AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #1 Skrevet 2. februar 2015 Har sett flere engelske oppskrifter der de bruker thickened cream/ whipping cream. De kremene er jo mye tjukkere i konsistensen enn fløte som vi har her. Driver og ser på is oppskrift, der står det at man skal ha whipping cream. Hva skal jeg bruke, any suggestion?Anonymous poster hash: 23333...4fd 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #2 Skrevet 2. februar 2015 Alltid trodd det var det samme som krem jeg. Anonymous poster hash: c2608...97b
FruHudson Skrevet 2. februar 2015 #3 Skrevet 2. februar 2015 Har ikke prøvd noen slike oppskrifter selv, men har hørt at så lenge fløten kan piskes til krem, som jo kremfløte kan, så er det et greit alternativ
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #4 Skrevet 2. februar 2015 Alltid trodd det var det samme som krem jeg. Anonymous poster hash: c2608...97b Ja trodde jeg også. Men når personen tar ut whipping cream er det samme konsistens som man har på creme fraishe f.eks. Ikke sånn fløte som vi har. Eller er denn whipping creamen allerede blitt vispet til krem?Anonymous poster hash: 23333...4fd
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #5 Skrevet 2. februar 2015 Har ikke prøvd noen slike oppskrifter selv, men har hørt at så lenge fløten kan piskes til krem, som jo kremfløte kan, så er det et greit alternativ Høres bra ut det;)Anonymous poster hash: 23333...4fd
AndreasBR Skrevet 2. februar 2015 #6 Skrevet 2. februar 2015 Har sett flere engelske oppskrifter der de bruker thickened cream/ whipping cream. De kremene er jo mye tjukkere i konsistensen enn fløte som vi har her. Driver og ser på is oppskrift, der står det at man skal ha whipping cream. Hva skal jeg bruke, any suggestion?Anonymous poster hash: 23333...4fd http://en.wikipedia.org/wiki/Whipped_cream
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #7 Skrevet 2. februar 2015 http://en.wikipedia.org/wiki/Whipped_cream Hjertelig:)Anonymous poster hash: 23333...4fd
AndreasBR Skrevet 2. februar 2015 #8 Skrevet 2. februar 2015 (endret) Hjertelig:) Anonymous poster hash: 23333...4fd Jeg ser nå... https://www.google.no/search?q=thickened+cream&oq=thickened+cream&aqs=chrome..69i57j0l5.5060j0j7&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8 "Thickened cream: 35–36.5% fat, with added gelatine and/or other thickeners to give the cream a creamier texture, also possibly with stabilisers to aid the consistency of whipped cream (this would be the cream to use for whipped cream, not necessarily for cooking)" Endret 2. februar 2015 av AndreasBR
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #9 Skrevet 2. februar 2015 Jeg ser nå... https://www.google.no/search?q=thickened+cream&oq=thickened+cream&aqs=chrome..69i57j0l5.5060j0j7&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8 "Thickened cream: 3536.5% fat, with added gelatine and/or other thickeners to give the cream a creamier texture, also possibly with stabilisers to aid the consistency of whipped cream (this would be the cream to use for whipped cream, not necessarily for cooking)" Jepp nettopp denne flaska. Hva skal man erstatte denne med liksom?Anonymous poster hash: 23333...4fd
peppermyntete Skrevet 2. februar 2015 #10 Skrevet 2. februar 2015 Jeg har sett at Knorr har sånn "fløte", men aner ikke hvor man kan kjøpe det dessverre :/
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #11 Skrevet 2. februar 2015 http://en.wikipedia.org/wiki/Whipped_cream Jeg mener ikke å være vanskelig, men for å unngå misforståelser vil jeg bare presisere at whipping cream og whipped cream ikke er det samme. Whipping cream er fløte beregnet på pisking (kremfløte og tilsvarende), mens whipped cream er den ferdig piskede kremen. I følge den andre wikipedia-artikkelen om fløte som du linket til har whipping cream oftest rundt 35 % fett (30-36 % i USA). Vanlig norsk kremfløte har 38 % fett (sjekket boksene i kjøleskapet, og det gjelder kremfløte fra både Tine og Q.) Thickened cream har jeg aldri sett her (ikke verdens beste utvalg i de lokale butikkene dessverre), men jeg hadde nok bare brukt kremfløte som erstatning for begge deler. Uansett formål tror jeg det skulle gå bra, den tåler oppvarming (noe thickened cream visst ikke er beregnet på) og den lar seg lett piske til krem. Anonymous poster hash: f4b89...268 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #12 Skrevet 2. februar 2015 Jeg mener ikke å være vanskelig, men for å unngå misforståelser vil jeg bare presisere at whipping cream og whipped cream ikke er det samme. Whipping cream er fløte beregnet på pisking (kremfløte og tilsvarende), mens whipped cream er den ferdig piskede kremen. I følge den andre wikipedia-artikkelen om fløte som du linket til har whipping cream oftest rundt 35 % fett (30-36 % i USA). Vanlig norsk kremfløte har 38 % fett (sjekket boksene i kjøleskapet, og det gjelder kremfløte fra både Tine og Q.) Thickened cream har jeg aldri sett her (ikke verdens beste utvalg i de lokale butikkene dessverre), men jeg hadde nok bare brukt kremfløte som erstatning for begge deler. Uansett formål tror jeg det skulle gå bra, den tåler oppvarming (noe thickened cream visst ikke er beregnet på) og den lar seg lett piske til krem.Anonymous poster hash: f4b89...268 Thickened cream er jo veldig tjukk på konsistensen, ikke helt kremaktig. I is oppskriften jeg skal bruke er det 2 cups med thickened cream. Lurer på om jeg skal piske fløtekrem slik at den blir litt kremaktig som thickened cream eller bare putte fløte akkurat som den er.Anonymous poster hash: 23333...4fd
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #13 Skrevet 2. februar 2015 Jeg vil tro det kommer helt an på fremgangsmåten. Har du link til oppskriften? Noen oppskrifter sier at du skal piske krem, andre at du skal lage en tynn eggekrem, og andre har helt andre fremgangsmåter. Anonymous poster hash: f4b89...268
Gjest Zeitgeist Skrevet 2. februar 2015 #14 Skrevet 2. februar 2015 Det er ikke creme double du tenker på da? Vet at enkelte bruker det til bl.a. iskrem. Det er som en meget tykk fløte som ikke kan piskes til krem som vanlig fløte.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #15 Skrevet 5. februar 2015 Det er ikke creme double du tenker på da? Vet at enkelte bruker det til bl.a. iskrem. Det er som en meget tykk fløte som ikke kan piskes til krem som vanlig fløte. Kalles det også thikended cream?Anonymous poster hash: 23333...4fd
Gjest Zeitgeist Skrevet 5. februar 2015 #16 Skrevet 5. februar 2015 Kalles det også thikended cream?Anonymous poster hash: 23333...4fd Ja og nei. Creme double har 40-55% fettandel, mens thickened cream ligger rundt 38% fettandel. Jeg antar at du skal lage iskrem, og da heter det seg at jo mer (melke)fett som er i kremen, jo glattere blir den (i tillegg til at man bør røre om ofte slik at det ikke danner seg iskrystaller). Hvis du ikke får tak i hverken creme double eller thickened cream, skal det angiveligvis også fungere å bruke vanlig kremfløte, og koke den ned til halvparten (altså redusere den) på svak varme for å få den tykkere. Men dette har jeg bare lest om og aldri prøvd selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå