Gå til innhold

Hvordan skal jeg si dette til daten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har møtt en helt fantastisk mann jeg har falt for. Har ikke møtt han så mange ganger, men ser ut til at det blir flere dater. Problemet er at jeg ikke har lov å ha sex på 2 mnd fordi jeg har sår på livmorhalsen pga celleforandringer.. skal ta en operasjon mot dette snart. Men hvordan forklare dette til daten? Syns det er superkleint.. Fikk beskjed av gynekologen om at jeg må bruke kondom hver gang jeg har samleie uansett fordi jeg får så lett infeksjoner oppi likja mi.

Trenger råd her..

Anonymous poster hash: 843a5...0e0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ikke at dette skal være et stort problem. Du trenger ikke si noe om det de første ukene, for det er jo ikke noe krav at dere skal ha sex på dette tidspunkt. Hvis dere etter hvert får veldig god kontakt så kan du jo nevne at du ikke kan ha sex fordi du skal opereres.

Anonymous poster hash: fb151...0d5
  • Liker 1
Skrevet

dessuten, dersom det går så langt at dere begynner å ha sex, så bryr vel ikke han seg så veldig om å bruke kondom? Tror han heller tenker på at han faktisk får ha sex med deg og at du har lyst på han... :)

Anonymous poster hash: b0532...161
Skrevet

Jeg skal også opereres, men i brevet mitt står det at jeg må unngå samleie tre uker etter operasjonen.

Hva kommer sårene av? Og hvordan merket du de? Siden du ikke kan ha sex på så lang tid.

Jeg sier ingenting før jeg må, dvs hvis jeg føler at jeg vil ha sex men ikke kan. :-) og jeg tror det er lettest å bare si det rett frem.

Anonymous poster hash: 225f6...c2e

Skrevet

Liksja?

Anonymous poster hash: 58f22...91f

Skrevet

Liksja?

edit: likja?

Skrevet

Er vel kke helt vanlig å operere pga sår på livmorhalsen som kommer av celleforandring? du har ikke tilfeldigvis kjønnsvorter ( som ofte bærer med seg celleforandring) og skal fjerne disse kirurgisk/ laser og dermed fått to mnd karantene fra ubeskyttet sex? ( som man tilfeldigvis får om man har fjernet vondylomer på sykehuset)

Anonymous poster hash: f685a...39f

Skrevet

Er vel kke helt vanlig å operere pga sår på livmorhalsen som kommer av celleforandring? du har ikke tilfeldigvis kjønnsvorter ( som ofte bærer med seg celleforandring) og skal fjerne disse kirurgisk/ laser og dermed fått to mnd karantene fra ubeskyttet sex? ( som man tilfeldigvis får om man har fjernet vondylomer på sykehuset)

Det er pga celleforandringer. Stage 3, som er ganske alvorlig etter det jeg har skjønt. Har HPV-virus og alvorlige celleforandringer :( De må operere for at jeg ikke skal utvikle kreft, derfor skal de brenne/skjære vekk noe av livmorhalsen. Gynekologen sa jeg må bruke kondom fra nå av.

Men han jeg dater virker veldig snill og laidback, så jeg håper det går bra om jeg forteller han det.

Likja er dialekt for vagina her i Trøndelag :) Glemte meg litt, sorry! Takk for råd folkens, jeg lager sikkert bekymringer av ingenting.

TS

Skrevet

Det er pga celleforandringer. Stage 3, som er ganske alvorlig etter det jeg har skjønt. Har HPV-virus og alvorlige celleforandringer :( De må operere for at jeg ikke skal utvikle kreft, derfor skal de brenne/skjære vekk noe av livmorhalsen. Gynekologen sa jeg må bruke kondom fra nå av.

Men han jeg dater virker veldig snill og laidback, så jeg håper det går bra om jeg forteller han det.

Likja er dialekt for vagina her i Trøndelag :) Glemte meg litt, sorry! Takk for råd folkens, jeg lager sikkert bekymringer av ingenting.

TS

Er Trønder, har aldri hørt det før.

Anonymous poster hash: 6b1ad...e82

Skrevet

Det er vel bare å si det som det er, ikke noe hokus pokus det vel?

Anonymous poster hash: f34d9...826
Gjest incognita
Skrevet

Til info: HPV som gir kjønnsvorter er ikke samme type HPV som kan føre til celleforandringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...