Gå til innhold

Hvordan skal jeg prioritere dette? Lite penger, regninger, må ha mat ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå 2385 kr på kontoen som er til mat og regninger frem til den 16.feb, den 16.feb får jeg utbetalt AAP kl.16.

Jeg har 3 regninger som har forfall 15.februar, men kan jeg vente med å betale de til den 16.? Jeg får ikke penger på konto før kl.16 den 16.feb, og da risikerer jeg at det ikke blir betalt før den 17.feb.

Regningene er Statens Lånekasse på 859 kr.

Et abonnement på 799 kr.

Og en giro etter time hos DPS på 320 kr, så det er den eneste jeg får betalt den 16.

Om jeg må betale alle den 15. må jeg klare meg med 407 kr i mat den neste 14 dagene ... hvordan skal jeg klare det?

Anonymous poster hash: 887dc...438
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får sikkert en haug svar med beskjed om å søke penger på NAV. Lykke til.

Anonymous poster hash: b45c6...532
Skrevet

Det er ikke noe problem å betale de den 16. Hvis du er bekymret kan du ringe til de regningene er hos og be om et par dagers utsettelse :)

Anonymous poster hash: e16e5...d65
  • Liker 4
Skrevet

Søk om avdragsfrihet hos lånekassa denne måneden, og så betaler du de to andre.

• Liker 3
Skrevet

du har altså 2 uker til enste utbetaling, å nå har du 2385 kr på konto. du kan fint betale ene regningen nå, å ta resten den 16. purringene kommer ikke før lenge etter å en dag forsinket gjør absolutt ingenting.

hvis du betaler en regning nå, vil du ha litt ekstra å rutte med når du får utbetalingen den 16. :)

Anonymous poster hash: 180e5...8d0
Skrevet

En dag har ikke noe å si.

Hvis du vil være veldig oppriktig, så ringer du til dem det gjelder og spør dem om det går greit.

Det pleier å gå helt fint det :)

Anonymous poster hash: b3c0f...64d
  • Liker 4
Skrevet

du har altså 2 uker til enste utbetaling, å nå har du 2385 kr på konto. du kan fint betale ene regningen nå, å ta resten den 16. purringene kommer ikke før lenge etter å en dag forsinket gjør absolutt ingenting.

hvis du betaler en regning nå, vil du ha litt ekstra å rutte med når du får utbetalingen den 16. :)

Anonymous poster hash: 180e5...8d0

Da burde jeg iallfall prioritere Statens Lånekasse, og prøve å få betalt giroen til DPS.

Abonnementet tror jeg skal gå bra å vente 2 dager med. :)

Skrevet

Grunnen til at jeg har så lite nå er at jeg måtte betale husleie idag da jeg fikk penger fra NAV kl.16 (skulle vært betalt den 1.feb)

Og jeg måtte kjøpe mnd.kort.

Men da satser jeg på at det går bra likevel. Takk for innspill. :)

Skrevet

Søk om avdragsfrihet hos lånekassa denne måneden, og så betaler du de to andre.

Jeg har allerede brukt mine 12 utsettelser, så må være flink å prioritere Lånekassen nå.

Skrevet

Lykke til med dette. Betal lånekassa, be om utsettelse på de to andre :)

Skrevet

Jeg lever på 326 kroner de neste ti dagene, og tror det skal gå greit - tar det som en utfordring!
Student, by the way.

Anonymous poster hash: 889cc...c2a
  • Liker 2
Skrevet

Du kan helt klart betale den 16. Det er alltid ett par dagers slingringsrom.

Men du klarer deg da vel med 400 kr i 14 dager?

Jeg har 150 kr igjen, og får ikke lønn før 12 :P

• Liker 3
Skrevet

Jeg lever på 326 kroner de neste ti dagene, og tror det skal gå greit - tar det som en utfordring!

Student, by the way.

Anonymous poster hash: 889cc...c2a

Hva skal du spise de neste 10 dagene? Egg og nudler?

Du kan helt klart betale den 16. Det er alltid ett par dagers slingringsrom.

Men du klarer deg da vel med 400 kr i 14 dager?

Jeg har 150 kr igjen, og får ikke lønn før 12 :P

12.feb? Hva skal du spise, da? Egg og nudler?

Skjønner ikke hvordan jeg skulle klart med på 400 kr de neste 14 dagene...

• Liker 1
Skrevet

Hvis du søker i matforumet finner du mange, mange, mange tråder der folk spør om råd til å leve billigst mulig. Noen av typen "hvordan kan jeg spise billigst mulig og likevel sunt over lang tid", andre av typen "hjelp, jeg har 25 kr å leve for de neste to ukene - hvordan skal jeg unngå å sulte ihjel i mellomtiden?" Praktiske søkeord kan være "billig", "bønner" og "linser". De pleier å dukke opp ganske hyppig, men det er mange andre gode tips også.

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 024fe...a7c
  • Liker 2
Skrevet

Når det gjelder mat er det bare å gå rundt på butikken og sjekke pris. Frosne grønnsaker er muligens ikke så dyrt. Noe hermetiske matvarer er rimelige. Sjekk kilopris på frukt og grønt.

Anonymous poster hash: 72f43...c14
Skrevet

Hva skal du spise de neste 10 dagene? Egg og nudler?

12.feb? Hva skal du spise, da? Egg og nudler?

Skjønner ikke hvordan jeg skulle klart med på 400 kr de neste 14 dagene...

Egg og nudler er ikke spesielt billlig. Riktignok fyller det magen der og da, men metthetsfølelsen varer ikke lenge.

Jeg hadde klart meg fint på den summen, jeg. Billige grønnsaker, linser og bønner rekker langt.

Anonymous poster hash: 205ba...0bb

• Liker 1
Skrevet

Er du sikker på at du ikke faller under kriteriene for lav inntekt slik at du har rett til avdragsfrihet og rentefritak hos Lånekassen? Aap gjør som regel det, men mindre den er veldig høy den utbetalingen din.

Anonymous poster hash: f0115...ed1

• Liker 1
Gjest Margit Spat
Skrevet

Betal Lånekassen i tide og utsett de andre. Prøv å tyne de kronene du har mest mulig, og let etter de trådene med tips om billigst mulig mat, så kanskje du klarer en av de andre regningene den femtende også!

Skrevet

Jeg tviler på at de forventer å få pengene sine nøyaktig den 15, siden det er en søndag.

Det å betale hvilke som helst regninger dagen etter forfallsdatoen har aldri vært et problem.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...