AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 Er i uke 11. Skal på UL imorgen og er da 11+6, har veldig lyst å fortelle 6åringen min at h*n skal bli storebror/søster. Da h*n har mast om dette lenge, og tenker det er ekstra gøy for da har jeg også bilder ifra UL så h*n kan se hvordan babyen ser ut nå Men er det for tidlig? Burde jeg vente til jeg er lengre på vei eller??Anonymous poster hash: abcfe...811
Leini Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 Synes det er en passende tid nå. Du er over den verste perioden, du har UL bilde, og 6 åringen kan bli med på å glede seg sammen med dere
Kvinne87Rogaland Skrevet 3. februar 2015 #3 Skrevet 3. februar 2015 Han skal bli storebror/søster? Snilt av han å skifte kjønn da!!Haha! Spøk til side, så syns jeg du skal fortelle ham det nå, så får han glede seg sammen med dere. Og da får han lengst mulig tid til å venne seg til tanken 4
Gjest Magdalene Skrevet 3. februar 2015 #4 Skrevet 3. februar 2015 Jeg hadde ventet lengst mulig. OM det ikke er skikkelig synlig, så hadde jeg ventet. Ventetiden blir lang for han..
Nuttery Skrevet 3. februar 2015 #5 Skrevet 3. februar 2015 Han skal bli storebror/søster? Snilt av han å skifte kjønn da!!Haha! Spøk til side, så syns jeg du skal fortelle ham det nå, så får han glede seg sammen med dere. Og da får han lengst mulig tid til å venne seg til tanken TS anonymiserte kjønnet på sitt nåværende barn. 7
frk.mej Skrevet 3. februar 2015 #6 Skrevet 3. februar 2015 jeg hadde ventet noen uker, muligheten for en sa er enda til stedet.
Cinzia Skrevet 3. februar 2015 #7 Skrevet 3. februar 2015 Da vi skulle ha barn nr.2, fortalte vi det til storesøster da jeg var ca 12 uker på vei og vi hadde vært på ul og sett at alt så bra ut. Det begynte å synes litt på meg og vi ville derfor fortelle det til familien (og venner), men syntes det var viktig at storesøster fikk vite det først av oss og ikke ved at noen andre tilfeldigvis nevnte det for henne. Vet ikke om det er et hensyn som er relevant for dere å tenke på? (Er jo ulikt når man "gjør det offisielt"). 2
Trampe Skrevet 3. februar 2015 #8 Skrevet 3. februar 2015 Vi fortalte da jeg var 16 uker på vei. Da var det jul, og en passende anledning. Vi var nøye på at veldig få visste om det, så barna ikke skulle få vite det av noen andre. Barna synes det er lenge å vente, og de synes jeg har vært gravid i en hel evighet allerede. Det er fortsatt lenge igjen, og månedene går sakte for en seksåring. Vi kunne nok ventet litt til sånn sett, men jeg hadde lyst til å fortelle det på jobb, og ryktene går fort, så vi fortalte det da. Jeg tenker at det er greit å ha litt tilvenningstid, men jeg ville ikke fortalt så tidlig som i uke 12 om jeg kunne unngått det.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #9 Skrevet 3. februar 2015 Jeg ønsket å fortelle det i uke 12, men er svært glad for at jeg ventet. Hadde en SA i uke 14... Alt var normalt, før jeg plutselig fikk kraftige blødninger og store smerter. Hadde ingen forvarsel. Kommer neste gang til å vente så lenge jeg kan, først og fremst i tilfelle SA eller MA. I tillegg vil ventetiden bli veldig lang for storesøster om vi sier det tidlig.Anonymous poster hash: 603bf...23c
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #10 Skrevet 3. februar 2015 Fortalte det i uke 7 (etter tidlig UL). Tok med at noen ganger kan det gå galt hvis fosteret ikke er levedyktig. Anonymous poster hash: 930a5...c0e
Sugerøret Skrevet 3. februar 2015 #11 Skrevet 3. februar 2015 vi ventet til 25uke..Da var magen min vokst så barnet kunne selv se ..9mnd er lang lang tid for et barn. Men når det er en mage,som kan taes på ,snakkes til , eller annet. Tror liksom det er litt letterer å forstå da
Lillemini Skrevet 3. februar 2015 #12 Skrevet 3. februar 2015 Jeg hadde ventet litt lengre enn uke 12. En ting er faren for spontanabbort selv om den er liten, en annen er at det er så utrolig lenge å vente for en liten en på 6 år. Derfor meg jeg hadde fortalt det halveis i svangerskapet, men ser jo at fristelsen til å fortelle det sikkert hadde vært stor.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #13 Skrevet 4. februar 2015 Min gutt er bare fire år, men når jeg blir gravid neste gang kommer vi til å vente lenge med å fortelle det. Han blir nok ikke storebror før han er 5-6 år, men 9 mnd ventetid er leeeenge på den tiden. Vi har også i mente at det kan gå galt.. Så vi venter hvertfall til rundt uke 20 tenker jeg. Da er man halvveis, har kanskje fått litt mage, UL bilder, og det går mest sannsynligvis bra. Forhåpentligvis klaffer det snart for oss og da blir det veldig greit å kunne fortell at babyen kommer etter sommer og til jul. Men en hver gjør hva han vil.. Jeg ville vel minimum ventet til uke 12.Anonymous poster hash: 1c9d7...e85
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #14 Skrevet 4. februar 2015 Vi måtte fortelle i uke 8 fordi jeg var så forferdelig dårlig så var inn og ut av sykehus. Ville nok ventet til 5-6 måneder om jeg kunne. Det var forferdelig leeeenge å vente for han. 7 år var han da. Anonymous poster hash: e8971...fcd
Engel Skrevet 4. februar 2015 #15 Skrevet 4. februar 2015 (endret) Vår da 4-åring skjønte/så at det var baby i magen til mamma da jeg var ca 10-11 uker på vei med sistemann, og han hadde ikke noe problem med å forholde seg til det. (Var veldig fornøyd da, siden han hadde mast en stund). Han visste godt at babyer vokser i magen til mammaen en god stund før de blir født, uten at vi hadde snakket om det. Han var riktignok storebror fra før, men siden det er bare 21 mnd mellom han og broren tror jeg ikke han husket stort fra han ble født. Vi hadde dog tenkt å vente til vi hadde passert 12 uker før vi sa noe, tilfelle det skulle gå galt, da jeg tenker det kan være verre for barn å forholde seg til. Ventetiden var ikke noe problem før kanskje de siste 2-3 ukene.(det er jo da ventetiden blir ille for alle...) Å tro at man kan holde det skjult for en 6-åring at man er gravid til man er 5-6 månder på vei er rimelig naivt, unger ser, hører og skjønner mye mer enn dere tror. Og sjansen for at noen snakker om det i nærheten av dem er veldig stor, og det må jo være rimelig trist å få vite at du skal få søsken via noen andre enn foreldrene... Så jeg mener at søsken bør få vite om graviditeten samtidig med resten av familien/omverdenen. Det handler om respekt rett og slett. Endret 4. februar 2015 av Engel 5
Rosebud Skrevet 4. februar 2015 #16 Skrevet 4. februar 2015 Da vi skulle ha barn nr.2, fortalte vi det til storesøster da jeg var ca 12 uker på vei og vi hadde vært på ul og sett at alt så bra ut. Det begynte å synes litt på meg og vi ville derfor fortelle det til familien (og venner), men syntes det var viktig at storesøster fikk vite det først av oss og ikke ved at noen andre tilfeldigvis nevnte det for henne. Vet ikke om det er et hensyn som er relevant for dere å tenke på? (Er jo ulikt når man "gjør det offisielt"). Akkurat det samme gjorde vi, med samme grunn. Bare i uke 11
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #17 Skrevet 4. februar 2015 Vår da 4-åring skjønte/så at det var baby i magen til mamma da jeg var ca 10-11 uker på vei med sistemann, og han hadde ikke noe problem med å forholde seg til det. (Var veldig fornøyd da, siden han hadde mast en stund). Han visste godt at babyer vokser i magen til mammaen en god stund før de blir født, uten at vi hadde snakket om det. Han var riktignok storebror fra før, men siden det er bare 21 mnd mellom han og broren tror jeg ikke han husket stort fra han ble født. Vi hadde dog tenkt å vente til vi hadde passert 12 uker før vi sa noe, tilfelle det skulle gå galt, da jeg tenker det kan være verre for barn å forholde seg til. Ventetiden var ikke noe problem før kanskje de siste 2-3 ukene.(det er jo da ventetiden blir ille for alle...) Å tro at man kan holde det skjult for en 6-åring at man er gravid til man er 5-6 månder på vei er rimelig naivt, unger ser, hører og skjønner mye mer enn dere tror. Og sjansen for at noen snakker om det i nærheten av dem er veldig stor, og det må jo være rimelig trist å få vite at du skal få søsken via noen andre enn foreldrene... Så jeg mener at søsken bør få vite om graviditeten samtidig med resten av familien/omverdenen. Det handler om respekt rett og slett. Da har dere nok en ekstra smart fireåring, for de færreste fireåringer forstår at det vokser en baby i magen bare fordi mammaen har bittelitt mage...Anonymous poster hash: a7de0...2fe
Trampe Skrevet 4. februar 2015 #18 Skrevet 4. februar 2015 I de aller fleste tilfeller går det nok an å skjule en graviditet en god stund. Jeg kastet opp døgnet rundt til uke 17, men greide allikevel å skjule graviditeten for to småskolebarn. Og de er så smarte så En litt stor genser skjuler en liten babybump også. Hvis man ønsker å skjule det, går det som oftest. Jeg er dog enig med de andre som vil fortelle søsken før de får høre det "på bygda".
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #19 Skrevet 4. februar 2015 Vår da 4-åring skjønte/så at det var baby i magen til mamma da jeg var ca 10-11 uker på vei med sistemann, og han hadde ikke noe problem med å forholde seg til det. (Var veldig fornøyd da, siden han hadde mast en stund). Han visste godt at babyer vokser i magen til mammaen en god stund før de blir født, uten at vi hadde snakket om det. Han var riktignok storebror fra før, men siden det er bare 21 mnd mellom han og broren tror jeg ikke han husket stort fra han ble født. Vi hadde dog tenkt å vente til vi hadde passert 12 uker før vi sa noe, tilfelle det skulle gå galt, da jeg tenker det kan være verre for barn å forholde seg til. Ventetiden var ikke noe problem før kanskje de siste 2-3 ukene.(det er jo da ventetiden blir ille for alle...) Å tro at man kan holde det skjult for en 6-åring at man er gravid til man er 5-6 månder på vei er rimelig naivt, unger ser, hører og skjønner mye mer enn dere tror. Og sjansen for at noen snakker om det i nærheten av dem er veldig stor, og det må jo være rimelig trist å få vite at du skal få søsken via noen andre enn foreldrene... Så jeg mener at søsken bør få vite om graviditeten samtidig med resten av familien/omverdenen. Det handler om respekt rett og slett. Da må dere ha en usedvanlig skarp 4 åring? Veldig få 4 åringer som set sammenhengen mellom en bitte liten kul på magen til mamma og at der er det en baby. Anonymous poster hash: e8971...fcd 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #20 Skrevet 4. februar 2015 Ville ventet til etter ordinær ultralyd. Vi gjorde det. Ville se at alt så normalt ut først. Men nå var ikke eldste mer enn snaue 3 år, så det blir jo litt annerledes i forhold til forståelse. Anonymous poster hash: 18e88...ff6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå