Gå til innhold

Nå ringte de igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I perioder blir jeg oppringt av "mystiske lange telefonnumre" som ikke kommer fra norge.

Jeg har noen ganger tatt av røret og vært helt stille...det høres som en snakkesentral

i bakgrunnen. Den som ringer meg sier hello...hello....og det gjør de innimellom i bakgrunnen også.

Jeg holder linjen til de selv gir opp og legger på, bare for å være litt full av f... :lur:

Hvordan er dette utover i landet? Noen som har kommet i snakk med disse menneskene?

Hva dreier dette seg om? Var det slik at en skulle gi numrene til politiet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare ikke ring tilbake! Kan være snakk om svindel. Eller en gammel bestefar som ringer og ringer ;)

Skrevet

Nei, jeg vet jo selvfølgelig at jeg ikke skal ringe tilbake, derfor svarer jeg ikke heller. Null kontakt fra min side.

...og jeg har full styr på alle bestefarene mine. De pleier ikke å tøyseringe fra Nigeria. ;)

Jeg er riktignok hyggelig og sånn, men kan umulig være den eneste som får sånne fan-oppringinger i dette landet?

Skrevet

Hei!

Jeg har også fått maange sånne oppringinger - ganske så irriterende. :P Som oftest hører jeg bare støy, 'hallo', eller så er det en mann eller ei dame som prøver å uttale navnet mitt på sitt språk i andre enden.

Pleier som oftest å bare legge på, men kanskje jeg også skal holde linjen til de legger på selv neste gang :ler:

• Liker 1
Skrevet

Har vurdert å skaffe meg fotballdommerfløyte.... :lur: <----- ond

• Liker 2
Skrevet

Har du prøvd å søke opp nummeret på nett?

Flere slike saker har vært/er svindel i organisert form.

Det er jo blant annet avdekket flere saker hvor noen har ringt og utgitt seg for å ringe på vegne av Microsoft, og hvor de har fått tilgang til PCene til folk og deretter svindlet dem for store summer.

Andre saker har vist seg å være svindel ved at telefonsamtalen hr blitt belastet mottaker med enorme summer.

Sakene er mange. Fikk selv en del oppringninger en periode midt på natta. Fra et telefonnummer jeg aldri fant ut av. Tok aldri telefonen. Min mor ble også oppringt. Da var det en fyr som stadig prøvde å overtale henne til å gi fra seg kortnummer hennes. Dette fordi han hadde funnet noe som var hennes på en flyplass, og han trengte kortnummer for å vite at det var rett person (noe i den dur, en god tid siden). Heldigvis lot hun seg ikke narre. Men mange som er litt opp i årene eller ikke helt oppdatert på "alt det nye" kan fort falle for slike ting.

Når du tar telefonen viser du at det går an å få tak i deg. Legen være å ta den, så vil det gi seg etterhvert.

Anonymous poster hash: 1d8ff...49b

• Liker 2
Skrevet

Jeg har søkt på nummer og de finnes ikke. Du har rett. Jeg skal overse dem fra nå av. :)

Skrevet

Ringer de til fasttelefon, mobil eller begge deler?

• Liker 1
Skrevet

Fast stort sett.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg opplever dette stadig vekk jeg også. Har søkt på nummeret, men det eneste jeg har klart å finne ut er at landkoden er italiensk. Kjenner ingen som befinner seg der, og svarer selvsagt ikke. Men så irriterende at de ikke gir seg...

Dette er på mobilen da.

Endret av Kontormus
  • Liker 1
Skrevet

Hadde en periode noen som prøvde å sende fax til min gamle fasttelefon. Den var sånn at den repeterte ti gangerautomatisk.

I tillegg fikk jeg i forbindelse med flytting et nytt nummer en tidligere unnasluntrer for inkassokrav hadde hatt. Veldig morsomt når de trodde jeg nektet for at x hadde mitt nye telefonnummer for å skjerme x for inkassoselskapene.

Sånne lqnge tlf numre kan komme av at de ringer fra ett eller annet via pc. Sånt som innvandrere driver med.

Anonymous poster hash: 06c17...9d7

• Liker 1
Skrevet

De driver å ringer meg også, men jeg svarer ikke, man blir jo som regel belasta når noen ringer deg fra utlandet selv om det ikke er du som har ringt opp.

Anonymous poster hash: 610c3...398
  • Liker 2
Gjest Meglerfrøken
Skrevet

Jeg opplever dette stadig vekk jeg også. Har søkt på nummeret, men det eneste jeg har klart å finne ut er at landkoden er italiensk. Kjenner ingen som befinner seg der, og svarer selvsagt ikke. Men så irriterende at de ikke gir seg...

Dette er på mobilen da.

Jeg ble også oppringt fra Italia,nylig. Kjenner ingen som er der nede nå, og om jeg hadde, hadde vel de ringt fra sitt eget nr. Og snakket som de gjør til daglig.

Skikkelig ubehagelig! Iallefall med tanke på at jeg har skjult nr, og prøver være obs med hvem som får nr mitt.

• Liker 1
Skrevet

Har vurdert å skaffe meg fotballdommerfløyte.... :lur: <----- ond

Stakkars bestefaren!! :sjokkert::sjokkert:

Skrevet

Men fra tull til alvor: Du har vel nummeret til de som ringer, så kanskje du kan kontakte teleselskapet du bruker og høre med disse? Kanskje de kan sperre nummeret, vet hvem det er som ringer eller noe slikt?

Skrevet

Jeg også, selv om det er lenge siden nå. Jeg klarte å spore nummere til et sted i India ?!?! Skjedde noen ganger, og ofte midt på natten.

Skrevet

sjekk opp nummer på Telefonterror.no ?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har i det siste blitt oppringt flere ganger av lange nr som begynner på +39.

Blokket dem bare. Googla nummeret og fant det omtalt på et "svindelforum", haha

Anonymous poster hash: 54ae1...aaa
  • Liker 1
Skrevet

Men fra tull til alvor: Du har vel nummeret til de som ringer, så kanskje du kan kontakte teleselskapet du bruker og høre med disse? Kanskje de kan sperre nummeret, vet hvem det er som ringer eller noe slikt?

Teleselskapene kan ikke gjøre noen verdens ting.

Men det går nok an å sperre nummeret på mobilen. Ikke på fast tlf.

Anonymous poster hash: 06c17...9d7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...