AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #1 Skrevet 2. februar 2015 Jeg har fulgt litt med på innlegget om dugnad ved 17 mai. Jeg blir veldig lei meg og noe sint over holdning til enkelte folk. Er virkelig dugnadsånden så dårlig i Norge? Er det bare negativt ved Norges nasjonaldag eller er det slik når andre lag og foreninger må ha en type dugnad for at det skal gå rundt? Vi har to barn og jeg har aldri sagt nei til og stille ved noen ting. Skal vi ikke gjøre det vi kan for at barna skal ha det bra.. Anonymous poster hash: 1817d...768 Anonymous poster hash: 1817d...768
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #2 Skrevet 4. februar 2015 Å herregud.... Prøv å se flere sider av saken, kanskje du lærer noe i livet... Anonymous poster hash: 1deff...0c1 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #3 Skrevet 4. februar 2015 Gjør hva jeg kan for at barna mine skal ha det bra.... Men det inkluderer ikke dugnad på skolen osv.... eller å stå 17.mai på skolen.... Fordi det fører til at dersom jeg stiller på alt dette, så ligger jeg rett ut i dagesvis etterpå og da har faktisk ikke barna mine det bra heller. For å delta på 17.mai feiring på skolen trenger jeg faktisk mannen min sammen med meg.... hjelp til barna osv.... det kan hende jeg bare må snu og dra hjem hvis jeg blir dårlig .....kan ikke etterlate barna på skolen alene? Dermed er det ikke aktuelt at han heller står opptatt i båser osv hele dagen.... Det beste for våre barn at vi ikke deltar på alt dugnadsarbeidet.... vi må tilpasse etter helsemessige utfordringer som har oppstått etter at vi fikk barn..... Det finnes så mange grunner til at ikke all kan delta lenger.....på samme måte som det var flere som deltok for noen tiår siden, kanskje også fordi presset i hjemmet var litt mindre, mor var hjemme med hus og barn og hadde er overskudd. For oss har barna det bedre når jeg er oppegående og pappen tilstede, enn at jeg ligger rett ut og alle er bekymret for min helse. Anonymous poster hash: a8072...0ef 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #4 Skrevet 4. februar 2015 Gjør hva jeg kan for at barna mine skal ha det bra.... Men det inkluderer ikke dugnad på skolen osv.... eller å stå 17.mai på skolen....Fordi det fører til at dersom jeg stiller på alt dette, så ligger jeg rett ut i dagesvis etterpå og da har faktisk ikke barna mine det bra heller. For å delta på 17.mai feiring på skolen trenger jeg faktisk mannen min sammen med meg.... hjelp til barna osv.... det kan hende jeg bare må snu og dra hjem hvis jeg blir dårlig .....kan ikke etterlate barna på skolen alene? Dermed er det ikke aktuelt at han heller står opptatt i båser osv hele dagen.... Det beste for våre barn at vi ikke deltar på alt dugnadsarbeidet.... vi må tilpasse etter helsemessige utfordringer som har oppstått etter at vi fikk barn..... Det finnes så mange grunner til at ikke all kan delta lenger.....på samme måte som det var flere som deltok for noen tiår siden, kanskje også fordi presset i hjemmet var litt mindre, mor var hjemme med hus og barn og hadde er overskudd. For oss har barna det bedre når jeg er oppegående og pappen tilstede, enn at jeg ligger rett ut og alle er bekymret for min helse. Anonymous poster hash: a8072...0ef Jeg har det som deg helsen svikter. Sier du i fra om det når det er dugnad? Jeg var et "ja menneske" før, skulle tilfredsstille alle. Var både Klassekontakt og med i 17 mai komiteen på en gang. Det endte med at jeg besvimte 17 mai, og måtte sitte i rullestol for å være med på aktiviteter senere den helgen som barna hadde gledet seg til, så nå har jeg blitt et "nei" menneske. Litt kjipt å være en sånn person nå som vi har flyttet. Fra å være med den som er med på alt, og bidratt med mitt, har jeg kommet på nytt sted som "unna sluntrer". Anonymous poster hash: 99237...264
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #5 Skrevet 4. februar 2015 Å herregud.... Prøv å se flere sider av saken, kanskje du lærer noe i livet... Anonymous poster hash: 1deff...0c1 beklager så mye for innlegget mitt. Trodde jeg som nå er 47 år hadde lært litt i livet mitt. Men har vel ikke det da. Kanskje du kan fortelle meg det.Anonymous poster hash: 1817d...768
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå