Gjest burtebærten Skrevet 8. august 2004 #1 Skrevet 8. august 2004 Det er på tide å kaste ut den gamle dobbelsenga og skaffe noe nytt. Men i denne jungelen av ulike merker har jeg gått meg vill. Alle anbefaler selvsagt merket de selger. Kan noen gi meg et råd !!!!!!!??
Gjest Myumi Skrevet 8. august 2004 #2 Skrevet 8. august 2004 Jensen er toppers! Dyre, men de er verdt det. www.jensen.no
Gjest gjest1 Skrevet 8. august 2004 #3 Skrevet 8. august 2004 Prøveligg sengene skikkelige i butikken før du velger noe! Kjenn etter om den har riktig myk/hardhetsgrad i forhold til hva du liker. Det er et helvete å prøve å finne seng! Jeg er helt enig, man blir bare forvirret. Jeg var selv på jakt for en tid tilbake, og endte opp med ingenting! Vi fant til slutt ut at egentlig er vi veldig fornøyde med de madrassene vi har. De er noen billige skummadrasser fra Jysk til 900 kroner paret. Men de er akkurat så harde som vi liker dem, så da bestemte vi oss for at det ikke var noen grunn til å spytte ut mange tusen kroner for å finne en annen madrass. (selv om betjeningen i butikken mente de ikke kunne brukes til å sove på. Det er samme butikken som selger madrasser som de selv sier er ment å vare i 3 måneder. Hvem pokker kjøper madrasser for å bruke dem i 3 måneder?)
Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2004 #5 Skrevet 8. august 2004 Kommer ikke frem om det er seng eller madrasser du skal ha.
Fakse Skrevet 8. august 2004 #6 Skrevet 8. august 2004 En god seng er gull verd! Trodde den sengen vi hadde var helt fin, helt til vi ved en tilfeldighet brukte en bedre seng i en periode. Først da vi kom tilbake til vår gamle seng merket vi at vi fikk vondt av å ligge i den. Nå har vi Jensen Ambassadør, og jeg er kvitt skulder/nakkeproblemene som jeg har slitt med i lang tid. Fallt meg aldri inn at senga kunne ha noe å si, men det hadde den altså. Å ligge på skumgummimadrasser kan ødelegge ryggen for resten av livet. De bør knapt nok brukes som gjesteseng og i nødsfall. Om man ikke har råd til annet er det selvfølgelig bedre enn å ligge på gulvet, men det er også det eneste.
Gjest gjest1 Skrevet 8. august 2004 #7 Skrevet 8. august 2004 Å ligge på skumgummimadrasser kan ødelegge ryggen for resten av livet. Aldri lagt så godt, jeg! Og ryggen er allerede ødelagt for livet.
Gjest gjest1 Skrevet 8. august 2004 #8 Skrevet 8. august 2004 Men er det noen som har erfaring med Tempur-sengene? Synes de ser litt digg ut jeg!
Fakse Skrevet 8. august 2004 #9 Skrevet 8. august 2004 Aldri lagt så godt, jeg! Og ryggen er allerede ødelagt for livet. Har en bekjent som slet med store ryggproblemer som han trodde ville følge han livet ut. Smertene ble borte da han byttet til Hëstens-seng. Jeg tror du lurer deg selv, unn deg noe bedre
Gjest gjest1 Skrevet 8. august 2004 #10 Skrevet 8. august 2004 Har en bekjent som slet med store ryggproblemer som han trodde ville følge han livet ut. Smertene ble borte da han byttet til Hëstens-seng. Jeg tror du lurer deg selv, unn deg noe bedre Nei, jeg lurer ikke meg selv. Jeg har skeiv ryggrad, og den blir ikke rettere om jeg kjøper meg en ny madrass.
Elle Melle Skrevet 9. august 2004 #11 Skrevet 9. august 2004 Vi har de billigste og hardeste rammemadrassene fra Ikea, med den nest tykkeste overmadrassen deres. Alt dette har vi i en sengestamme fra samme butikk. Jeg synes jeg sover som en dronning, og prisen var det ikke noe å si på. Ca. 4000 tilsammen om jeg ikke husker helt feil. Det MÅ ikke koste 30 000 med ny seng...
dreamy Skrevet 9. august 2004 #12 Skrevet 9. august 2004 Men er det noen som har erfaring med Tempur-sengene? Synes de ser litt digg ut jeg! Jeg har Tempur-pute å sove på og en liten Tempur-pute til å ha i korsryggen.. Helt fantastisk etter min mening. Harde først, men blir mykere og former seg etter hode/nakken. Brukte litt tid på å venne meg til dem Jeg har Svane-goldline madrass m/overmadrass til å sove på. Kommer nok til å velge det neste gang også. De er kjempedyre, men verdt det.
ringblomst Skrevet 9. august 2004 #13 Skrevet 9. august 2004 Vi er veldig godt fornøyd med Jensen, har hatt Svane og Ikea i enkeltseng før, og de kan ikke sammenlignes med Jensen. Ellers enig i at prøveligging er viktig.
Gjest Madden Skrevet 11. august 2004 #15 Skrevet 11. august 2004 Vi vurderer å kjøpe Tempur-madrasser...Vet at de er sinnssykt gode å ligge i..og prisen er faktisk ikke så avskrekkende som en skulle tro!! Mellom 15 og 20.000 for en seng som er 1.80 bred!(kontinental inklusive puter)
Gjest Brumm (ikke innlogget) Skrevet 11. august 2004 #16 Skrevet 11. august 2004 Vi har akkurat kjøpt oss Jensen kontinentalseng, modellen heter Royal. Jeg sleit litt i begynnelsen, fordi jeg hadde Tempurmadrass fra før, vi valgte å bytte hele senga når sambo trengte ny madrass... Veldig fornøyd med Jensen nå, etter noen uker. Tempur var jeg veldig fornøyd med, bortsett fra at den er sinnsykt varm...... Spesielt etter eggløsning, ble jeg veldig varm, og våknet hver natt av at jeg lå og badet i svette. :o Dette problemet har jeg ikke i Jensensenga vår... Bruker fremdeles Tempurpute, og siden jeg ikke svetter så mye i hodet, fungerer det helt greit, men har hørt om andre som synes den og blir for varm.
Gjest gjest1 Skrevet 11. august 2004 #17 Skrevet 11. august 2004 Tempur var jeg veldig fornøyd med, bortsett fra at den er sinnsykt varm...... Hm... Sommerdyner er greit nok, men det blir kanskje litt vel plasskrevende med sommerseng...
Fakse Skrevet 11. august 2004 #18 Skrevet 11. august 2004 Nei, jeg lurer ikke meg selv. Jeg har skeiv ryggrad, og den blir ikke rettere om jeg kjøper meg en ny madrass. Du trodde vel heller ikke at jeg mente den ble det. Mitt poeng er bare at vi som har rygglideser bør være ekstra nøye med å unne oss gode liggeforhold, fordi det kan hjelpe på problemer og ubehag i forbindelse med skader man ikke kan gjøre noe med. Ser jo at du spør om tempur, så jeg skjønner at du har tenkt tanken. Kan anbefale tempur-pute, det har hjulpet meg mye. Madrassen har jeg ingen kjennskap til.
koldbruna Skrevet 15. august 2004 #19 Skrevet 15. august 2004 Jeg hadde samme dillema i fjor,og til slutt havnet vi opp med Svane kontinentalseng og jeg angrer ikke på kjøpet.Den var på Salg da jeg kjøpte den i forbindelse med skolestart.Betalte 5000 mindre enn den koster til vanlig. Koldbruna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå