Gå til innhold

Kondolanse

Anbefalte innlegg

Skrevet

En god venn har nettopp mistet sitt eneste søsken. H*n er imidlertid svært allergisk mot pollen, og det er derfor ikke særlig vellykket å sende blomster. Hva annet kan jeg gi som en hyggelig oppmerksomhet i en så trist situasjon?

Anonymous poster hash: 1632e...de5

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

En god venn har nettopp mistet sitt eneste søsken. H*n er imidlertid svært allergisk mot pollen, og det er derfor ikke særlig vellykket å sende blomster. Hva annet kan jeg gi som en hyggelig oppmerksomhet i en så trist situasjon?

Anonymous poster hash: 1632e...de5

Send et pent, personlig, håndskrevet kort hvor du uttrykker din medfølelse.

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke bare ringe vennen din?
Si at du er der, uansett hva det måtte være. Om så bare for å kjøre h*n til nærmeste junkfoodsted for å kjøpe milkshake.

Skrevet

Nå er det noen dager siden du skrev denne, og du har sikkert funnet ut noe å si / sende/ gjøre alt.

Ønsker bare å legge til; fortsett å ta kontakt i tiden som kommer. Ring h*n, inviter ut på kaffe, hvem på middag eller vis på annen måte at du tenker på h*m, også etter at de første dagene er gått.

For noen er det like tungt om 1 / 2 / 3 uker / måneder, og selv å ta kontakt med venner "glemmes" i sorgen. Det betyr ikke at man ikke syns det er hyggelig å bli kontaktet, men man klarer ikke nødvendigvis å ta initiativ selv. Ikke ta det personlig hvis h*n ikke selv tar kontakt med deg - for meg var det slik sorgen var da jeg mistet først et og så et til nært familiemedlem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...