AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #1 Del Skrevet 3. februar 2015 Jeg holder på å skal skrive en oppgave i historie, men sliter litt med hvordan jeg skal tolke oppgaven. Venter enda på pensumbøkene selv om det er lenge siden jeg bestilte dem. Er ikke ute etter at noen skal skrive oppgaven for meg, bare så det er sagt. Er bare ute etter en liten "veihjelp" Oppgaven er som følger: " Årsakene til den franske revolusjonen i 1789 har blitt forklart ut fra både innenrikspolitiske og mer ideologiske, ytre politiske strømninger. Presenter forklaringene, og drøft deg fram til hvilke årsaker du vil vektlegge sterkest." Skjønner jo at jeg skal skrive om den franske revolusjonen osv, men setningen " ideologiske, ytre politiske strømninger" sliter jeg litt med. Anonymous poster hash: 8636a...c1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 3. februar 2015 #2 Del Skrevet 3. februar 2015 Frankrike var et absolutt monarki, en av de mer ekstreme i europa, veldig få friheter både i det politiske og sodiale. Så for å sjekke yrte pålitiske strømninger, må du se hva de andre landene gjorde, Et annet hint: opplysningstiden og dens filosofer hint 2, amerikanske revolusjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #3 Del Skrevet 3. februar 2015 Jeg holder på å skal skrive en oppgave i historie, men sliter litt med hvordan jeg skal tolke oppgaven. Venter enda på pensumbøkene selv om det er lenge siden jeg bestilte dem. Er ikke ute etter at noen skal skrive oppgaven for meg, bare så det er sagt. Er bare ute etter en liten "veihjelp" Oppgaven er som følger: " Årsakene til den franske revolusjonen i 1789 har blitt forklart ut fra både innenrikspolitiske og mer ideologiske, ytre politiske strømninger. Presenter forklaringene, og drøft deg fram til hvilke årsaker du vil vektlegge sterkest." Skjønner jo at jeg skal skrive om den franske revolusjonen osv, men setningen " ideologiske, ytre politiske strømninger" sliter jeg litt med. Anonymous poster hash: 8636a...c1d " Årsakene til den franske revolusjonen i 1789 har blitt forklart ut fra både innenrikspolitiske og mer ideologiske, ytre politiske strømninger. Presenter forklaringene, Hvordan forklares den franske revolusjonen (DFR) med innenrikspolitiske strømninger (monarki, undertrykkelse, adelen). Hvordan forklares DFR med ideologiske strømninger (opplysningstid, frihet, likhet, brorskap). Hvordan forklares DFR med ytre politiske strømninger (Den amerikanske revolusjonen). og drøft deg fram til hvilke årsaker du vil vektlegge sterkest." Drøft deg frem til hvilken av de tre forklaringene du synes argumenterer/passer best. Jeg håper dette gjorde ting klarerere. Hvis du er heldig kan du finne lærebøker på biblioteket, ellers er det rikelig med andre historiebøker der. Nettet kan også brukes, men husk at Wikipedia ikke er en kilde. Anonymous poster hash: 4e6e1...cb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 3. februar 2015 #4 Del Skrevet 3. februar 2015 Rundt DFR at ideologien om en nasjonalstat vokste frem. Før den tid fantes ikke slik tankegang. Bare se på Tyskland på den tiden f.eks. Viktig å ha med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå