Gå til innhold

rett til å få vite om det er reklamasjons-sak uten at jeg må betale for å få vite det ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en pc som er ødelagt. Butikken sier at de må sende til verksted for å finne ut av om det er reklamasjons-sak.

Hvis de finner ut at det er reklamasjon så er alt greit da betaler jeg ikke noe MEN hvis de finner ut at det ikke er det så er det jeg som må betale for at de sender den til verksted og for at de får undersøkt om det er reklamasjon-sak eller ikke( dette nesten 600 kr for at de skal se på den, reparasjoner vil komme i tillegg eventuelt .. )

Derfor lurte jeg på om noen kan hjelpe å finne ut av hvordan reglene er, Er ikke reglene sånn at jeg har krav på å få vite om skaden går på reklamasjon uten å måtte betale for å få vite dette?kan noen hjelpe meg med hvilken paragraf og lov jeg kan henvise til her?

Lurte også på om det er andre som har erfaring med dette og som også har irritert seg over at man må betale for å finne ut om man kan få dekket reparasjon eller hvor mye det eventuelt vil koste å reparere. Er ikke dette være informasjon man burde kunne forlange å få uten å måtte betale for det ?

Endret av heikro
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen lov å vise til her, og forstår din frustrasjon.. Men samtidig så kan de ikke vite om det er en reklamasjonssak før de får sett på den, og da bruker tid på den. Jeg mener de har rett på å bli kompensert for dette. Men jeg aner virkelig ikke hvor loven kommer inn for å slippe betale frakt.

Har selv sendt inn både PC og mobilen. Får alltid beskjed at dersom det går på garantien, så betaler de det, om det er selvforskyldt så må jeg selv stå for kostnaden. Er vanlig praksis.

• Liker 1
Skrevet

Forbrukerkjøpsloven sier at du kan belastes for slike kostnader om de har informert deg om dem på forhånd: http://lovdata.no/lov/2002-06-21-34/§30

Som Baktusen skriver, de bruker jo tid og penger på å finne det ut, og det er da naturlig at du betaler om det ikke er en reklamasjonssak.

Skrevet (endret)

Ja ok skjønner , Jeg får bare gi meg og sende den inn . Jeg er synes fortsatt det er litt sure penger hvis jeg må betale for det men ja forstår jo at de bruker tid på det og sånn så . men takk for svar:)

Endret av heikro
Skrevet

Hvorfor skulle det ikke være reklamasjon?

Har du dusjet med den? Tømt kaffe i den? Mistet den i gulvet?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har mista den i gulvet ja .. Og det synes ettersom det er en bulk der men vet ikke om de kan påstå at dette er relatert til problemet med skjerm som er helt crazy og blinker i rødt ogsånn.? Er lenge siden jeg mista den i gulvet og problemet med skjermen er relativt nytt ..

Endret av heikro
Skrevet

Forbrukerkjøpsloven gjelder her. En telefon til forbrukerrådet vil kunne gi deg et mer presist svsr.

Er dette Elkjøp? De er ikke alltidnlike enkle mht reklamasjon på elektronikk.

Anonymous poster hash: 17b3a...dff

Skrevet

Forbrukerkjøpsloven gjelder her. En telefon til forbrukerrådet vil kunne gi deg et mer presist svsr.

Er dette Elkjøp? De er ikke alltidnlike enkle mht reklamasjon på elektronikk.

Anonymous poster hash: 17b3a...dff

Er expert

Skrevet

Men det er også mac og mulig at de må sende den til apple som også er sære på sånt etter hva jeg har hørt .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...