Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her inne som har fått det? Og kan forklare meg litt om hva det går ut på. Hva som kreves osv. Pr. dags dato er jeg på AAP på femte året, men veien videre for meg blir dessverre 100 prosent uføretrygd.

Regner med at uføresaken må være i boks før jeg kan søke om slikt lån?

Kommer til å få minstesats med ung ufør-tillegg, så betalingsevnen er jo ikke all verden. Men jeg har klart å betale husleie på 6500 kr i mange år nå...

Regner forresten også med å kunne stille med ca 100 000kr i egenkapital, og har ingen gjeld fra før.

Anonymous poster hash: 684dc...aaf
Videoannonse
Annonse
Gjest Phoenix
Skrevet (endret)

Hva mener du med hva det går ut på? :) Hva lurer du på? Det er jo ett lån, istedenfor banken så låner du av boligkontoret. De krever jo at du har fast inntekt (uføre er fast inntekt) :)

Endret av Phoenix
Skrevet

Noen her inne som har fått det? Og kan forklare meg litt om hva det går ut på. Hva som kreves osv. Pr. dags dato er jeg på AAP på femte året, men veien videre for meg blir dessverre 100 prosent uføretrygd.

Regner med at uføresaken må være i boks før jeg kan søke om slikt lån?

Kommer til å få minstesats med ung ufør-tillegg, så betalingsevnen er jo ikke all verden. Men jeg har klart å betale husleie på 6500 kr i mange år nå...

Regner forresten også med å kunne stille med ca 100 000kr i egenkapital, og har ingen gjeld fra før.

En ny som trur det er lett og få uføre med ung ufør. Ikke lett. Du vet ikke om du får avslag på uførheten din engang. Så trur du at di får ung ufør. Dagens ungdom. Utrolig.

Anonymous poster hash: 6fd48...64f

• Liker 1
Skrevet

En ny som trur det er lett og få uføre med ung ufør. Ikke lett. Du vet ikke om du får avslag på uførheten din engang. Så trur du at di får ung ufør. Dagens ungdom. Utrolig.

Hmmm. TS her. Jeg har en alvorlig sykdom og mottar nå AAP med ung ufør tillegg, så akkurat der er det nok ingen tvil...

Skrevet

Utrolig hvordan folk kan trekke så kjappe konklusjoner om andre. Du vet jo ingenting om TS her!

Jeg vet ikke hvor i landet du bor, men i nabokommunen gir husbanken kun 100% finansiering til boliglån til de som er 100% ufør! :) Lykke til!!

Anonymous poster hash: 326f2...441
  • Liker 2
Skrevet

Man trenger ikke være ungdom for å søke ung ufør tillegget, det kan søkes frem til man er 36. Kriteriet er at skaden eller sykdommen oppsto før man ble 26.

Til TS, din uførestønad bør nok være innvilget først ja. Du får kun lån ved varig inntekt, noe uføretrygd er og aap ikke anses som (i nesten alle tilfeller).

Anonymous poster hash: 3cc88...214

• Liker 1
Skrevet

Hmmm. TS her. Jeg har en alvorlig sykdom og mottar nå AAP med ung ufør tillegg, så akkurat der er det nok ingen tvil... Anonymous poster hash: 684dc...aaf

Da synes jeg at du skal skaffe deg en eller flere legeerklæringer fra behandler(ne?) Din på sykdommen din og at det vil være positivt for deg å få en bolig du vet du kan bo i og som er tilpasset dine helsemessige utfordringer og bare søke med en gang dette er klart. Du søker maks tilskudd og lån. Finn noen boligprospekter på boliger og i områder du ksn tenke deg å bo og som er tilpasset dine bejov og legg med søknaden for å vise prisnivå på en nøktern bolig for deg.

Ta evt. Kontakt med de i kommunen din som styrer med disse lånene og be om en time for veiledning og hjelp.

Lykke til.

Anonymous poster hash: acb94...0b6

Skrevet

Bekrefter at det ikke er noe vits i søke før du har fått innvilget ufør, det er viktig å dokumentere fast inntekt. Man kan søke forhåndgodkjenning, og i tillegg søke tilskudd hvis man trenger ekstra kapital.

Skrevet

Noen som vet om man kun kan søke i kommunen man er bosatt i?

Jeg er ikke TS, men håper å få satt i gang prosessen i år (er allerede ufør). Problemet mitt er at jeg leier i en annen kommune enn den/de jeg kunne tenke meg å bo i, rett og slett fordi det var kun her jeg fikk tak i en billig nok leie-leilighet som passet mine behov...

Anonymous poster hash: 544e5...477
Skrevet

Ulik praksis i ulike kommuner. Du må forhøre deg med den kommunen du bor i.

Trenger man bolig, så er det situasjonen man er i som er avgjørende for om kommunen innvilger ikke om man er på AAP eller uføre.

Anonymous poster hash: acb94...0b6

Skrevet

Noen som vet om man kun kan søke i kommunen man er bosatt i?

Jeg er ikke TS, men håper å få satt i gang prosessen i år (er allerede ufør). Problemet mitt er at jeg leier i en annen kommune enn den/de jeg kunne tenke meg å bo i, rett og slett fordi det var kun her jeg fikk tak i en billig nok leie-leilighet som passet mine behov...

Anonymous poster hash: 544e5...477

Du kan søke i hvilken som helst kommune, men du kan kun kjøpe bolig i den kommunen du evnt får innvilget startlån i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...