MissLucy Skrevet 6. februar 2015 #61 Skrevet 6. februar 2015 Ikke sant? Og en kinabunad til 20000 - det er fremdeles mye penger, og en stor risiko å ta. Jeg tenker at en norskprodusert bunad antagelig holder seg bedre i verdi og, hvis det blir aktuelt å selge. 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #62 Skrevet 6. februar 2015 http://www.tv2.no/a/3863240 Kinadrit vl jeg ikke ta i med ildtang. Da betaler jeg heller de kronene ekstra Husfliden forlanger, så bidrar jeg også til at kunnskapen blir ivaretatt her til lands. Anonymous poster hash: d8246...510 Flott! Bunader er en norsk tradisjon ja:) ikke kinesisk. Det er et hån mot kulturarven å la kinesere brodere bunadene. De er opplært i kinesiske broderiteknikker også. Og drevne folk kan se forskjellen mellom norsk og kinesisk bunadsbroderi. Er litt morsomt med mange som mener at man skal gå med bunad som stammer fra der man er fra e.l, også flyr de rundt i bunader produsert i Kina. Jeg skal selv melde meg på bunadskurs når jeg får spart opp penger og får tid til det:) så utrolig morro det kommer til å være å gå med en bunad jeg har laget selv! Kunne også gjerne tenkt meg å sy bunader til venner/familie i fremtiden:) Litt kjipt om en til slutt må dra til Kina for å lære bunadsbrodering Anonymous poster hash: 59e61...e38 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå