AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #1 Skrevet 2. februar 2015 Denne tråden er litt mer et resultat av irritasjon på flere av KG-damenes holdninger. For ikke lenge siden kommenterte jeg i en tråd her på KG hvor man skulle si hva man veide og hva man ville veie. Jeg skrev at jeg veier 50 kilo, men gjerne vil slanke meg litt mer. Etter at jeg gjorde det fikk jeg en klagestorm av sure damer som skulle "lære meg en lekse" ved å peke med pekefingeren og kjefte meg ned. Jeg måtte visst gå til psykolog, det var noe galt med hodet mitt, det er sånne som jeg som ødelegger samfunnet ved å bli ALT for tynne og lignende. Dette synes jeg naturligvis var veldig provoserende, spesielt siden ingen av dem trolig var leger eller hadde noe peiling på kropp og helse, og siden ingen av dem visste hvem jeg er eller hvordan kroppen min ser ut. Derfor legger jeg ut et par bilder av kroppen min nå, for å vise hvorfor jeg mener jeg bør bli slankere. Selv om man selv veier 70 kilo og sliter med vekta, betyr det ikke at alle som veier mindre har perfekte kropper. Har ikke vi alle lært at magefett er veldig farlig, og at man bør slanke det? Jeg er i hvert fall ikke fornøyd, og vil gjerne gjøre noe med det uten å bli kjeftet på. Rart at overvektige kan kritisere andre for kroppen, mens andre ikke kan kritisere overvektige? Anonymous poster hash: 1adcb...641 47
nyher Skrevet 2. februar 2015 #3 Skrevet 2. februar 2015 Veier du 50 eller 70 kg? Ingen skam å slanke seg
Faina Skrevet 2. februar 2015 #4 Skrevet 2. februar 2015 (endret) Synes det der ser ut som mer enn 50 kg, men ok. Med mindre du er 145 cm høy.. Men ser ikke hvorfor du skulle trenge psykolog om du vil slanke deg. Endret 2. februar 2015 av Faina 9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #5 Skrevet 2. februar 2015 Kan hende folk reagerer sånn fordi ei som er gjennomsnittlig høy (167cm) og som veier 50 kg er undervektig i følge en BMI-kalkulator? Anonymous poster hash: 8a78e...ef4 Anonymous poster hash: 8a78e...ef4 1
nyher Skrevet 2. februar 2015 #6 Skrevet 2. februar 2015 Synes det der ser ut som mer enn 50 kg, men ok. Med mindre du er 145 cm høy.. Men ser ikke hvorfor du skulle trenge psykolog om du vil slanke deg.Da er hun isåfall veldig lav for jeg veier 53 kg, er 168 høy og er veldig tynn. Hu der ser ikke spesielt tynn eller slank ut. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #7 Skrevet 2. februar 2015 Kan hende folk reagerer sånn fordi ei som er gjennomsnittlig høy (167cm) og som veier 50 kg er undervektig i følge en BMI-kalkulator? Anonymous poster hash: 8a78e...ef4 Anonymous poster hash: 8a78e...ef4 BMI er kun retningsgivende, og ikke en fasit. Anonymous poster hash: 48280...bf5 14
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #9 Skrevet 2. februar 2015 Da er hun isåfall veldig lav for jeg veier 53 kg, er 168 høy og er veldig tynn. Hu der ser ikke spesielt tynn eller slank ut. For en uvitende kommentar. Du er ikke målestokken, og en som er like høy som deg og veier det samme som deg kan se ut som du gjør, se tynnere ut eller se tykkere ut. Er du også klar over at fettprosent og muskelprosent spiller en rolle? En som veier det samme som deg og er like høy som deg vil sannsynligvis se tykkere ut dersom vedkommende har høyere fettprosent. Jeg mister litt håp på menneskeheten når jeg leser slike innlegg som dette. Anonymous poster hash: 48280...bf5 24
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #10 Skrevet 2. februar 2015 BMI er kun retningsgivende, og ikke en fasit. Anonymous poster hash: 48280...bf5 Jepp, men jeg skrev det som en mulig forklaring på folk reaksjon. Jeg aner ikke om hun opprinnelig skrev noe om hvor høy hun er. Men altså, om hun er gjennomsnittlig høy og veier 50 kg er det rart om hun trenger slanking. Anonymous poster hash: 8a78e...ef4
Ulveedderkopp Skrevet 2. februar 2015 #11 Skrevet 2. februar 2015 Forstår hva du vil fram til (i motsetning til flere her). Folk liker å være "bedrevitere" og skaper et bilde i hodet sitt: "sånn er det bare", og tar ikke hensyn til kroppstype eller høyde. 17
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #12 Skrevet 2. februar 2015 Ja, jeg veier 50 kilo. Magen er større enn resten av kroppen, som er slank (bruker XS i alle klær - men strømpebukse med hold in for å skjule magen). Jeg har også veldig lite muskler. Og når magen er så mye større i forhold til resten av kroppen, er det et tegn på at magen bør slankes. 1) Det er ikke pent da den skiller seg ut fra resten av kroppen. 2) Det er ikke bra helsemessig. Jeg ville bare poste denne tråden for å komme med et poeng, siden jeg var litt irritert på damene her inne som skulle trykke meg ned på grunn av dette Spesielt siden jeg er ganske sikker på at jeg må få bort magen - TS Anonymous poster hash: 1adcb...641 14
Gjest Kili Skrevet 2. februar 2015 #13 Skrevet 2. februar 2015 (endret) Folk kan veie lite selv om de har en del fett. (som helst legger seg på mage, lår og rumpe hos damer) Noen er jo tynnfeit også. Det er muskler som veier mest. Ikke fett. Mitt råd ts er å trene. Kanskje du blir tyngre, (kommer an på hvor høy du er) men får en strammere og slankere kropp likevel Alle må trene uansett hvor tynne de er. Psykolog er det ikke du som trenger, heller de som mener du trenger psykolog! Endret 2. februar 2015 av Tissefant 10
Faina Skrevet 2. februar 2015 #14 Skrevet 2. februar 2015 Jeg er 165 cm og var nede på 55 kg da jeg var syk, og jeg så virkelig skrapa ut. Derfor jeg skrev som jeg gjorde. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #15 Skrevet 2. februar 2015 Forstår hva du vil fram til (i motsetning til flere her). Folk liker å være "bedrevitere" og skaper et bilde i hodet sitt: "sånn er det bare", og tar ikke hensyn til kroppstype eller høyde. Takk, Ulveedderkopp Anonymous poster hash: 1adcb...641 2
sweg Skrevet 2. februar 2015 #16 Skrevet 2. februar 2015 (endret) Jeg er 170 og veier 55 kg. De fleste mener (underlig nok, nå som jeg er frisk) at jeg fortsatt trenger psykolog mot anoreksi. Kan sies at mye av den ekstra vekta jeg har nå (for 2,5 år siden veide jeg 45 kg) er muskler da, så kanskje derfor. Kan godt være du veier 50 kg om du er lav nok og ikke trener så mye/spiser feil. Da øker både vannivået i kroppen og man ser gjerne mer "oppblåst" ut enn det man egentlig skulle vært. Anbefaler at du begynner med styrke og spise sunt, da vil du se fastere ut. Og jo oftere og regelmessig du trener, jo fortere går det før du ser resultater Enig i at det er plagsomt å få kjeft pga. vekt osv. Hva så om man er "for tynn"? Jeg hadde ingen problemer med mitt matinntak før folk begynte å kommentere at jeg spiser som en hest og aldri legger på meg eller at jeg kom til å bli feit en dag. Sånne irriterende kommentarer fra folk som ikke kjenner til hvordan kroppen til den andre fungerer, er ugreit. Endret 2. februar 2015 av sweg 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #17 Skrevet 2. februar 2015 Hvor høy er du? Usikker. Mener å huske det var 164 eller 167 sist jeg målte meg. Ikke kjempehøy, men likevel veldig normal høyde - TS Anonymous poster hash: 1adcb...641
Jolene Skrevet 2. februar 2015 #18 Skrevet 2. februar 2015 Alle kropper er forskjellig og vi bærer fett forskjellig. Hadde ikke slanket meg, men hadde begynt med trening. Da får du strammet opp og kroppen vil ha godt av det. Skjønner forvrig godt hva du mener i HI. 3
kjøttmeis Skrevet 2. februar 2015 #19 Skrevet 2. februar 2015 Jeg veier det samme som deg. Men 50 kg ser veldig forskjellig ut på folk. På noen samler fettet seg på magen framfor andre deler av kroppen. Sånn er det for meg. Om jeg slutter å trene og spiser dritmat, legger det seg på magen. Men jeg kan likevel veie det samme som en med flat mage. Magefettet er verst for helsa, derfor trener jeg regelmessig og spiser sunt. Jeg sliter enda litt med å få det helt bort, pga. stress. 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #20 Skrevet 2. februar 2015 Du ser mer oppblåst ut enn tjukk på magen? Du kunne sikkert strammet inn magen noe vha trening, men ser ut som om oppblåsthet er et større problem, og det kan ikke slankes. Anonymous poster hash: 8fb13...003 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå