Gå til innhold

Være borte fra 1-åring en langhelg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du reist bort fra 1-åringen din en langhelg? Hun har tidligere overnattet hos besteforeldre ved to anledninger, men har da totalt vært borte mindre enn ett døgn. Hun er til tider veldig mammadalt, så jeg føler at tre døgn er altfor lenge for både meg og henne. Jeg bor sammen med pappaen altså, og han er kjempeflink med henne, men jeg tror likevel at hun vil reagere negativt på mitt fravær.

Men venninner kan ikke skjønne at jeg ikke vil være med på tur...Hva ville du gjort? Er det jeg som er for hønemor?

Anonymous poster hash: 96998...394
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg gjort da frøkna mi var 1 år, helt uten skrupler. Hun hadde det kjempefint.

Anonymous poster hash: a9bf8...0b3
  • Liker 2
Skrevet

Så lenge barnet er med noen det kjenner godt er du alt for hønemor

• Liker 4
Skrevet

Ja, det er du som er for hønemor, hvis barnet skal være hjemme hos sin far. På tide å dra på tur!

Anonymous poster hash: 8af17...504
  • Liker 7
Skrevet

Jeg hadde reist. En gang må bli den første.

• Liker 4
Skrevet

Om dere er så avhengi av hverandre tror jeg faktisk at det kan være bra for dere begge to å være litt borte fra hverandre.
Det kommer til å gå helt fint med datteren din :)

Barn har bare godt av å knytte seg til andre personer også :)

• Liker 5
Skrevet

Ja, du er altfor mye hønemor. Du må gi slipp. En gang må bli den første. Hvorfor skulle hun reagere negativt på ditt fravær? Hvis hun skal være hjemme med pappaen sin så kan jeg virkelig ikke se problemet. De to har også behov for litt alene-tid :P På samme måte som du får med henne, om det er han som er borte tre dager. Hun må lære seg å ikke være avhengig av bare deg, og det er en prosess dere bare må igjennom før eller siden. Jo tidligere jo bedre, faktisk.

Hør på venninnen din, unn deg den turen med henne.

• Liker 5
Skrevet

Det blir verre for deg enn for henne. ;) Hun vil nok takle helt fint å være med pappaen sin i tre dager, mens du er på venninnetur. :)

Jeg var borte fra fredags morgen til søndags ettermiddag da min var ett år og tre måneder gammel. Det gikk helt fint. Jeg savnet han veldig, men han hadde hatt det helt fint. Mammadalt han også. :)

• Liker 1
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Eg vil sagt du er hønemor

Skrevet

Jeg kunne gjort det nå, min er snart seks mnd. Men dersom både jeg og pappaen skulle bort, ville jeg ventet. Hun har det like bra med pappa som med meg, selv om jeg er den hun faller fortest til ro med, smiler lettest til og alltid ser på og vil til. Besteforeldrene er flinke, men de leser ikke henne og oppførselen like lett som meg og far. Så ville ikke sluppet henne der til annet enn kortere overnattinger før hun har noen ord å komme med.

• Liker 2
Skrevet

Sålenge pappaen skal være hjemme med henne så synes jeg du skal reise:) Det blir sannsynligvis verst for deg :P Men kanskje veldig fint å få litt alenetid med pappa, selv om hun er mammadalt.

Anonymous poster hash: d470a...2e1
  • Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Om ungen skal være sammen med noen hun er trygg på (her pappaen), så hadde jeg absolutt ikke hatt skrupler med det.

Har vært borte en helg fra begge mine når de har vært 6mnd, og 8 mnd. Gått strålende for alle ;)

• Liker 1
Skrevet

Dette er veldig individuelt. Jeg hadde ikke klart å være borte så lenge så tidlig. Tror absolutt ikke barnet har vondt av det, men jeg hadde ikke vært klar allerede i 1 års alder.

• Liker 1
Skrevet

En langhelg er jo ikke så mye, om hun er i trygge omgivelser.

Kjenner flere sommer på ferie i 2 uker fra babyer/1 åringer.

Anonymous poster hash: f1d9d...dd3

Skrevet

Jeg dro på min første langhelgtur da minstejenta var 1 år og 4 mnd. Før det var ikke JEG klar.

Anonymous poster hash: 8bf2d...2a9

Skrevet

Ville du reist bort fra 1-åringen din en langhelg? Hun har tidligere overnattet hos besteforeldre ved to anledninger, men har da totalt vært borte mindre enn ett døgn. Hun er til tider veldig mammadalt, så jeg føler at tre døgn er altfor lenge for både meg og henne. Jeg bor sammen med pappaen altså, og han er kjempeflink med henne, men jeg tror likevel at hun vil reagere negativt på mitt fravær.

Men venninner kan ikke skjønne at jeg ikke vil være med på tur...Hva ville du gjort? Er det jeg som er for hønemor?

Anonymous poster hash: 96998...394

Husk at en 1-åring har ikke begrep på tid og sted. Så om du er borte i 3 dager, så vil ikke barnet forstå at du er borte i 3 dager. Det er ikke bra å være for hønemor, slipp deg litt løs, barnet har godt av å være litt med andr eogså.

Anonymous poster hash: 27e18...719

• Liker 1
Skrevet

Dere lager ris til egen bak, dere som ikke kan gå fra ungen deres noen dager. Dere lager usikre unger som garantert vil slite i fremtiden. Unger som går i skjørtekanten til mor og ikke klarer å ta avgjørelser selv...Ordet bjørnetjeneste kommer fort opp når jeg leser denne tråden. Og tro meg; jeg ser disse ungene som har fått puter sydd under armene på seg hver dag.

Generasjonsnavn på dagens barn: putebarna.

Anonymous poster hash: 0761c...cde

• Liker 1
Skrevet

Dere lager ris til egen bak, dere som ikke kan gå fra ungen deres noen dager. Dere lager usikre unger som garantert vil slite i fremtiden. Unger som går i skjørtekanten til mor og ikke klarer å ta avgjørelser selv...Ordet bjørnetjeneste kommer fort opp når jeg leser denne tråden. Og tro meg; jeg ser disse ungene som har fått puter sydd under armene på seg hver dag.

Generasjonsnavn på dagens barn: putebarna.

Vil legge til spørsmålet om hvorfor mødre ikkje tror fat skal klare det like godt? Hva kan mor gi som ikke far kan gi? (Sett bortifra små som må ha brystmelk, selvsagt)

Ja, jeg er mor til 3 barn selv :)

• Liker 3
Skrevet

Dette er veldig individuelt. Jeg hadde ikke klart å være borte så lenge så tidlig. Tror absolutt ikke barnet har vondt av det, men jeg hadde ikke vært klar allerede i 1 års alder.

Til og med når barnet skal være med pappa´n? snakk om å gi far lite respekt da!

• Liker 2
Skrevet

Til og med når barnet skal være med pappa´n? snakk om å gi far lite respekt da!

Jeg vil faktisk ha meg frabedt at du som fremmed trekker konklusjoner ut av det blå. Makan til frekkhet! Mannen min er verdens beste far, og jeg stoler blindt på han. Det har ingenting med saken å gjøre. JEG hadde ikke vært klar for å være borte fra barnet så tidlig. Vi har en kjempe fin balanse i hjemmet i forhold til egentid, og barnefri. Behovet for å være borte en langhelg har ikke kommet så langt. Jeg svarer ærlig på ts sitt spørsmål.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...