AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 har et butikk vikariat på 50% som går ut i august , hvordan fungere da ansinnitet "regelen"? en kollega mistet jobben sin denne uken, og er det da jeg som skal bli tilbudt denne stillingen? jeg begynte etter henne og det har bynt 3 personer etter meg. jeg har ikke organisert meg...enda... det er også snakk om å få inn en ekstra person som tilkallingsvikar, men skal leder spørre meg om jeg ønsker mer timer? Anonymous poster hash: 0c6e9...520
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 Du har allerede en "stilling". Stillingen vil utlyses og du må søke på samme linje som alle andre. Om det ikke ansettes noen ny i stillingen til dagen den ansatte slutter, så vil vaktene i den stillingen fordeles mellom de som ønsker flere vakter. Anonymous poster hash: 733dc...c24
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #3 Skrevet 3. februar 2015 Takk for svaret.. okei, så det er ikke slik at leder kan velge utifra hvem h.n "liker" for å si det slik? personen begynte etter meg og jeg har gitt gjentatte beskjeder om at blir det flere lesige timer så vi jeg vite dette. Derfor lurte jeg på om jeg kan bruke ansinniteten min til fordel?Anonymous poster hash: 0c6e9...520
Gjest Skrevet 3. februar 2015 #4 Skrevet 3. februar 2015 Er du fagorganisert? Hvis ja, hør med dem. Sjefen din kan ansette den han eller hun mener er hensiktsmessig å ansette. Kanskje vil han ha flere personer lært opp i stillingenen pga problemer ved sykdom. Kanskje har andre søkere ekstra kvalifikasjoner som er verdifulle for bedriften. Har du sendt et skriftelig brev til sjefen og etterlyst større stilling tidligere? Hvis ikke er det lett å ignorere deg. Jeg tror ikke du kommer langt om du krever større stilling, men du kan prøve å be pent. Stå på, gjør din del av jobben med et smil, og ikke skap problemer. Da liker sjefen deg bedre. Sjefer er ikke glade i drama. Sånn generelt sett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå