Gå til innhold

OK å ønske at eksdama er steril?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er slemt, men jeg ønsker ikke å lide av at min eneste eks skal få barn. Spesielt ikke etter at vi selv lekte med barnenavn, og at hun i ettertid har sagt at hun vil bruke et jentenavn vi bestemte oss for, med sin nye partner..

Egentlig var det helt sykt at vi diskuterte slikt, siden vi bare var sammen et halvår, og i tillegg hadde ikke noen av oss det økonomiske i bunn.

For over 5 år siden (over 2 år før forholdet) så jeg for meg at jeg skulle få mitt første barn i 2015, og hun skulle hete det navnet som jeg og kjæresten senere "bestemte" oss for. Selvsagt går det ikke an å lage slike planer.

Jeg anser mulighetene mine videre får å få barn, som ganske små, pga livssituasjon. Kanskje er "karma en bitch" og at jeg er steril isteden, for jeg fortjener det jo egentlig.

For meg gjør det vondt hver gang en jevnaldrende får barn, og at jeg fremdeles ikke har..

Anonymous poster hash: c069f...0c4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt er dette ikke ok!

Skrevet

Ok og tenke at du burde jobbe litt med deg selv ?

Gjest HeiHade
Skrevet

Det er kanskje barnslig av deg? "Det jeg ikke kan få skal ingen andre ha heller". Den tankegangen la vel de fleste fra seg på barneskolen, gjorde de ikke?

• Liker 1
Skrevet

Vet det er slemt, men jeg ønsker ikke å lide av at min eneste eks skal få barn. Spesielt ikke etter at vi selv lekte med barnenavn, og at hun i ettertid har sagt at hun vil bruke et jentenavn vi bestemte oss for, med sin nye partner.. Egentlig var det helt sykt at vi diskuterte slikt, siden vi bare var sammen et halvår, og i tillegg hadde ikke noen av oss det økonomiske i bunn. For over 5 år siden (over 2 år før forholdet) så jeg for meg at jeg skulle få mitt første barn i 2015, og hun skulle hete det navnet som jeg og kjæresten senere "bestemte" oss for. Selvsagt går det ikke an å lage slike planer. Jeg anser mulighetene mine videre får å få barn, som ganske små, pga livssituasjon. Kanskje er "karma en bitch" og at jeg er steril isteden, for jeg fortjener det jo egentlig. For meg gjør det vondt hver gang en jevnaldrende får barn, og at jeg fremdeles ikke har.. Anonymous poster hash: c069f...0c4

Jeg tror du burde konsentrere deg om ditt eget liv, og ikke hva eksen din kaller barnet sitt...

Anonymous poster hash: a45d6...ce7

• Liker 2
Skrevet

Det er jo bare et ønske. Riktignok et veldig slemt ønske - men folk tenker jo veldig mye rart, og så lenge det bare er en tanke eller et ønske, er det vel ikke så farlig. Jeg tenker at det er ikke tankene som er farlige, men ord eller handling er farlig. Når jeg er sur, tenker jeg veldig mye rart. Jeg ønsker også mye rart, men dersom disse ønskene har kommet i oppfyllelse, har jeg alltid blitt lei meg på den jeg ønsket dets vegne. TS, det er naturlig å være litt bitter, og når man er bitter kommer det bitre tanker. Nå bør du heller fokusere på deg selv og din egen fremtid, fremfor å være ergret over eksen din. Og du kan jo bruke barnenavnet ved en senere anledning, du også. Det var jo et navn du likte fra før av. Og så bruker du heller dette året på å finne en ny partner (ikke bare en som duger, bare for å finne en ny så fort som mulig - men en som du virkelig liker), så kanskje det om et par år blir barn på deg også. Lykke til!

Anonymous poster hash: bef4d...b22
Skrevet

Ønsker du det virkelig?

For jeg tror du er i sorg, at ting gjør ekstra vondt nå, og at å ønske andre vondt er temmelig lett akkurat nå.

Men se for deg en situasjon der du tilfeldigvis overhørte at din eks får beskjedom at hun er steril. Du ser smerten i ansiktet hennes, du ser tårene, du vet hvor inderlig hun ønsket seg barn, og at drømmen nå er knust.

Ønsker du DET? Eller leker du med tanken på at hun skal få "svi" ut fra at du selv har det vondt, uten at du faktisk vil skade henne?

Anonymous poster hash: 03950...14d

Skrevet

Istedenfor å henge med hue, så synes jeg du skal bruke energi på å fikse det du må fikse i livet ditt, og lete etter den du faktisk kan få ønskebarnet sammen med. Hvem vet, kanskje vil du rekke å bli pappa før hun har rukket å bli mamma og så er det du som får bruke navnet dere valgte.

Ikke kast bort mer tid på bitterhet og sutring.. kjør på og finn lykken! <3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...