AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #1 Skrevet 2. februar 2015 Ærlig spørsmål, for jeg føler ikke helt at jeg henger med lenger. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg sannsynligvis har et ganske gammeldags syn på kjærlighet og alt som hører med, men jeg føler jeg blir så nedbrutt av dagens datingkultur. De fleste venninnene mine "holder på med" gutter som de har møtt på Tinder, har sex med en gang i blant, men aldri finner på noe med sånn ellers (dvs. gå på kino, gå ut og spise, bare henge sammen). Venninnene mine er veldig flinke på å presisere at de kun "holder på med" disse guttene og at de ikke er kjærester, men når disse guttene finner seg en ny, "bedre" jente er det som oftest jeg som blir sittende å trøste venninnene mine mens de gråter og bærer seg over det som har skjedd. Når jeg går ut på byen har jeg lyst til å treffe en gutt jeg kunne tenke meg å bli bedre kjent med, ikke en gutt jeg kunne tenke meg å hoppe til køys med den natten for så å bli forlatt av neste morgen og aldri høre fra igjen. Dessverre føler jeg at det som alltid ender opp med å skje er at jeg blir klådd på av menn som oppfører seg så aggressivt at jeg faktisk blir redd for min egen sikkerhet. Derfor har jeg ikke gått noe særlig på byen i det siste. (P.S.: Dette ser ut til å inkludere selverklærte "good guys" som griner og bærer seg her inne over at de ikke får seg one night stands på byen, selv ikke etter klokken fire etter at de har prøvd seg på 40 jenter.) Jeg har også hørt nok av skrekkhistorier fra venner og bekjente om gutter som har vært "så søte og snille" i et par uker frem til de har fått seg napp, for så å aldri la seg høre fra igjen. Jeg føler meg direkte utilpass ved tanken på å delta i den norske datingkulturen slik den fremstår fra mitt ståsted. Er det ekstremt unormalt å ha et mer "reservert" syn på kjærlighet nå til dags? Er man sjanseløs på datingmarkedet dersom man ønsker å vente med å ha sex til man har blitt litt kjent med en person? Og er man enda mer fortapt dersom man i ettertid ønsker å bli enda bedre kjent med personen? Anonymous poster hash: a5592...abf 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 Du er ikke den eneste. Dagens datingkultur handler mer eller mindre om å bare få seg noe med spisse albuer omtrent som resten av drittsamfunnet vi nå lever i. Det er vanskelig å finne en kvinne som kan være seriøs i disse dager. Anonymous poster hash: 8d937...b2b 3
celinus Skrevet 4. februar 2015 #3 Skrevet 4. februar 2015 Jeg er helt enig med TS her. Jeg er også mer gammeldags. Var ikke det før, men er blitt det etter all datingen og byen. Jeg har rett og slett gitt opp. Men jeg holder ved mine verdier, og venter på en ordentlig gutt, om jeg så må vente evig!
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #4 Skrevet 4. februar 2015 Vel, jeg er en av de guttene som er seriøs, men drukner som regel i alt det useriøse! Blir frustrert Anonymous poster hash: 764c9...521
Gjest Booker Skrevet 4. februar 2015 #5 Skrevet 4. februar 2015 Det er Americuh som har infiltrert oss med sine ukulturer. Dating, tinder ect. Jeg føler meg som en gammel tante som går ut med mine venner.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #6 Skrevet 4. februar 2015 Jeg tror du må endre din vennekrets. Greit nok at folk har sex utenfor forhold i alle aldre, men dette med at man hooker up med noen og later som man ikke vil noe mer er noe som er typisk når man er umoden, rett for konfrontasjon og ikke helt forstår seg på dynamikken. Jeg var mer slik da jeg var 18 og ikke visste bedre, som 24 åring er det annerledes. Jeg har også flere venninner i forhold med menn, og de er attraktive menn som respekterer dem. Er du ganske ung? Tiden er kanskje kommet for å flytte på seg. Anonymous poster hash: 06d3e...a38
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #7 Skrevet 4. februar 2015 Grunnen til at romantikken er død er fordi menn ikke ser vitsen lenger. Det er mye lettere å bare møte jenter som venninnene dine og pumpe de og dumpe de. Mange vet at når tiden kommer og damene nærmer seg 30/35, så kan de slå seg til ro med de uansett, om de er gira på et seriøst forhold. Gentlemen forsvant ut døra like etter alle ladies og det er synd. Som mann drømmer jeg om å gjøre forskjellige romantiske gester for damer, men de gangene jeg har gjort blir jeg bare møtt med avsky. Det er rett og slett ikke verdt det lenger. Anonymous poster hash: 3687e...ad1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #8 Skrevet 4. februar 2015 Grunnen til at romantikken er død er fordi menn ikke ser vitsen lenger. Det er mye lettere å bare møte jenter som venninnene dine og pumpe de og dumpe de. Mange vet at når tiden kommer og damene nærmer seg 30/35, så kan de slå seg til ro med de uansett, om de er gira på et seriøst forhold. Gentlemen forsvant ut døra like etter alle ladies og det er synd. Som mann drømmer jeg om å gjøre forskjellige romantiske gester for damer, men de gangene jeg har gjort blir jeg bare møtt med avsky. Det er rett og slett ikke verdt det lenger. Anonymous poster hash: 3687e...ad1 Jeg forstår faktisk dette. Kvinner må også gi menn noe å respektere og jobbe for. Den gode nyheten er den at dersom man vil ha en kvalitetsmann må man etablere seg som en kvalitetskvinne - og jeg kan love deg at det er menn i markedet for det. Sannheten er at mange jenter blir behandlet slik de lar seg behandle. Det er en forsvarsmekanisme å hevde at "alle menn er drittsekker" - sannheten er at gitte menn ofte er i stand til å behandle en kvinne de virkelig liker, langt bedre. Det er bare ukomfortabelt å tenke på, for vi liker å late som om problemet ligger hos alle andre. TS, skaff deg en vennekrets som består av litt mer modne mennesker. Treff menn sosialt og i det virkelige liv, fremfor via mobilapper. Fokuser på din personlighet, å etablere deg selv som en uegoistisk, omsorgsfull person som er interessert i andre. Gi litt av deg selv på date, ikke se ned i mobilen, ha personlige grenser og ikke ha sex med noen bare fordi alle andre har det. Ha god kommunikasjon og si det du mener, distanser deg fra irrasjonelle jenter som bruker sin tid på å overanalysere smser. Det skal faktisk ikke så mye til å skille seg ut i dagens marked, som er fullt av narsissister og mennesker som er tenåringer til de er 30. Anonymous poster hash: 06d3e...a38
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #9 Skrevet 4. februar 2015 Jeg forstår faktisk dette. Kvinner må også gi menn noe å respektere og jobbe for. Den gode nyheten er den at dersom man vil ha en kvalitetsmann må man etablere seg som en kvalitetskvinne - og jeg kan love deg at det er menn i markedet for det. Sannheten er at mange jenter blir behandlet slik de lar seg behandle. Det er en forsvarsmekanisme å hevde at "alle menn er drittsekker" - sannheten er at gitte menn ofte er i stand til å behandle en kvinne de virkelig liker, langt bedre. Det er bare ukomfortabelt å tenke på, for vi liker å late som om problemet ligger hos alle andre. TS, skaff deg en vennekrets som består av litt mer modne mennesker. Treff menn sosialt og i det virkelige liv, fremfor via mobilapper. Fokuser på din personlighet, å etablere deg selv som en uegoistisk, omsorgsfull person som er interessert i andre. Gi litt av deg selv på date, ikke se ned i mobilen, ha personlige grenser og ikke ha sex med noen bare fordi alle andre har det. Ha god kommunikasjon og si det du mener, distanser deg fra irrasjonelle jenter som bruker sin tid på å overanalysere smser. Det skal faktisk ikke så mye til å skille seg ut i dagens marked, som er fullt av narsissister og mennesker som er tenåringer til de er 30. Anonymous poster hash: 06d3e...a38 Mye enig her. Men jeg er ikke nødvendigvis enig i at problemet ligger i at man møtes på nett eller digitalt, det er jo bare en moderne form for den samme kommunikasjonen menn og kvinner har hatt i tusenvis av år. Problemet er mange av de amerikaniserte menneskene på disse appene som du har rett i at overanalyserer, lar seg blende av trender og ikke setter grenser for egen dating. Dette gjelder nok både menn og kvinner, men siden jeg er mann legger jeg jo merke til hva jeg observerer blant kvinner lettest, og det er at mange kvinner gang på gang går i den samme felle med en type menn de blir såret av eller sågar akkurat samme mann om og om igjen. Dessverre har samfunnet utviklet seg til å bli relativt grenseløst. Alt skal prøves, det er ingenting som skal være negativt og folk tar meg seg disse verdiene (eller sågar mangel på verdier vil jeg heller si) inn i dating og relasjoner. Kanskje er jeg for konservativ enn jeg har godt av, men jeg forblir heller singel livet ut enn å date slik det har blitt nå. Anonymous poster hash: 8d937...b2b
sjonkelrolf Skrevet 4. februar 2015 #10 Skrevet 4. februar 2015 Husker jeg sto i en kø engang, hvor noen frekke jenter forsøkte å snike seg foran. Jeg hindret dem i det, og da spurte de meg hvor alle gentlemens hadde blitt av. Da svarte jeg at de forsvant med likestillingen. Da ble de ganske rare. Nei, det å holde på med dating er ingen spøk. I dag skal man være ganske kynisk og kalkulerende for å lykkes. Gode personlige egenskaper som trofasthet, ærlighet, pålitelighet og empati er tvert imot egenskaper som kan skape hindringer. Er jeg på byen er jeg ikke veldig opptatt av å fremstå som en bra kar. Tvert imot gir jeg totalt faen, og om jeg tråkker noen på tærne følelsesmessig, hva så? Har utviklet en naturlig skepsis mot fremmede. For all del, gir dem en sjanse, men jeg forventer ingenting av dem, og er hele tiden forberedt på at de ikke er til å stole på. Man må med andre ord være tykkhudet og være forberedt på det verste.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #11 Skrevet 4. februar 2015 Jeg tenker akkurat som deg ts, og jeg følger det og i kjærlighetslivet. Jeg har aldri ons. Jeg er ikke på datingnettsteder. Og jeg får faktisk ofte flere menn til å falle for meg. Du må være den du er, følge dine verdier. Så vil du møte en som setter pris på deg, sånn som du er. Aldri gi etter. Enig med sistnevnte som skrev at vi lever i et grenseløst samfunn. Derfor er det så viktig at man har egne grenser! Damer som ligger med menn etter ett møte, ødelegger faktisk også for damer som venter, og forventer mer av en mann. For siden sex har blitt så lett tilgjengelig ( damer har ingen krav lenger ), trenger de ikke jobbe får å få sex. Og når de får sex med en gang, trenger de ikke jobbe for noe. Så til dere damer som klager på at fyren stikker hver gang, at du aldri vet hva han vil...Vis hva DU vil , og VENT med sex. Ha grenser! Anonymous poster hash: c66d2...40b
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #12 Skrevet 4. februar 2015 Jeg tenker akkurat som deg ts, og jeg følger det og i kjærlighetslivet. Jeg har aldri ons. Jeg er ikke på datingnettsteder. Og jeg får faktisk ofte flere menn til å falle for meg. Du må være den du er, følge dine verdier. Så vil du møte en som setter pris på deg, sånn som du er. Aldri gi etter. Enig med sistnevnte som skrev at vi lever i et grenseløst samfunn. Derfor er det så viktig at man har egne grenser! Damer som ligger med menn etter ett møte, ødelegger faktisk også for damer som venter, og forventer mer av en mann. For siden sex har blitt så lett tilgjengelig ( damer har ingen krav lenger ), trenger de ikke jobbe får å få sex. Og når de får sex med en gang, trenger de ikke jobbe for noe. Så til dere damer som klager på at fyren stikker hver gang, at du aldri vet hva han vil...Vis hva DU vil , og VENT med sex. Ha grenser! Anonymous poster hash: c66d2...40b Gode råd, men hva med de som mister mannen fordi hun er "prippen"? Anonymous poster hash: 3687e...ad1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #13 Skrevet 4. februar 2015 Blæh! Jeg kjenner meg igjen. Jeg har hatt ONS tidligere, men ikke så veldig mange, men som regel var sexen gørr fordi man enten er: 1) Full 2) Mangler seksuell kjemi 3) Ikke kjenner hverandres kropp godt nok til å vite hva som tilfredsstiller hverandre. Prinsippet er veldig tøm og røm. Når det gjelder dating, har jeg hatt tinder og hotornot og flere andre apper, men det hele blir et slags kjøttmarked jeg ikke setter pris på. Greit nok, mange finner kjærligheten der, men mitt inntrykk var at det var så overfladisk og om å gjøre å selge seg selv. Man får derfor ikke se så mye av den ekte personligheten, før ganske sent ut i datingen. Man skal være penest, kjekkest, snillest, best, osv. frem til det blir seriøst. Jeg har ikke ons lengre, og det frister heller ikke, fordi jeg vet at sexen er så mye bedre når man er i et fast forhold. Der kan man slippe seg mer løs i større grad, og man kan bruke tid på å bli kjent med hverandre. I tillegg er det en ekstra connection og kjemi tilstede, som ellers er vanskelig å finne når man er på byen. På byen blir man spandert på i hytt og gevær, selv om man har takket nei til drinker. Man får servert standard sjekkereplikk gang på gang, og man får aldri alenetid. Jeg føler ikke jeg får se den de egentlig er på byen. Jeg har kanskje litt gammeldagse verdier, men jeg ser ikke på meg selv som prippen. Og jeg tror ikke mine kjærester har gjort det da vi var sammen. Jeg ønsker ikke å svartmale den norske datingkulturen, for det kan jo være at mange er fornøyde med den. Men den passer ikke helt med min personlighet. Jeg ønsker ikke at man skal selge seg selv som en vare, finne en partner basert på selfies eller få seg et ligg med en kjekk fyr på byen og håpe på at det blir til noe mer (noe det neppe blir). Jeg er vanligvis ikke så veldig kravstor, men jeg merker at jeg blir veldig mye mer kresen og skeptisk når jeg er på byen eller bruker slike apper. Jeg har lagt dette fra meg, og er i ferd med å skaffe meg 7 katter, sparer legghårene, samler hår på hodet som skal bli et fuglereir, begynt å røyke, går i samme morgenkåpe 24/7 og skal snart trappe opp på NAV-kontoret, for å bli en fullverdig peppermø. Neida. Jeg er enda optimistisk. Det er bare litt mer utfordrende enn vanlig. Jeg studerer, jobber og har fritidsaktiviteter i et svært kvinnedominant miljø. Det er ikke bare, bare å komme i kontakt med menn. Det er sikkert mange gode menn der ute - de er bare litt vanskelige å finne når man leter på feil plass. I min vennegjeng er det få som har ONS, og de fleste er veldig ordentlige, og sliter med det samme som meg, fordi vi får så liten mannlig kontakt I mellomtiden binger jeg Bridget Jones......... Anonymous poster hash: c2f4a...4e4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #14 Skrevet 4. februar 2015 Er en av de seriøse jentene som også drukner i alt det useriøse. Frustrerende å ikke finne en som passer meg av det andre kjønn da de tenker med kuken og ikke hodet/hjertet. Anonymous poster hash: 9c1a0...4ec
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #15 Skrevet 4. februar 2015 Mye enig her. Men jeg er ikke nødvendigvis enig i at problemet ligger i at man møtes på nett eller digitalt, det er jo bare en moderne form for den samme kommunikasjonen menn og kvinner har hatt i tusenvis av år. Problemet er mange av de amerikaniserte menneskene på disse appene som du har rett i at overanalyserer, lar seg blende av trender og ikke setter grenser for egen dating. Dette gjelder nok både menn og kvinner, men siden jeg er mann legger jeg jo merke til hva jeg observerer blant kvinner lettest, og det er at mange kvinner gang på gang går i den samme felle med en type menn de blir såret av eller sågar akkurat samme mann om og om igjen. Dessverre har samfunnet utviklet seg til å bli relativt grenseløst. Alt skal prøves, det er ingenting som skal være negativt og folk tar meg seg disse verdiene (eller sågar mangel på verdier vil jeg heller si) inn i dating og relasjoner. Kanskje er jeg for konservativ enn jeg har godt av, men jeg forblir heller singel livet ut enn å date slik det har blitt nå. Anonymous poster hash: 8d937...b2b Problemet i seg selv er ikke nettet eller det digitale, men dette åpner for en helt annen approach og gir kvinner vanskeligheter med å filtrere ut mennene som ikke deler deres hensikter. I tillegg gir det en helt ny måte å sjonglere mange partnere på, da det er lavinvesteringskontakt. Man avtaler en håndfull dater med noen klikk, og avviser dem like lett. Og man vurderer ikke en helhet, kun ett par punkter og et bilde. I teorien går det like fint å treffe noen på Tinder som i en venns middagsselskap, men i praksis er det ikke slik. Og vil man ha hell på datingfronten må man innrette seg etter verden slik den er, ikke sånn man skulle sett den var. Ellers er jeg litt lei av at nordmenn syter over "amerikaniserte" tilstander. USA er et stort land så selvsagt er det gryten der mange teknologiske fremskritt oppstår, men når det gjelder kultur så er ikke USA skyldig. Amerikanere flest er langt mer konservative når det gjelder sex, og langt mer tradisjonelle innen dating. Det er kun mindre deler av USA som har en like liberal holdning til tilfeldig sex som vi har i Skandinavia. Det er noe folk holder på med i kortere perioder på college, og ellers i områder som L.A., Miami, New York. Det er ikke en amerikansk "greie" å ha sex med en gang eller sjonglere flere partnere, mer enn det er en norsk "greie". At kvinner er såpass frempå er utvilsomt skandinavisk. Amerikanere jeg kjenner (fra storbyer som Boston og Chicago) har sagt de var regelrett sjokkert over hvor aggressive skandinaviske jenter var. En av dem sa faktisk at han avviste åpenbare fremstøt fra pene jenter i Stockholm da han antok de var prostituerte, fordi pene jenter ellers aldri legger seg etter menn på den måte. Den løsslupne kulturen vi har nå er et resulat av p-pillen og feminisme, og Skandinavia er blant de mest feministiske kulturene i hele verden. Menn har alltid villet ha billig sex, og har det nå tilgjengelig fordi kvinner også er villige. Det er ikke USA som har dyttet dette på oss, eller media. Anonymous poster hash: 06d3e...a38
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #16 Skrevet 4. februar 2015 Problemet i seg selv er ikke nettet eller det digitale, men dette åpner for en helt annen approach og gir kvinner vanskeligheter med å filtrere ut mennene som ikke deler deres hensikter. I tillegg gir det en helt ny måte å sjonglere mange partnere på, da det er lavinvesteringskontakt. Man avtaler en håndfull dater med noen klikk, og avviser dem like lett. Og man vurderer ikke en helhet, kun ett par punkter og et bilde. I teorien går det like fint å treffe noen på Tinder som i en venns middagsselskap, men i praksis er det ikke slik. Og vil man ha hell på datingfronten må man innrette seg etter verden slik den er, ikke sånn man skulle sett den var. Ellers er jeg litt lei av at nordmenn syter over "amerikaniserte" tilstander. USA er et stort land så selvsagt er det gryten der mange teknologiske fremskritt oppstår, men når det gjelder kultur så er ikke USA skyldig. Amerikanere flest er langt mer konservative når det gjelder sex, og langt mer tradisjonelle innen dating. Det er kun mindre deler av USA som har en like liberal holdning til tilfeldig sex som vi har i Skandinavia. Det er noe folk holder på med i kortere perioder på college, og ellers i områder som L.A., Miami, New York. Det er ikke en amerikansk "greie" å ha sex med en gang eller sjonglere flere partnere, mer enn det er en norsk "greie". At kvinner er såpass frempå er utvilsomt skandinavisk. Amerikanere jeg kjenner (fra storbyer som Boston og Chicago) har sagt de var regelrett sjokkert over hvor aggressive skandinaviske jenter var. En av dem sa faktisk at han avviste åpenbare fremstøt fra pene jenter i Stockholm da han antok de var prostituerte, fordi pene jenter ellers aldri legger seg etter menn på den måte. Den løsslupne kulturen vi har nå er et resulat av p-pillen og feminisme, og Skandinavia er blant de mest feministiske kulturene i hele verden. Menn har alltid villet ha billig sex, og har det nå tilgjengelig fordi kvinner også er villige. Det er ikke USA som har dyttet dette på oss, eller media. Anonymous poster hash: 06d3e...a38 Det er ikke så mye mer som skal til for å treffe noen på andre fora en nett. På mange måter er nettdating arvtakeren til medier som eksisterte lenge før nettet ble allmennt, f. eks. var kontaktannonser ganske vanlig og man kunne med telefonen avtale flere dates på kort tid. Selvsagt er det langt fra alle amerikanere som er like liberale som de fleste etterhvert har blitt her i dag, men selv om man bare tar for seg de stedene du nevner, NY, L.A og Miami så vil det likevel utgjøre en betydelig kulturell påvirkning. For det første fordi disse byene har et betydelig folketall, for det andre fordi det er fra disse "trendstedene" store deler av den vestlige verden har hentet sine inntrykk. Selv om det finnes mange konservative i USA generelt er det ikke fra de konservative byene eller den amerikanske landsbygda man henter sine kulturelle inntrykk fra, så man kan ikke avfeie "sytinga" om "amerikanisering" sånn uten videre. Feminisme har jo også betydelige røtter i USA, så om man først skal skylde på det så medfører det også at en implisitt gir amerikanisering skylda. Anonymous poster hash: 8d937...b2b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå