Gå til innhold

når er det greit å bråke når man bor i kollektiv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

altså når på morningen er det greit at man bråker når man bor sammen med andre?

Jeg bor i lag med to andre, et kjærestepar. typen hennes har nettopp flytta inn og jeg legger jo merke til at hun har blitt enda mer livlig etter det. Og det er forsåvidt greit, men å bli vekka i 7 tiden pga hun finner ut hun skal synge(og det er ikke pent, forsåvidt er det bare tulle synging om jeg kan kalle det det) og hyle fordi hun må rekke bussen. Så blir jeg litt sånn, når ble dette greit?

Det er veldig lytt her inne, så en hører ganske godt om noen bråker. Tidligere så har vi hatt en samtale om når det er greit å bråke, da bodde ikke kjæresten hennes her så det er en stund siden, men da ble det egentlig sagt at ette kl 10 var det greit å bråke. Men nå er jo kanskje den glemt.

Kan også nevnes at hun jeg bor sammen med har veldig lys stemme, som skjærer gjennom alt. spesielt siden jeg reagerer på lyse lyder.

definisjonen av bråk vil for min del si; unødvendige lyder som synging, roping, hyling. Av og til kan de finne på å snakke med hverandre mens den ene er på kjøkkenet og den andre er på rommet og da må de jo på en måte rope, men akkurat det kan jeg overleve.

Og i en slik diskusjon om når det er greit å bråke så må jeg bare påpeke, at deres mening om når folk burde være våkne og oppe. Det føler ikke jeg har noe med saken å gjør, for det har ikke med når folk burde være våkne, det har med å ta hensyn. Men ja er det helt urimelig av meg å reagere?

Anonymous poster hash: ade1c...33e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke helt urimelig, men jeg ville kanskje lagt det fram om de kan være litt mer stille om morgenen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser på det som normalt å være stille om morgenen før man drar ut. Greit å sette på radio/tv på normalt volum og prate med vanlig innestemme med hverandre. Men skriking og gauling kan man vente med.

Har dere husmøter eller noe? Greit å ta det opp:) hun hadde sikkert ikke likt det selv om folk bråka og vekte henne om morgenen.

Anonymous poster hash: c04b9...999

Skrevet

Vanlig stilletid i samfunnet er mellom klokke 23.00 og 06.00.

holdernhun fre til kl. 07.00 så får du være fornøyd med dette eller flytte.

Anonymous poster hash: f7c4b...b25

• Liker 1
Skrevet

Vanlig stilletid i samfunnet er mellom klokke 23.00 og 06.00.

holdernhun fre til kl. 07.00 så får du være fornøyd med dette eller flytte.

Anonymous poster hash: f7c4b...b25

I borettslaget der jeg bodde før var det mellom 8 og 22 det var lov å bråke, og aldri mer enn 3 timer sammenhengende.

Anonymous poster hash: 8e828...c00

Skrevet

Tenker at dette er noe en å finne seg i når en bor i kollektiv.

Anonymous poster hash: 48aa8...c4f
Skrevet

Hun må lære å ta hensyn. Kl 10 er fin tid. Noen (som meg) har døgnrytmeforstyrrelser, da er det kjipt om levenet begynner akkurat når jeg har klart å sovne. Forøvrig vet alle at de kan la være å ringe meg før 12 :P Men...tro meg, du vil IKKE bo sammen med et par!!

Anonymous poster hash: d2d6f...422

Skrevet

Hun må lære å ta hensyn. Kl 10 er fin tid. Noen (som meg) har døgnrytmeforstyrrelser, da er det kjipt om levenet begynner akkurat når jeg har klart å sovne. Forøvrig vet alle at de kan la være å ringe meg før 12 :P Men...tro meg, du vil IKKE bo sammen med et par!!

Anonymous poster hash: d2d6f...422

Fin måte å si at du er lat på. :fnise:

Anonymous poster hash: 590bf...679

Skrevet

Du har lov å reagere ja :) Hva med å samles for å lage noen felles husregler? Da kan alle komme med sitt og du kan legge til dette med lyder om morgenen/til upassende tider. Kanskje de tar hintet da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...