Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver på og skal kjøpe meg shampoo og balsam på lookfantastic.com- har hørt at det er så billig og bra der. Tenkte på BedHead-serien, men vil ikke han noe som lukter tyggis eller sjokolade. Noen med erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo opplyse om hva slags hårtype du har. Om det er tynt, tørt, farget etc. Du kjøper jo ikke shampoo basert på hvor fine flaskene er (hvis du ikke er helt knapp da) :wink:

Skrevet

Hehe, det har du rett i. Men jeg tenkte den veien at hvis noen forteller meg hvilken shampoo som stinker tyggis, vet jeg hvilken jeg skal styre unna. Så kan jeg velge blandt de andre... og håret mitt er normalt, forresten, med sensiblel hodebunn.

Skrevet

De fleste shampooene fra TIGI lukter sukkertøy eller frukt men jeg ville nok valgt Tigi Oatmeal and Honey til din hårtype. Den lukter hvertfall ikke tyggis.

Skrevet

Takk for hjelpen! :-)

Skrevet

Hvis du har litt tørt hår kan også TIGI Moisture Maniac være ett alternativ.

Skrevet

Den lukter helt ok?

Skrevet

Den lukter litt bringebær, helt fin.

Skrevet

Da skal jeg tenke på å bestille den!!

Skrevet

Dumb blond lukter også kjempegodt!

Skrevet
Dumb blond lukter også kjempegodt!

Det er en shampoo for de som har bleket hår.

Beklager men denne debatten er temmelig rar, man må jo kjøpe shampoo etter hårtype, ikke etter lukt.

Skrevet

Jeg vet jo det, men hårtype klarer jeg bestemme selv, er ikke så lett å vite hva de lukter når jeg kjøper på internett. Er bare lukten jeg lurer på egentlig, for jeg vil ikke ha hår som lukter tyggis. Da kjøper jeg heller et annet merke.

Skrevet

De jeg har anbefalt deg lukter ikke tyggis. Dumb Blonde shampooen er kun for de med bleket hår.

Skrevet

Eh. Dumb blond er IKKE bare for beket hår!!

Den er for farget/behandlet hår.

Jeg har SORT hår og bruker denne shampooen og balsamen. Håret blir veldig blankt og mykt.. samtidlig som at det lukter godt.

Den

Shampoo for after highlights, damaged or chemically treated hair. Not just for blondes - its for racy reds and buxom brunettes.  

If its good enough for Britney it'll be good enough for you.

Dumb blonde shampoo delivers mega moisture, explodes with lather and adds super shine to your hair.  

Feed your protein starved hair with ProVitamin B5, wheat and soy. Adjusts the ph of your hair to preserve your colour and revitalise your scalp, use with dumb blonde reconstructor for the smartest way to treat your hair. Created for blondes by blondes and all the colours in between.

Dumb blond lukter friskt. Verken tyggis, sjokolade eller drops. :)

Skrevet

Den blir solgt som shampoo for bleket hår. Men uansett, den er ikke riktig for Campagne som ikke har farget eller behandlet hår.

Skrevet

Jeg har striper i håret mitt :wink:

Men det er ikke lett med mitt hår, for jeg har jo ikke bare ett problem.. Hodebunnen min er veldig vanskelig (flasser og har litt psoriasis), jeg har striper i håret, det blir "frizzball" når jeg har det løst og jeg føler at tuppene er tørre. Så derfor har jeg tenkt å prøve meg litt frem, tenkte på noe med mye fuktighet i til å begynne med.

Takk for svarene dere!

Gjest Ethereal
Skrevet

Dumb Blonde er en shampo som bygger opp håret med proteiner, og det kan derfor bli ganske stivt etterpå. Da er det viktig med en fuktigivende kur eller balsam.

Forøvrig synes jeg TIGI er noe av det verste jeg har prøvd på shampo/balsam-fronten. Stylingproduktene, derimot, er supre.

Når det gjelder shampo og balsam, ville jeg heller satset på f.eks Redken eller Kerastase.

Skrevet

Jeg har prøvd Kerastase før, men jeg merket ikke noe forskjell fra butikk-shampoo'ene (har aldri brukt den over lengre perioder, kanskje det har noe å si??).

Jeg har også prøvd Charles Worthington, Trevor Sorbie, D:fi (eller hva den nå het) og en eller annen L'Oreal frisørshampoo. Er det virkelig verdt pengene?? Merker aldri noen forskjell på håret mitt jeg. Jeg sliter som sagt med hodebunnen, og det eneste som hjelper mot den er sol og saltvann. Da blir psoriasisen borte. Jeg har også en sånn Fungoral flass-shampoo, men det er bortkasta penger!! 100 kr for en miniatyr-flaske som ikke hjelper for flassen min iallfall.

Gjest Ethereal
Skrevet

Er du sikker på at det er flass og ikke en type eksem? Isåfall burde du fått produkter på resept hos hudlege. Feil produkter og veldig uparfymerte produkter kan bare gjøre vpndt verre.

Kerastase har en shampo som heter Dermo-Calm og som skal berolige hodebunnen. Noe liknende finnes også hos Vichy, og den bruker samboeren min, som også sliter med hodebunnen.

Hvis du søker på TIGI her inne, så vil du finne masse svar; jeg mener å huske at endel har fått problemer med hodebunnen etter å ha brukt Oatmeal&Honey-serien, muligens på grunn av parfyme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...