Gå til innhold

Få bort magefettet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt frustrert. Jeg skal ikke ned i vekt (et par kg kan jeg gå ned, men helst ikke mer), men har litt ekstra på magen som jeg gjerne vil ha bort. Er det i det hele tatt mulig?

Trener tung styrke, litt intervalltrening og spiser rimelig sunt. Føler liksom jeg gjør det jeg kan, men er det noe jeg ikke har tenkt på?

Anonymous poster hash: 3ce98...377

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øke forbrenningen?

Skrevet

Du må rett og slett redusere fettprosenten din. Om du trener tung styrke og bryr deg mye om hvor mye du løfter vil det i praksis bety du kommer til å miste litt styrke i den prosessen.

For å gjørre dette må du ligge i et lite kaloriunderskudd. Da må du passa på å få i deg nok proteiner, som vanlig, for å minimere muskeltap.

Du får spørre deg selv hva som er viktigst, styrkefremgang eller forsøk på six pack abs i februar :)

Skrevet

Jeg lurer på det samme. Har en fettprosent på 18, men stadig litt for mye her og der. Hva har disse jentene man ser avbildet egentlig i fettprosent? Jeg trener masse kardio, men.også 2 timer styrke ila uken.

Anonymous poster hash: abdf3...cb6

Skrevet

Jeg lurer på det samme. Har en fettprosent på 18, men stadig litt for mye her og der. Hva har disse jentene man ser avbildet egentlig i fettprosent? Jeg trener masse kardio, men.også 2 timer styrke ila uken.

Hvilke jenter snakker du om?

Fitnessutøverne du ser avbildet når de er i sesong, og har ekstremt lav fettprosent der og da, men som du ikke ser bilder av ellers i året?

Anonymous poster hash: d2d4b...89b

Skrevet

Du må rett og slett redusere fettprosenten din. Om du trener tung styrke og bryr deg mye om hvor mye du løfter vil det i praksis bety du kommer til å miste litt styrke i den prosessen.

For å gjørre dette må du ligge i et lite kaloriunderskudd. Da må du passa på å få i deg nok proteiner, som vanlig, for å minimere muskeltap.

Du får spørre deg selv hva som er viktigst, styrkefremgang eller forsøk på six pack abs i februar :)

Jeg prøver ikke å få six pack, ønsker bare at klærne skal sitte litt finere. ;)

Problemet er at jeg har litt lav muskelmasse, mens fettprosenten er helt normal. Regner med det er ganske vanskelig å ta av fettet samtidig som man bygger muskler?

Skrevet

Hvilke jenter snakker du om?

Fitnessutøverne du ser avbildet når de er i sesong, og har ekstremt lav fettprosent der og da, men som du ikke ser bilder av ellers i året?

Anonymous poster hash: d2d4b...89b

Bikinimodeller, skuespillere etc.

Skrevet

Ligg i vedlikehold mtp inntak. Tren mer styrke enn cardio ;) eneste cardio gjør med kroppen er å minske den ikke forme den. ( om man ser bort i fra hjertet etc ) og ikke minst , vær tålmodig, sånt tar tid men det funker :)

Skrevet

Ligg i vedlikehold mtp inntak. Tren mer styrke enn cardio ;) eneste cardio gjør med kroppen er å minske den ikke forme den. ( om man ser bort i fra hjertet etc ) og ikke minst , vær tålmodig, sånt tar tid men det funker :)

Jeg ligger allerede i vedlikehold (legger ikke lett på meg) og jeg trener mest styrke. Får vel bare være litt tålmodig. ;)

Skrevet

Jeg prøver ikke å få six pack, ønsker bare at klærne skal sitte litt finere. ;)

Problemet er at jeg har litt lav muskelmasse, mens fettprosenten er helt normal. Regner med det er ganske vanskelig å ta av fettet samtidig som man bygger muskler?Anonymous poster hash: 3ce98...377

Så si umulig med mindre du har svært lite muskler. Selv har jeg nettopp begynt å trene, og driter dermed ii fettprosent etc. Legger på meg jevnt og trutt med godt kosthold, selv da blir det en del fett. Så skal jeg tenke på fettprosenten neste sommer, når jeg har et gpdt nok grunnlag til å tenke på å cutte/deffe

• 3 måneder senere...
Skrevet (endret)

Jeg trener magemusklene ekstra hver kveld og prøver å unngå å spise så mye til kvelds.

Lykke til :-)

Endret av Sommer56
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste Berit Nordstrand 12 uker, gjorde som hun sa, og BAM gikk jeg fra et midjemål på 86 til 72!

Anonymous poster hash: 809d0...0dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...