AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #1 Skrevet 2. februar 2015 Lurer på om noen har erfaring med noen bh-er med bredere stropper for oss med større cup, som er mer behagelig gjennom en lang dag? Synes ikke mine er behagelige nok for skuldrene og ryggen gjennom lange dager og vil gjerne oppdatere garderoben! Må gjerne være fine å se på om det er mulig, og ikke slike tynne, men "padded".. Ser Pus er en guru innen det området her, så se hit :D tar i mot alle forslag og gjerne fra Internett og! Anonymous poster hash: 2f0d8...285
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #2 Skrevet 2. februar 2015 Først må du forsikre deg om at du bruker rett størrelse, for en for stor omkrets vil føre til feil belastninger og dermed smerter. På en BH som sitter rett skal det være minimalt med vekt på skulderstroppene, de er mer for å holde ting på plass. Jeg liker BHene fra Change (spesielt prisen) men jeg har fått med meg at mange ikke er like fornøyde. Anonymous poster hash: 9fb54...5eb
Polly Ester Skrevet 2. februar 2015 #3 Skrevet 2. februar 2015 Jeg kjøper alltid BH på Change. Og det er viktig å få målt seg så man er sikker på å få den rette størrelsen.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #4 Skrevet 2. februar 2015 Ja jeg forstår det, har målt meg. Sliter likevel med at jeg synes tynne stropper blir ubehagelige osv. Derfor jeg lurer på om noen har forslag til komfortable men fine BHer, kanskje fra nett? Har en fra Changr, den var riktig størrelse men kjempetynne stropper og veldig vond! Anonymous poster hash: 2f0d8...285
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #5 Skrevet 2. februar 2015 Lille-Pus? Anonymous poster hash: 2f0d8...285
Gjest Yellowrose Skrevet 2. februar 2015 #6 Skrevet 2. februar 2015 Bhene i merket "XLNT" fra kappahl er helt himmelske å bruke! De går til veldig store størrelser og har brede stropper
stortsettglad Skrevet 2. februar 2015 #7 Skrevet 2. februar 2015 Hvis det blir vondt pga stroppene ville jeg prøvd en størrelse mindre rundt. Som AB #2 sier, så skal en BH som sitter rett gi minimalt med vekt på skulderstroppene, og da skal man jo heller ikke kunne få vondt. Jeg har dårlig erfaring med måling på Change. Begge de som har målt meg der påsto jeg trengte 1 str. større rundt enn det 4 andre spesialforretninger har målt meg til. Og BH'ene de mente var riktig for meg strammet unødig mye på skulderstroppene...
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #8 Skrevet 2. februar 2015 Ok, takk for tips, kanskje det er riktig, etter en halv dag kjenner jeg at jeg er lei av stroppene hvertfall og har lyst å slenge av hele..Anonymous poster hash: 2f0d8...285
Perelandra Skrevet 2. februar 2015 #9 Skrevet 2. februar 2015 Bhene i merket "XLNT" fra kappahl er helt himmelske å bruke! De går til veldig store størrelser og har brede stropper Store omkretser, men ikke store cup-størrelser, dessverre. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #10 Skrevet 2. februar 2015 Store omkretser, men ikke store cup-størrelser, dessverre. Åja, jeg bruker 65-70 i omkrets, D i cup. Anonymous poster hash: 2f0d8...285
Gjest Lille-pus Skrevet 2. februar 2015 #11 Skrevet 2. februar 2015 (endret) Lille-Pus?Anonymous poster hash: 2f0d8...285 Da var jeg her. Damene har sagt det aller viktigste; vekten av puppene skal i praksis bæres av båndet rundt brystkassen, og ikke av stroppene over skuldrene. Omkrets 65 er kanskje ikke det man finner 'alle steder'? Jeg bruker 70 og synes jeg ofte ser det er den minste omkretsen de har noen steder... Akkurat som C up for 30 år siden liksom var den største cup'en de hadde mange steder... *sukker litt oppgitt over begge deler* Cup'en din vil ikke være den samme med 65 i omkrets som med 70 i omkrets, men det tror jeg du vet allerede.... en 65D cup tilsvarer en 70C cup, og en 70D cup tilsvarer en 65E cup. Jeg har lett litt etter 30D og 30E cup BH'er som ikke koster skjorta, sånn at du eventuelt kunne ta deg råd til å kjøpe et eksemplar for å undersøke. - og jeg fant. Kanskje ikke den perfekte fargekombinasjonen, men med bra skulderstropper og god fasong ellers. Lenke Er du kjent med britiske størrelser? 30 = vår 65 32 = vår 70 Cup D = vår cup D Cup DD = 3/4 av vår cup E Cup E = vår cup E, jeg bruker selv en 70E cup i alle merker, inklusive "Pour Moi?", Edit: Og den godeste innehaveren av 'Pour Moi Clearance' bør vurdere om jeg kan ha krav på provisjon Neida, jeg har ikke andre interesser i firmaet hans enn at varene er bra, de er rimelige nok til at alle med litt puppestørrelse kan få seg bra BH'er uten å ruinere seg, - og det synes jeg er så flott at jeg prøver å dele med dem som kan ha nytte av det. Endret 2. februar 2015 av Lille-pus
Perelandra Skrevet 2. februar 2015 #12 Skrevet 2. februar 2015 Denne er en av mine favoritter - Panache Tango Balconette. Det er en god hverdags-BH som er bred over ryggen, og gir god støtte uten at vekten av brystene blir lagt på skulderstroppene. Selv bruker jeg mye større størrelse enn deg (80H), men ser den finnes i smale omkretser også.
A.s Skrevet 3. februar 2015 #13 Skrevet 3. februar 2015 Takk for hjelpen damer! Skal ta en kikk og prøve meg på et par nye bh-er
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #14 Skrevet 4. februar 2015 TS; sjekk ut bloggen Fuller Figure Fuller Bust, hun skriver masse reviews om BH'er i større størrelser. Jeg har langt ifra den størrelsen og finner likevel bloggen hennes kjempeinteressant og informativ! Hvis det blir vondt pga stroppene ville jeg prøvd en størrelse mindre rundt. Som AB #2 sier, så skal en BH som sitter rett gi minimalt med vekt på skulderstroppene, og da skal man jo heller ikke kunne få vondt. Jeg har dårlig erfaring med måling på Change. Begge de som har målt meg der påsto jeg trengte 1 str. større rundt enn det 4 andre spesialforretninger har målt meg til. Og BH'ene de mente var riktig for meg strammet unødig mye på skulderstroppene... Change har mindre str enn de fleste andre. Størrelse varierer vilt fra merke til merke, du kan ikke gå utifra at du er 75C f.eks. i alle merker. Og selv innenfor samme merke, i forskjellige modeller, kan str endres. Jeg har 3 bher fra Change jeg bruker akkurat nå, i 75F, 80E, og 75E. Jeg har også to fra Triumph jeg bruker innimellom, selv om de ikke sitter like godt på min kropp, de er 80E og 85D. Når jeg er innom Change for å prøve en ny bh, så begynner jeg som regel på 80D, og prøver derfra. En bandstørrelse opp, en båndstørrelse ned, en, to eller tre cupstørrelser opp og ned... Må som regel prøve 4-5 forskjellige størrelser av hver modell for å finne den riktige. Men ikke alle på Change er like flinke heller, her ser jeg ann fra dag til dag hvem som er på jobb om jeg skal handle eller ikke. Og dét er hovedproblemet deres, at det er varierende servicegrad. Anonymous poster hash: b2b23...9e1
A.s Skrevet 6. februar 2015 #15 Skrevet 6. februar 2015 (endret) TS; sjekk ut bloggen Fuller Figure Fuller Bust, hun skriver masse reviews om BH'er i større størrelser. Jeg har langt ifra den størrelsen og finner likevel bloggen hennes kjempeinteressant og informativ! Change har mindre str enn de fleste andre. Størrelse varierer vilt fra merke til merke, du kan ikke gå utifra at du er 75C f.eks. i alle merker. Og selv innenfor samme merke, i forskjellige modeller, kan str endres. Jeg har 3 bher fra Change jeg bruker akkurat nå, i 75F, 80E, og 75E. Jeg har også to fra Triumph jeg bruker innimellom, selv om de ikke sitter like godt på min kropp, de er 80E og 85D. Når jeg er innom Change for å prøve en ny bh, så begynner jeg som regel på 80D, og prøver derfra. En bandstørrelse opp, en båndstørrelse ned, en, to eller tre cupstørrelser opp og ned... Må som regel prøve 4-5 forskjellige størrelser av hver modell for å finne den riktige. Men ikke alle på Change er like flinke heller, her ser jeg ann fra dag til dag hvem som er på jobb om jeg skal handle eller ikke. Og dét er hovedproblemet deres, at det er varierende servicegrad. Anonymous poster hash: b2b23...9e1 Takk for svar! Har ikke akuratt fuller figure, er 65-70 rundt, og ser etter noe komfortabelt med brede stropper.. er ikke fan av change dessverre.. Endret 6. februar 2015 av A.s
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #16 Skrevet 6. februar 2015 Hvor i landet holder du til? Vet at i Oslo finnes det opptil flere spesialbutikker. La Senza er en kjede jeg ikke har personlig erfaring med, men har hørt skal være bra. LaLina har jeg også hørt bra om, men vet ikke om de finnes enda. Også finnes det en del butikker som ikke er del av en kjede også. Men blir litt lettere å hjelpe deg med å finne steder å handle om du gir en ca lokasjon på hvor du befinner deg ^_^ Anonymous poster hash: b2b23...9e1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #17 Skrevet 7. februar 2015 I Bergen er Netty flinke Anonymous poster hash: 8239c...cd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå