AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #1 Skrevet 2. februar 2015 Gutt på 20 her som er dønn betatt av ei muslimsk jente på samme alder. Hun er ikke noen sånn "prippen muslimsk" om dere skjønner hva jeg mener. (spiser gris, drikker alkohol osv.) men hun følger lissom lovene) Men tror familien hennes og faren er mer "prippen". Så det er jo det største problemet. Jeg vet jo ikke om hun liker meg heller, men vi har en utrolig fin kontakt. Og hun er bare herlig. På en annen side så liker kansje ikke muslimke jenter norske gutter? Som dere skjønner, så har jeg tenkt veldig mye på dette. Og det blir bare surrete, så om noen har erfaringer, eller tips eller andre ting! så skriv Anonymous poster hash: d442e...b1f
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #2 Skrevet 2. februar 2015 Høres ut som et dødt løp. Det er uansett familien som bestemmer så det spiller ingen rolle hva dere føler for hverandre. Anonymous poster hash: 72f16...196 2
Skilpadden Skrevet 3. februar 2015 #3 Skrevet 3. februar 2015 Det er vel individuelt hvordan familien er i muslimske familier, slik som det er med kristne familier. Og jødiske familier. Og budiste familier. Og sataniste familier. Og ateiste familier. Alle familier er ulike, og det at du setter henne i bås kun fordi hun er muslimsk forteller meg litt at du kanskje ikke har de riktige verdiene som trengs for å i det hele tatt forholde deg til en annen med en annerledes bakgrunn enn deg selv. 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #4 Skrevet 3. februar 2015 Hun drikker og spiser svin, men følger lovene?? Anonymous poster hash: f33b3...2a5 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #5 Skrevet 3. februar 2015 Det er vel individuelt hvordan familien er i muslimske familier, slik som det er med kristne familier. Og jødiske familier. Og budiste familier. Og sataniste familier. Og ateiste familier. Alle familier er ulike, og det at du setter henne i bås kun fordi hun er muslimsk forteller meg litt at du kanskje ikke har de riktige verdiene som trengs for å i det hele tatt forholde deg til en annen med en annerledes bakgrunn enn deg selv. Nå er det faktisk ikke så rart at man kanskje er litt i tvil når det gjelder en muslimsk jente. Og ikke nødvendigvis på grunn av jenta selv men på grunn av hva slags verdier hun har fått innprentet og hvordan resten av familien forholder seg til at datteren dater en ikke-muslim. Det kan gå fint, men det kan også få store konsekvenser for den som velger å sjekke henne opp. Da er det faktisk lov å tvile litt før man tar et valg. Anonymous poster hash: 10217...7ef 1
Gjest PetterPanne Skrevet 3. februar 2015 #6 Skrevet 3. februar 2015 Hun drikker og spiser svin, men følger lovene?? Anonymous poster hash: f33b3...2a5 Dette. Personlig ville jeg anbefalt deg å holde deg unna. Om familien er streng og hun holder en fasade ovenfor dem, så er hun en ekspert på å lyve til alle i livet hennes. Disse jentene er de verste for de lever dobbeltliv. Om terskelen er så lav for å lyve og lure foreldrene sine og sine familie, da er jo terskelen enda lavere for å lyve for deg. Løp.
Skilpadden Skrevet 3. februar 2015 #7 Skrevet 3. februar 2015 (endret) Nå er det faktisk ikke så rart at man kanskje er litt i tvil når det gjelder en muslimsk jente. Og ikke nødvendigvis på grunn av jenta selv men på grunn av hva slags verdier hun har fått innprentet og hvordan resten av familien forholder seg til at datteren dater en ikke-muslim. Det kan gå fint, men det kan også få store konsekvenser for den som velger å sjekke henne opp. Da er det faktisk lov å tvile litt før man tar et valg. Anonymous poster hash: 10217...7ef Hvor er det dere har fått dette fra? Da kan man også tvile på kristne familier som låser datteren ned i kjelleren og voldtar henne og får 7 barn med henne hvor av 1 av de dør. Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Fritzl-saken Eller tvile på kristne familier som voldtar sine egne barn. Kilde: http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Mitt-helvete-begynte-den-dagen-jeg-ble-voldtatt-av-mamma-7882246.html Jeg kunne (dessverre) listet opp tusen sånne historier, men saken er at det ikke spiller hva slags religiøs/etnisk bakgrunn du har. Er du full av dritt, er du full av dritt. UANSETT bakgrunn. Endret 3. februar 2015 av Skilpadden
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #8 Skrevet 3. februar 2015 Merket ting bare ble enda lettere nå ble veldig forvirra! Men om f. Eks. Brødrene hennes finner ut av det? Kan de lissom banke meg for det da? Har jo ikke gjort noe galt! Kjenner ikke muslimsk religion i fet hele tatt. Men hun oppfører seg på en måte som gjør at man ikke trodde hun var muslim en gangAnonymous poster hash: d442e...b1f
Christiania_Oslo Skrevet 4. februar 2015 #9 Skrevet 4. februar 2015 Du får si det rett ut da, ha litt baller. Si at du liker henne men er redd for konsekvenser fra hennes familie(bare formuler deg annerledes så hu ikke mæler om at du er rasist eller no)
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #10 Skrevet 4. februar 2015 Det er vel individuelt hvordan familien er i muslimske familier, slik som det er med kristne familier. Og jødiske familier. Og budiste familier. Og sataniste familier. Og ateiste familier. Alle familier er ulike, og det at du setter henne i bås kun fordi hun er muslimsk forteller meg litt at du kanskje ikke har de riktige verdiene som trengs for å i det hele tatt forholde deg til en annen med en annerledes bakgrunn enn deg selv. Jenter fra muslimske familier gifter seg i all hovedsak med menn fra deres eget hjemland, eller i det minste en muslimsk mann. Du virker ikke til å være klar over kulturforskjeller i det hele tatt? Hvor mange satanistiske familier kjenner du til forresten? Anonymous poster hash: 5af17...704
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #11 Skrevet 4. februar 2015 Hvor er det dere har fått dette fra? Da kan man også tvile på kristne familier som låser datteren ned i kjelleren og voldtar henne og får 7 barn med henne hvor av 1 av de dør. Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Fritzl-saken Eller tvile på kristne familier som voldtar sine egne barn. Kilde: http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Mitt-helvete-begynte-den-dagen-jeg-ble-voldtatt-av-mamma-7882246.html Jeg kunne (dessverre) listet opp tusen sånne historier, men saken er at det ikke spiller hva slags religiøs/etnisk bakgrunn du har. Er du full av dritt, er du full av dritt. UANSETT bakgrunn. Du greide virkelig ikke å dra frem noen andre argumenter enn noen helt ekstreme saker? Jeg skrev ikke at muslimer generelt voldtar sine egne barn like lite som de fleste kristne gjør det (dem sammenligningen får du ta på din egen kappe) men at mange av dem har en mer konservativ oppdragelse enn mange etnisk norske hvilket får betydning for datinglivet. Det er på ingen måte uvesentlig hva slags familie hun har vokst opp i, er de konservative er det ikke engang sikkert hun får lov til å date ikke-muslimer. Anonymous poster hash: 10217...7ef 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #12 Skrevet 4. februar 2015 Gutt på 20 her som er dønn betatt av ei muslimsk jente på samme alder. Hun er ikke noen sånn "prippen muslimsk" om dere skjønner hva jeg mener. (spiser gris, drikker alkohol osv.) men hun følger lissom lovene) Men tror familien hennes og faren er mer "prippen". Så det er jo det største problemet. Jeg vet jo ikke om hun liker meg heller, men vi har en utrolig fin kontakt. Og hun er bare herlig. På en annen side så liker kansje ikke muslimke jenter norske gutter? Som dere skjønner, så har jeg tenkt veldig mye på dette. Og det blir bare surrete, så om noen har erfaringer, eller tips eller andre ting! så skriv Anonymous poster hash: d442e...b1f Er ikke mer problematisk enn du lager det selv.Er selv gift med en muslimsk kvinne på 6 året og har aldri angra meg.Men framgangsmåten er jo litt forskjellig fra det vi er vant til.Om du VIRKELIG er seriøst intr. så gå til faren og fortell det.DEt gjorde jeg og vi snakka hele natten.Han var ikke så opptatt av om jeg var muslim eller kristen,bare det att jeg virkelig var seriøs.Ganske enkelt fordi når han som familiens overhode mister all respekt fra det muslimske samfunn om forholdet ryker.En annen ting du bør huske på er att ditt hjem er deres hjem :-) De tar det som en selvfølge att de kan komme å gå som de vil og svigermor tar det for gitt att vårt kjøkken er hennes,hahahah.Summasumarum = ett virkelig godt og spennende liv.Go for it om du virkelig er seriøs. Anonymous poster hash: 67744...dfa
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #13 Skrevet 4. februar 2015 Er ikke mer problematisk enn du lager det selv.Er selv gift med en muslimsk kvinne på 6 året og har aldri angra meg.Men framgangsmåten er jo litt forskjellig fra det vi er vant til.Om du VIRKELIG er seriøst intr. så gå til faren og fortell det.DEt gjorde jeg og vi snakka hele natten.Han var ikke så opptatt av om jeg var muslim eller kristen,bare det att jeg virkelig var seriøs.Ganske enkelt fordi når han som familiens overhode mister all respekt fra det muslimske samfunn om forholdet ryker.En annen ting du bør huske på er att ditt hjem er deres hjem :-) De tar det som en selvfølge att de kan komme å gå som de vil og svigermor tar det for gitt att vårt kjøkken er hennes,hahahah.Summasumarum = ett virkelig godt og spennende liv.Go for it om du virkelig er seriøs. Anonymous poster hash: 67744...dfa En norsk 20-åring er jo ikke seriøs på det nivået at han ser for seg giftemål til deres dagers ende. Hadde vært noe annet om de var 30. Jeg kan aldri tenke meg at en muslimsk far vil tillate sin 20 år gamle datter å ha et forhold til en ikke-muslimsk gutt før ekteskapet. Anonymous poster hash: bfe85...044
Jus sanguinis Skrevet 4. februar 2015 #14 Skrevet 4. februar 2015 Det er vel individuelt hvordan familien er i muslimske familier, slik som det er med kristne familier. Og jødiske familier. Og budiste familier. Og sataniste familier. Og ateiste familier. Alle familier er ulike, og det at du setter henne i bås kun fordi hun er muslimsk forteller meg litt at du kanskje ikke har de riktige verdiene som trengs for å i det hele tatt forholde deg til en annen med en annerledes bakgrunn enn deg selv.Vestlig ønsketenkning! 2
Skilpadden Skrevet 4. februar 2015 #15 Skrevet 4. februar 2015 (endret) Jenter fra muslimske familier gifter seg i all hovedsak med menn fra deres eget hjemland, eller i det minste en muslimsk mann. Du virker ikke til å være klar over kulturforskjeller i det hele tatt? Hvor mange satanistiske familier kjenner du til forresten? Anonymous poster hash: 5af17...704 Du greide virkelig ikke å dra frem noen andre argumenter enn noen helt ekstreme saker? Jeg skrev ikke at muslimer generelt voldtar sine egne barn like lite som de fleste kristne gjør det (dem sammenligningen får du ta på din egen kappe) men at mange av dem har en mer konservativ oppdragelse enn mange etnisk norske hvilket får betydning for datinglivet. Det er på ingen måte uvesentlig hva slags familie hun har vokst opp i, er de konservative er det ikke engang sikkert hun får lov til å date ikke-muslimer. Anonymous poster hash: 10217...7ef Vestlig ønsketenkning! Det som er så artig her, er at jeg kommer fra en ikke-vestlig familie. Hvor jeg har sider som både er konservative og liberale. Jeg har fått kjenne til kulturen fra innsiden. Da jeg også har nettverk hvor veldig mange av mine bekjente er ikke-vestlig, har jeg altså et mye klarere bilde av hvordan muslimer egentlig er i forhold til det som blir beskrevet her. Beklager for min ekstreme sammenligning, for noen som måtte ha blitt såret av den, men kildene mine forandrer fortsatt ikke poenget mitt med at hvordan familier er, fortsatt er veldig individuelt. Jeg kjenner til flere kristne familier som er langt mer konservative enn hva min egen ikke-kristen familie er. Og ingen av mine venninner har blitt banket opp for å ha datet en norsk gutt. Få vekk stereotypen. Værsåsnill. Ja, det finnes muslimske jenter som blir giftet bort. Ja, det finnes mulimske jenter som blir banket opp for å ha datet en fyr fra en annerledes bakgrunn. Og de sakene er like ekstreme som kristne familier som voldtar sine barn. Den stereotypiske kristne familien voldtar ikke sine barn og gir barnet sitt trygge omgivelser, så hvorfor skal den stereotypiske muslimske jenta bli grisebanket og giftet bort? Endret 4. februar 2015 av Skilpadden
esmer Skrevet 4. februar 2015 #16 Skrevet 4. februar 2015 En norsk 20-åring er jo ikke seriøs på det nivået at han ser for seg giftemål til deres dagers ende. Hadde vært noe annet om de var 30. Jeg kan aldri tenke meg at en muslimsk far vil tillate sin 20 år gamle datter å ha et forhold til en ikke-muslimsk gutt før ekteskapet. Anonymous poster hash: bfe85...044 Jeg er en snart 20 år gammel jente, foreldrene mine er muslimer, og guess what: De foretrekker at jeg er i et forhold med en ikke-muslimsk gutt (før ekteskapet til og med ) fremfor en gutt fra vår egen religion og kultur.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #17 Skrevet 4. februar 2015 Jeg er en snart 20 år gammel jente, foreldrene mine er muslimer, og guess what:De foretrekker at jeg er i et forhold med en ikke-muslimsk gutt (før ekteskapet til og med ) fremfor en gutt fra vår egen religion og kultur.Hvem skal du gifte deg med da? Når det blir alvor? Anonymous poster hash: 5af17...704 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #18 Skrevet 4. februar 2015 Jeg er kommer selv fra en muslimsk familie. Da jeg flyttet fra hjembyen for å studere sa mamma "Jeg bryr meg ikke om hvilken nasjonalitet din fremtidige mann måtte ha, men husk, velger du å bli en babymaskin og stille deg i nav køen som en del andre dumme jenter. kan du likke godt spytte meg i ansiktet nå. Jeg forsto tidlig den enste måten å få respekt innen miljøet og samtidig leve det livet jeg ville betydde Master, trygg og godt betalt jobb og egen leilighet. Hadde jeg det slapp jeg unna den kulturelle "masingen" og jeg hadde rett. Anonymous poster hash: 14d2b...59a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #19 Skrevet 4. februar 2015 Jeg er kommer selv fra en muslimsk familie. Da jeg flyttet fra hjembyen for å studere sa mamma "Jeg bryr meg ikke om hvilken nasjonalitet din fremtidige mann måtte ha, men husk, velger du å bli en babymaskin og stille deg i nav køen som en del andre dumme jenter. kan du likke godt spytte meg i ansiktet nå. Jeg forsto tidlig den enste måten å få respekt innen miljøet og samtidig leve det livet jeg ville betydde Master, trygg og godt betalt jobb og egen leilighet. Hadde jeg det slapp jeg unna den kulturelle "masingen" og jeg hadde rett. Anonymous poster hash: 14d2b...59a Jeg er en snart 20 år gammel jente, foreldrene mine er muslimer, og guess what: De foretrekker at jeg er i et forhold med en ikke-muslimsk gutt (før ekteskapet til og med ) fremfor en gutt fra vår egen religion og kultur. Nesten så jeg håper en av dere er ho jenta. Har kanskje noe med hvilket land ho og familen kommer fra? TS Anonymous poster hash: d442e...b1f
esmer Skrevet 4. februar 2015 #20 Skrevet 4. februar 2015 Nesten så jeg håper en av dere er ho jenta. Har kanskje noe med hvilket land ho og familen kommer fra? TS Anonymous poster hash: d442e...b1f Så søtt ! Du har rett i det du sier. Finnes mange land der majoriteten er muslimer, som likevel har et sekulært styresett som igjen har påvirket innbyggerne. Kan jeg spørre hvilket land denne jenta er fra ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå