kjole og dress til mannen.

Vi var 15 på byens bedre restaurant, 4 retter med vin, kostet oss 10.000! Perfekt løsning for oss.

Anonymous poster hash: dac6a...c22

• Liker 1
Skrevet

Ordnet papirene, booket dag på tinghuset og bestilt restaurant av den bedre sorten. Så kjøpt meg fin kjole og dress til mannen.

Vi var 15 på byens bedre restaurant, 4 retter med vin, kostet oss 10.000! Perfekt løsning for oss.

Gikk forresten kun 2,5 mnd fra vi bestemte oss til vi var gift...

Skrevet

Vi var 15 på byens bedre restaurant, 4 retter med vin, kostet oss 10.000! Perfekt løsning for oss.Anonymous poster hash: dac6a...c22

Oi! Under 700 kroner per pers for 4 retters og vin . På byens beste restaurant . Hvilken restaurant er det snakk om?

Anonymous poster hash: 7f8e5...d99

• Liker 4
Skrevet

Siden du spørr hva jeg ville gjort, så svarer jeg ut ifra det :)

Jeg hadde hatt festen i et litt mindre lokale. Leid eller lånt en plass som egnet seg, eks. klubbhus, losje ol.

Maten hadde jeg gjort enkelt, enten bestillt gjennom lokalt cateringfirma, fått noen jeg kjenner til å hjelpe å lage selv (grilling eller lignende).

Sørget for musikkanlegg, kanskje fått noen til å stille med gitar og sang.

Bestillt bryllupskake og ordnet resten privat.

Og ellers ordnet borddekking, dekorasjoner osv selv.

:)

Anonymous poster hash: 45710...184

• Liker 2
Skrevet

Oi! Under 700 kroner per pers for 4 retters og vin . På byens beste restaurant . Hvilken restaurant er det snakk om?

Anonymous poster hash: 7f8e5...d99

Dette var ikke Oslo, men en annens av Norges byer... Og ja, det er et meget bra sted og vi ble litt satt ut selv da det ikke ble dyrere.

Men forklaringen er vel at 2 hadde barnemenye til rabattert pris. På restaurantens standardmeny så koster 4 retter idag 555,-. Og det var ikke et fyllelag da det var barn til stede og ulikt hva folk drakk, noen kjørte også så gikk ikke masse vin, men alle var fornøyde. Alkoholfri drikke og kaffe fikk vi sponset av restauranten og en av gjestene betalte drikke til kaffen. :)

Skrevet

For 30 pers hadde jeg booket et lite lokale, bestilt tapas fra catering, handlet inn mengder med alkohol og tatt en uformell feiring. Det enkleste er nok eget lokale på restaurant eller hotell der de fikser alt, men vil tro det koster litt mer.

Anonymous poster hash: 90395...97a

Skrevet

Hvis dere eller foreldre har hus med hage hadde jeg satsa på grilling og sent mai-bryllup! Været er ofte greit da :)

Skrevet

Ofte, men ikke alltid. Hva om det er et skikkelig drittvær?

Anonymous poster hash: 59fe0...56b

Skrevet

Jeg ville booket et rom/avlukke på en koselig restaurant, som ikke er så dyr, men intim og fin. Jeg var nylig i et slikt bryllup selv, med ca 20 pers fra nær familie, og det var helt perfekt.

Vi møttes ute på terrassen og hadde en drink der, ventet på alle i følget, og så gikk vi inn og spiste treretters med vin. Kaker fikk brudeparet lov til å ha med selv. Så ble vi inne på det rommet (som også hadde en sofaavdeling og egne toalett) hele kvelden. Det var kjempekoselig, og minimalt med forberedelsesstyr for brudeparet.

Tenkte jeg skulle poste linken (Oslo spiseforretning i Gamlebyen) men ser at de nå har lagt ned. Synd!

Anonymous poster hash: 2e6fd...7f3
Skrevet

Vi var 25 stk på resturant, de hadde eget selskapslokale, og vi valgte tapas + dessert. Maten var god og jeg tror da alle ble mette, jeg ble det hvertfall! Mat kom på 300kr pr pers, + 100kr pr pers for et glass vin til maten og champagne når vi kom, brus og kaffe var gratis Drikke utover det betale gjestene selv, men hos oss byttet vi gjester etter middagen; familien dro hjem og vennene kom istedet, de betalte selv egen drikke. Vi var 23 når vi giftet oss og var første i vennegjengen som blei gift, så heldigvis ingen sure miner over at det ikke var fri bar :ler:

Anonymous poster hash: 90b8b...14c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...