aline Skrevet 16. august 2004 #61 Del Skrevet 16. august 2004 leste du i det hele tatt hva jeg skrev??? JEG BEKLAGET SIDEN JEG IKKE HADDE SATT MEG GODT NOK INN I SAKEN!! Hvordan fanden får du det til å bli at jeg mener du kun kan mene det samme som meg????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 16. august 2004 #62 Del Skrevet 16. august 2004 Hvordan fanden får du det til å bli at jeg mener du kun kan mene det samme som meg????? Vel, i så fall beklager jeg. Din beklagelse virket veldig mistilpasset, og sarkastisk. Skjønte ikke helt hva du hadde å beklage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den utstødte Skrevet 16. august 2004 #63 Del Skrevet 16. august 2004 Jeg kan ikke forså at muslimer kan blande seg inn i hverken Gud eller Jesusbegrepet. Deres gud heter Allah, de kristnes Gud heter Jehova/Yaveh. Altså, ikke samme gud. Allah sendte, så sier profeten, erkeengelen Gabriel ned til ham med bsekjeder. Det pussige er at timingen ofte var gunstig fo Muhammed. Hadde M. lyst på ny hustru, var Gabriel der i samme øyeblikk og sa OK fra Allah. Til og med Aisha nevner at timingen var for perfekt til at hun ikke utelukket foul play fra Profetens side. Kristne og jøder som bor i muslimifiserte land får dimmihstatus. Annen rangs borgere, med pålegg om å betale en egen skatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2004 #64 Del Skrevet 16. august 2004 Jeg kan ikke forså at muslimer kan blande seg inn i hverken Gud eller Jesusbegrepet. Deres gud heter Allah, de kristnes Gud heter Jehova/Yaveh. Altså, ikke samme gud. . Den kristne Gud har flere benevnelser i det gamle testamente. En av de mest vanlige er El. El betyr Gud, og sammensettes på flere måter. Elohim, ElShaddai og flere. Det hebraiske El og det arabiske Allah har trolig samme språklige opprinnelse. Når arabiske kristne snakker om Gud er det ordet Allah som blir brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 16. august 2004 #65 Del Skrevet 16. august 2004 Samme gud,men de tidligere retningene slo feil. Derfor ga gud sitt absolutt siste og fullkomne budskap til Muhammed. Det passet godt inn i hans politiske ambisjoner og det er ikke første eller siste gang religion har blitt brukt på en slik måte. Ørkenreligione har virkelig vært en ulykke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2004 #66 Del Skrevet 16. august 2004 Koran 9:123 tells us it is the duty of every Muslim man to "make war on the infidels who dwell around you." Osama bin Laden may be despicable, but it is hard to argue that he isn't acting in accord with at least some of the teachings of the Koran. It is true that most Muslims seem inclined to ignore the Koran's solicitations to martyrdom and jihad, but we cannot overlook the fact that some are not so inclined and that some of them murder innocent people for religious reasons. The phrase "the war on terrorism" is a dangerous euphemism that obscures the true cause of our troubles, because we are currently at war with precisely a vision of life presented to Muslims in the Koran. Anyone who reads this text will find non-Muslims vilified on nearly every page. How can we possibly expect devout Muslims to happily share power with "the friends of Satan"? Why did 19 well-educated, middle-class men trade their lives for the privilege of killing thousands of our neighbors? Because they believed, on the authority of the Koran, that they would go straight to paradise for doing so. It is rare to find the behavior of human beings so easily explained. And yet, many of us are reluctant to accept this explanation. Religious faith is always, and everywhere, exonerated. It is now taboo in every corner of our culture to criticize a person's religious beliefs. Consequently, we are unable to even name, much less oppose, one of the most pervasive causes of human conflict. And the fact that there are very real and consequential differences between the major religious traditions is simply never discussed. Anyone who thinks that terrestrial concerns are the principal source of Muslim violence must explain why there are no Palestinian Christian suicide bombers. They too suffer the daily indignity of the Israeli occupation. Where, for that matter, are the Tibetan Buddhist suicide bombers? The Tibetans have suffered an occupation far more brutal. Where are the throngs of Tibetans ready to perpetrate suicidal atrocities against the Chinese? They do not exist. What is the difference that makes the difference? The difference lies in the specific tenets of Islam versus those of Buddhism and Christianity. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bukhari Skrevet 24. august 2004 #67 Del Skrevet 24. august 2004 Salam folkens, inntressant diskusjon, og siden jeg er en muslim burde jeg komme med et lite innspill: Kristne og mennesker fra bokreligionene er ikke helt fortapt i Koranen. Alle vantro og dårlige muslimer vil først og fremst havne i helvete, men i vår religion så sier vi at det er bare Gud som tar for seg dømmingen og vet hvem som kommer til himmelen og helvete. Her er noen koransitater: Om ikke Gud lot mennesker forsvare seg mot hverandre ville klostre, kirker, synagoger og moskèer - der Guds navn stadig prises - så sannelig blitt ødelagt! (22,40) Muslimer pålegges å si til kristne: Gud er vår Herre, og deres Herre! (...) Så la oss ikke strides! Gud skal føre oss sammen, hos Ham er reisen slutt. (42,15) “Blant dem som fikk en åpenbaring fra Gud, er ikke alle like. Noen er anstendige og rettskafne. De ber om natten, og leser fra Guds budskap. De bøyer seg for Ham. De tror på Gud og Den siste dagen. De gjør det som er rett og avviser alt galt. De oppmuntrer til gode handlinger. Disse (ikke-muslimer) er blant de rettferdige. Av det gode de gjør, skal intet bli avvist. For Gud vet hvem som frykter Ham." (3, 113-115) Og videre: "De som tror (muslimer), jøder, kristne og sabeere, hver som tror på Gud og Den siste dagen og gjør det som er rett, får sin lønn høs Herren. De skal ikke frykte eller sørge." (2, 62) Når det gjelder de versene som anti-muslimer bruker så har de et historiske perspektiver. Endel av dem ble åpnebart for profeten(fvmh) når de var i krig med avgudsdyrkerne fra Mekka. Jeg har svart på dem som noen er for eksempel 8:12, 9:47, 2:191 og m.fl ørten ganger at jeg ikke gidder akkurat nå men en annen gang. Mvh Bukhari Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den utstøtte Skrevet 24. august 2004 #68 Del Skrevet 24. august 2004 Hei Bukki. Jeg ser du er her for å spre det glade budskap. Jeg poster denne for deg: 009.029 YUSUFALI: Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued. Kanskje du vil forklare hva Jizya er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sahih Bukhari Skrevet 25. august 2004 #69 Del Skrevet 25. august 2004 Vel Pedro du vet hva jiziya er til at jeg skal forklare det for deg og du vet at den spiller liten rolle idag enn det den gjorde i Middelalderen. En jiziya er en skatt som ikke-muslimer eller også kalt dhimmi som bor i islamske land skal betale for å få beskyttelse og slikt. Disse dhimmiene hadde en betydlige bra status, de får ha sine egne "lederer", sosiale virkesomheter, bedehus og så videre. Vi tar og går inn på det mer en annen gang. Mvh Bukhari Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå