Alvea Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 For ca 8-9 dager siden begynte det å klø fryktelig på halsen og rundt puppene. Trodde førtst jeg reagerte på en ny body mist, men like etterpå dukket det opp prikker flere steder på kroppen. På omvendt side av albue, bak knær, ved siden av kne, under bryst, ved siden av navle, bak nakke + + +. Ja stort sett over hele kroppen. Det klør så å si hele tiden. Så vidt jeg har merket har det ikke sammenheng med noe jeg spiser. Har heller ikke begynt med noe nytt vaskepulver eller noe annet sånt. For litt over en uke siden var jeg i en svømmehall så har tenkt litt på om det kan ha en sammenheng. I alle fall. Noen som vet hva dette kan være?
Gjest Solstråla88 Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 For ca 8-9 dager siden begynte det å klø fryktelig på halsen og rundt puppene. Trodde førtst jeg reagerte på en ny body mist, men like etterpå dukket det opp prikker flere steder på kroppen. På omvendt side av albue, bak knær, ved siden av kne, under bryst, ved siden av navle, bak nakke + + +. Ja stort sett over hele kroppen. IMG_1366.JPGIMG_1367.JPGIMG_1369.JPG Det klør så å si hele tiden. Så vidt jeg har merket har det ikke sammenheng med noe jeg spiser. Har heller ikke begynt med noe nytt vaskepulver eller noe annet sånt. For litt over en uke siden var jeg i en svømmehall så har tenkt litt på om det kan ha en sammenheng. I alle fall. Noen som vet hva dette kan være? Kan se ut som elveblest, en allergisk reaksjon. Mitt beste tips: ta den en allergi tablett, kalde kluter og ikke klø! Da sprer det seg i rekordfart! Hva enn du gjør ikke klø, jeg vet det er vanskelig, men jeg lover det går fortere over om du ikke klør altså
Alvea Skrevet 3. februar 2015 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2015 Kan se ut som elveblest, en allergisk reaksjon. Mitt beste tips: ta den en allergi tablett, kalde kluter og ikke klø! Da sprer det seg i rekordfart! Hva enn du gjør ikke klø, jeg vet det er vanskelig, men jeg lover det går fortere over om du ikke klør altså Oi, jeg har klødd intents i over ei uke nå. Så egentlig merkelig at det ikke har spredd seg mer. Er elveblest smittsomt? Samboer har ingen tegn til kløe. Ligner heller ikke på bildene jeg googler av elveblest. Mine prikker er mindre og helt runde, også harde litt sånn som nupper.
Gjest Solstråla88 Skrevet 3. februar 2015 #4 Skrevet 3. februar 2015 Oi, jeg har klødd intents i over ei uke nå. Så egentlig merkelig at det ikke har spredd seg mer. Er elveblest smittsomt? Samboer har ingen tegn til kløe. Ligner heller ikke på bildene jeg googler av elveblest. Mine prikker er mindre og helt runde, også harde litt sånn som nupper. Nei, heldigvis ikke, men veldig plagsomt! Prøv en allergi tablett og kald klut, gir det seg ikke ta kontakt med lege. Jeg er ikke lege så kan ikke si sikkert at det er det, men har hatt mine runder med elveblest, så synes det kan ligne iallefall
Alvea Skrevet 3. februar 2015 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2015 Nei, heldigvis ikke, men veldig plagsomt! Prøv en allergi tablett og kald klut, gir det seg ikke ta kontakt med lege. Jeg er ikke lege så kan ikke si sikkert at det er det, men har hatt mine runder med elveblest, så synes det kan ligne iallefall Ja, tok akkurat en allergitablett (kanskje et kvarter siden).. Klør fortsatt, men tar vel en stund før det fungerer. En annen ting jeg leste om elveblest er utslettet forsvinner innen 24 timer (men dukker opp på stadig nye plasser).. Dette stemmer ikke meg meg.
Gjest Solstråla88 Skrevet 3. februar 2015 #6 Skrevet 3. februar 2015 Ja, tok akkurat en allergitablett (kanskje et kvarter siden).. Klør fortsatt, men tar vel en stund før det fungerer. En annen ting jeg leste om elveblest er utslettet forsvinner innen 24 timer (men dukker opp på stadig nye plasser).. Dette stemmer ikke meg meg. Stemmer aldri med meg heller. Sist jeg hadde det holdt det på i flere dager! Grusomt!
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #7 Skrevet 3. februar 2015 Jeg har hatt mye elveblest, men det var større flekker, samt forhøyninger. Er det ulike typer? Anonymous poster hash: 564a8...385
Plengionika Skrevet 3. februar 2015 #8 Skrevet 3. februar 2015 Jeg fikk sånne prikker av små dyr som kanin, marsvin o.l tidligere. Tok allergitest og den viste at jeg var allergisk. Men det varte ikke mer enn en dag da. Det ligner hvertfall på utslett i forbindelse med allergi. 1
Alvea Skrevet 3. februar 2015 Forfatter #9 Skrevet 3. februar 2015 Ja, synes heller ikke mitt utslett ligner noe på elveblest når jeg goggler bilder. Hos meg er det røde prikker/nupper. Blir rødt rundt pga jeg klør. Merkelig om det skal være allergi også da jeg har hatt det såpass lenge. Allergitabletten jeg tok fungerte ikke helt heller (kanskje 60% mindre kløe...)
Plengionika Skrevet 3. februar 2015 #10 Skrevet 3. februar 2015 Ikke godt å si hva det kan være da. Om det skulle vedvare eller bli værre så kan det nok være lurt å sjekke hos legen.
Alvea Skrevet 4. februar 2015 Forfatter #11 Skrevet 4. februar 2015 Allergipillen fungerer utmerket da.. Gikk også i sportsbh i går og når jeg tok den av er utslettet svært tydelig der jeg har svettet. Altså i strikket i bhen. Men tror det blir en legetime etterhvert, men ser det an i noen dager til tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #12 Skrevet 4. februar 2015 Dette er ikke allergi og heller ikke elveblest. Antihistaminer i allergitabletter hjelper på det meste av kløe, i tillegg kommer placeboeffekten. Når dette har begynt på/rundt bryst og spredt seg derifra, så er det kakteristisk for "undertrøye-utslett", en helt vanlig barnesykdom. Smittsom, ja, farlig nei. Behov for tiltak nei. Går langsomt over av seg selv. Anonymous poster hash: 0a7d4...0da 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #13 Skrevet 4. februar 2015 Synes det kan se litt ut som atopisk eksem jeg. Prøv å smør det mer A-krem fra apoteket. Jeg liker den på boks og ikke den på tube best. Hvis det ikke gir seg så burde du dra til legen for å finne ut hva det er og få noe til å smøre på. Hvis det er atopisk eksem burde du kun bruke sensitiv vaskemiddel og skyllemiddel når du vasker tøy, sengetøy og håndkler. Anonymous poster hash: 838a1...2a5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #14 Skrevet 4. februar 2015 Synes det ser ut som sopp jeg. Kjøk Funguralshampo på apoteket. Skum det i hendene dine med vann og gni på utslett, vent 20 min å skyll av. På meg dempet det kløe umiddelbart og en uke etterpå så var hudsoppen borte. Anonymous poster hash: cb411...db5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #15 Skrevet 4. februar 2015 Synes det ser ut som sopp jeg. Kjøk Funguralshampo på apoteket. Skum det i hendene dine med vann og gni på utslett, vent 20 min å skyll av. På meg dempet det kløe umiddelbart og en uke etterpå så var hudsoppen borte. Anonymous poster hash: cb411...db5 Er det sopp så er det en legesak å foreslå tiltak, og da henviser du videre til lege. Men jeg fastholder at det er undertrøyeutslett. Har ikke funnet dette navnet ved å google, så det heter nok noe annet og. Anonymous poster hash: 0a7d4...0da
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #16 Skrevet 4. februar 2015 Jeg har akkurat det samme, får de spesielt bak knærne. Hatt det i et par år, nesten hver dag. Men vet ikke hva det er. Virker som det kommer på natta, men jeg vasker og skifter, så skjønner ikke hva det kommer av. Har ikke husdyr heller. Anonymous poster hash: d086f...e35
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #17 Skrevet 4. februar 2015 Er det sopp så er det en legesak å foreslå tiltak, og da henviser du videre til lege. Men jeg fastholder at det er undertrøyeutslett. Har ikke funnet dette navnet ved å google, så det heter nok noe annet og.Anonymous poster hash: 0a7d4...0da Funguralshampo er for sopp og reseptfritt. Det er som å anbefale å ta en ibux for menssmerter. Anonymous poster hash: cb411...db5 1
isbjørnungen Skrevet 4. februar 2015 #18 Skrevet 4. februar 2015 (endret) Ut fra bildene dine ville jeg ikke bekymret meg. Huden din virker bare irritert, sannsynligvis som resultat av turen i svømmebasseng (hud hater klor) forrige uke. Smør godt med fuktighetskrem om kvelden og etter dusj. Hvis du kan unngå å dusje mer enn du må (ikke mer enn hver 3. dag hvis du klarer det). Dersom du hadde atopisk eksem som liten, gjør det dette enda mer sannsynlig, men er ikke nødvendig. Svetten ifb med trening har bare terget den allerede irriterte huden din. Nuppene kan godt bare skyldes at du har klødd. Det er ikke sopp, det er ikke noe poeng i å bruke penger på soppmiddel. Det er heller ikke elveblest. Endret 4. februar 2015 av isbjørnungen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå