Gå til innhold

Bytter dere plass ved alteret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Etter en sommer med nytt vigselsrituale, så lurer jeg litt på en ting.

Tidligere var det vanlig mange steder at brudgom byttet plass etter vielsen. Det vil si at han satt sammen med forlover først, og så satt sammen med bruden etter at de var gift.

Hvordan er det nå? Har dere beholdt den tradisjonen, og dermed sitter på hver deres side under nesten hele seremonien, eller har dere valgt å sitte på samme side hele tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her skal brudgommen bytte plass. Han skal sitte sammen med sine foreldre og forlover først, mens jeg sitter sammen med pappa og min forlover, så bytter pappa og sambo plass på slutten av seremonien.

Skrevet
Her skal brudgommen bytte plass. Han skal sitte sammen med sine foreldre og forlover først' date=' mens jeg sitter sammen med pappa og min forlover, så bytter pappa og sambo plass på slutten av seremonien.[/quote']

Blir nok sånn hos oss også :-)

Skrevet

Hos oss satt jeg først sammen med forlovern min, og mannen med sin forlover. Etter ekteskapsinngåelsen satte min forlover seg på plassen der hvor mannen min hadde sittet. Og så satt jeg sammen med ham resten av seremonien.

Skrevet

Vi satt sammen under hele sermonien.

Veldig trygt og godt for da kunne vi holde hender :wink:

Skrevet

Vi er ikke helt sikre enda, siden vi ikke har rukket å ha møte med presten enda, men jeg har nok lyst til å bytte plass sånn at vi får sitte sammen ja...

Skrevet
Vi er ikke helt sikre enda' date=' siden vi ikke har rukket å ha møte med presten enda, men jeg har nok lyst til å bytte plass sånn at vi får sitte sammen ja...[/quote']

Dere får sitte sammen uansett om dere bytter eller ikke.

Hvis dere bytter sitter dere sammen kun etter vielsen. Hvis dere ikke bytter sitter dere sammen hele tiden. Det er forskjellen.

Skrevet

Vi satt sammen med respektive forlovere og når vi hadde sagt je og mottatt velsignelse så byttet brudgom plass med min forlover, mens hans forlover satte seg på brudgommens tidligere plass.

Skrevet

Oj, der ser du hvor godt jeg henger med i svingene :ler:

Bra at presten er tilbake fra ferie i morgen, så vi får litt mer detaljer om hva som skal foregå :ler:

Skrevet

Han byttet plass med pappa når vi skulle sette oss igjen.

Skrevet
Vi satt sammen under hele sermonien.

Veldig trygt og godt for da kunne vi holde hender :wink:

Sånn satt vi også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...