AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 Jeg har fått melding om forskudsskatt for 2015. Jeg er student og jobber for tiden ikke, men er på jakt etter fulltidsjobb (mens jeg blir ferdig med bachelor). Eier egen bolig som jeg leide ut da jeg var utenlands og dermed betalte skatt av inntekten. Jeg går utifra at det er bakgrunn av det jeg har fått forskuddsskatt. Kontaktet Skatteetaten da jeg ikke lenger vil ha denne inntekten i 2015, og fikk til svar at jeg bare skal endre skattekortet til forventet inntekt. Jeg har jo ikke jobb og vet ikke når jeg får. Og når jeg evt. får jobb tar jo arbeidsgiver ut skatten. Så jeg skal vel ikke betale forskuddsskatt da? Og hva setter jeg forventet inntekt til - en gjennomsnittsinntekt? Anonymous poster hash: 36286...89f
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 Det arbeidsgiver trekker er skatten, og dette gjør de på forskudd. Og de trekker det som står på skattekortet ditt.Anonymous poster hash: fe118...e6f
Rosa Sitron Skrevet 3. februar 2015 #3 Skrevet 3. februar 2015 Sett den til 0 om du vil. Er bare å endre fortløpende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå