Alja Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 Jeg har kommet over noe helt absurd... Nemlig "trypophobia" (google det). Det er altså fobi mot hull. Jeg blir skikkelig kvalm og uvel av disse bildene, og jeg innså for real at jeg har et kjempeproblem med dette da jeg satt å så på masterchef i går. Den ene deltakeren hadde dandert en dessert med en hullete fruktskive, og jeg fikk en intens kvalme. Det var like før jeg kastet opp. Huden begynte å klø, og jeg følte halsen ble tett og jeg ble svimmel. Har aldri opplevd maken i hele mitt levende liv. Noen her inne med liknende eller andre snåle fobier? JEG SPYYYYYYYYYR av de ekle hullene!!! 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 Jeg har motsatt fobi, nemlig alle typer utvekster/ vorter osv.. grøss!Anonymous poster hash: 483f3...dda 1
DysterPytten Skrevet 3. februar 2015 #4 Skrevet 3. februar 2015 Skjønner hva du mener. Jeg får en helt intens kvalme av å se slike bilder. Det samme får jeg av å f.eks se inni et vepsebol, eller ting som kravler ut av hull, eller bare kravler.
Smoothie Skrevet 3. februar 2015 #5 Skrevet 3. februar 2015 Jeg fikk frysninger og begynte å klø av overskriften, så har nok et liite snev av trypophobia, ja. Små hull har fått meg til å grøsse i årevis, men det ble mye verre etter at jeg tilfeldigvis fant ut at det finnes en fobi mot små hull, og googlet og så på youtubefilmer om trypophobia. Angrer!
Gjest Meglerfrøken Skrevet 3. februar 2015 #6 Skrevet 3. februar 2015 Jepp. Det er noe av det ekleste i hele verden. Angrer på at jeg googlet det, fordi jeg var nysgjerrig på hva ordet egentlig betydde. Får samme vemmelige følelsen av tenner. Stygge tenner, og når folk har altfor mange tenner i munnen. ( Kom bilde av det når jeg googlet ordet ditt) Huff og grøss!!!
Smoothie Skrevet 3. februar 2015 #7 Skrevet 3. februar 2015 Jepp. Det er noe av det ekleste i hele verden. Angrer på at jeg googlet det, fordi jeg var nysgjerrig på hva ordet egentlig betydde. Får samme vemmelige følelsen av tenner. Stygge tenner, og når folk har altfor mange tenner i munnen. ( Kom bilde av det når jeg googlet ordet ditt) Huff og grøss!!! Ja, tenner kan også være grusomt. Anbefaler ikke de med fobi å klikke, men DETTE tannbildet er vemmelig.
melatonin Skrevet 3. februar 2015 #8 Skrevet 3. februar 2015 Hvis det ser ut som det er noe i hullene synes jeg det er ekkelt, så en trestamme fult med hull og at det så ut som det var en larve i hvert hull, det var skikkelig kvalmt! Googlet trypophobia og var ikke alle bildene jeg ikke likte. Synes ikke stratos så ekkelt ut, men som jeg sa hull med noe i eller masse små hull i huden.
Blod Skrevet 3. februar 2015 #9 Skrevet 3. februar 2015 Synes det er et interessant fenomen. Har ikke fobi mot det, men kjenner det kribler i kroppen. Og bildene av feks den planten, får meg bare til å ville pirke ut det som er i noen av hullene. Det er det som irriterer meg!
Alja Skrevet 4. februar 2015 Forfatter #10 Skrevet 4. februar 2015 Uææææææ! Godt jeg ikke er alene! Trodde det var supersært. Min fobi ble også verre etter at jeg googlet det. Angrer jeg også !!!
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #11 Skrevet 4. februar 2015 IKKE google det, for bildene som kommer opp er jævlige for hvem som helst, ugh. Jeg fikk en skikkelig ekkel følelse etter jeg så en youtubevideo av en plante med ekle hull i, og da folk kommenterte under at de hadde trypophobia, måtte jeg google det. Skulle ikke ha gjort det. Anonymous poster hash: 50f6e...256
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #12 Skrevet 4. februar 2015 Jeg har ikke fobi mot hull, men bildene som kommer frem når man googler trypophobia er usedvanlig ekle. Ugh.Anonymous poster hash: 7c786...401 4
j23 Skrevet 4. februar 2015 #13 Skrevet 4. februar 2015 Jeg har akkurat det samme!!!! Men var ikke klar over at det fantes en spesiell fobi for det eller et eget ord. Må innrømme at jeg ikke har toret å google ordet nå. Vet jeg kommer til å angre, har allerede lagt meg og vil ikke ha mareritt i natt. (Selv om jeg egentlig er ganske god på å se på ekle bilder og rare sykdommer.) Den samme ekle hullfobien gjelder også en spesiell sykdom som jeg ikke kommer på navnet på nå i farta. (Vil ikke google pga frykt for å få opp ekle bilder.) Men sykdommen er slik at det vokser ting på huden, spesielt armer og bein som ser ut som treverk eller nesten som korallrev. Har sett folk med sykdommen på pinlige sykdommer blant annet. Ble på en måte litt letta over at flere har det slik som meg, men er også litt redd for at jeg kommer til å klikke inn på noen av de heslige linkene etterhvert..
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #14 Skrevet 4. februar 2015 Kanskje ikke så kjemperart men jeg har seplofobi; frykt for mugg eller ting som råtner:P Å bo på kollektiv med felles kjøkken var en prøvelse for å si det mildt... Anonymous poster hash: ef8f8...8ff
Nowayback Skrevet 4. februar 2015 #15 Skrevet 4. februar 2015 Gjelder dette hull i menneskers kropp også? 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #16 Skrevet 5. februar 2015 Jeg har ikke fobi mot hull, men jeg syns noen av de larvebildene var litt ekle ja. Men jeg har nok koumpounophobia. Det er en veldig kjekk fobi egentlig, uten den hadde vi neppe hatt iPhoner og nettbrett. (Steve Jobs var sterkt rammet av dette) Anonymous poster hash: a412f...f11
Alja Skrevet 5. februar 2015 Forfatter #17 Skrevet 5. februar 2015 Gjelder dette hull i menneskers kropp også? Dersom du tenker på rumpehull, nesebor, munn, skjede ol så nei
Alja Skrevet 5. februar 2015 Forfatter #18 Skrevet 5. februar 2015 Jeg har akkurat det samme!!!! Men var ikke klar over at det fantes en spesiell fobi for det eller et eget ord. Må innrømme at jeg ikke har toret å google ordet nå. Vet jeg kommer til å angre, har allerede lagt meg og vil ikke ha mareritt i natt. (Selv om jeg egentlig er ganske god på å se på ekle bilder og rare sykdommer.) Den samme ekle hullfobien gjelder også en spesiell sykdom som jeg ikke kommer på navnet på nå i farta. (Vil ikke google pga frykt for å få opp ekle bilder.) Men sykdommen er slik at det vokser ting på huden, spesielt armer og bein som ser ut som treverk eller nesten som korallrev. Har sett folk med sykdommen på pinlige sykdommer blant annet. Ble på en måte litt letta over at flere har det slik som meg, men er også litt redd for at jeg kommer til å klikke inn på noen av de heslige linkene etterhvert.. Uffff. Det er rett og slett fælt. Ikke Google det, jeg blir dårlig bare med tanken på å se de bildene igjen. Blir faktisk dårlig av hele denne tråden 😂
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #19 Skrevet 5. februar 2015 Takk! Har trodd jeg har vært alene om min sære aversjon mot hull. Men ikke takk for at jeg selvsagt ikke klarte å la være å google. Isj og æsj. Anonymous poster hash: 860a1...955
Colorama Skrevet 5. februar 2015 #20 Skrevet 5. februar 2015 (endret) Jeg har også fobi mot samlede hull og rundinger og hatt det i ca 10 år eller noe. Det klør i huden av å lese det du skriver... Men det er gjerne en underliggende årsak til det, en traumatisk opplevelse med dette. Jeg vet grunnen min, som jeg opplevde da jeg var liten, men skal ikke gå inn på det da det kan "trigge". Glad det ikke bare er jeg som tør å prate om denne fobien tøffinger! Forresten, så utrolig respektløst (på en måte) at man får opp bilder på Google enten man vil eller ikke... Skulle bare lese om det, ville ikke se bilder. Endret 5. februar 2015 av Colorama
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå