Gå til innhold

Jeg lurte på hvor lenge pleier dere å feire bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har vokst opp i en familie med 3 søsken og mine foreldre har ikke hatt så god råd. Så jeg har følt det nå i voksen aldre at nå feirer mine foreldre bursdag til min søster og brødre (som er over 20 og 30år) for å vise de hvor fine gaver de gir. Jeg syntes det er helt greit og feire innenfor vår familie, men når min mor ber både tanter og onkler og svigerfamilie med tanter og onkler og besteforeldre til den som fyller år er litt merkelig. Eller er det bare jeg som syntes dette er litt rart? Eller er dette vanlig?

Endret av Vimsetemor
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normalt hos oss iallefall.

Anonymous poster hash: 5c889...584
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri feiret bursdag med fullt oppmøte fra slekta.
Hos oss var det mamma, pappa og søsken, eventuelt en onkel eller en fetter hvis de tilfeldigvis var i nærheten da feiringen fant sted.

Og nå som jeg er voksen feirer jeg med mamma, pappa, søsken med kjærester og tantebarn.
Og vi slår gjerne sammen bursdagene, så hvis det er flere som har bursdag innen for en 3-ukers periode, får alle kake og gaver samme dag.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes det blir litt mye når to av mine søsken også har 4 barn og min svigerfamilie også er stor så blir det fort over 20 bursdager og det er bare i nær familie.

Skrevet

Hvis man leser forskjellige tråder her inne så ser man fort at når det gjelder familie så er det ikke mulig å gjøre folk fornøyde.

Mange tråder omhandler at man aldri blir bedt, mange handler om at man blir bedt alt for ofte, veldig mange handler om kravstore svigermødre og enda fler om stebarn og stebarnas mors.

Hva med å senke skuldrene og gjøre det beste ut av det. Det er vel ikke noe stort problem at man feirer bursdager.

Syns det er et større problem at man er så smålig at man lager tråder her inne om det.

I vår familie er vi spredt for alle vinder og bursdager er en fin anledning til å treffes. Noen ganger passer det og andre ganger ikke uten at noen blir fornærmet av den grunn.

Jeg skjønner ikke problemet ditt. Er det gavene søsknene dine får du er sjalu på?

Anonymous poster hash: 7bf48...001

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hvis man leser forskjellige tråder her inne så ser man fort at når det gjelder familie så er det ikke mulig å gjøre folk fornøyde.

Mange tråder omhandler at man aldri blir bedt, mange handler om at man blir bedt alt for ofte, veldig mange handler om kravstore svigermødre og enda fler om stebarn og stebarnas mors.

Hva med å senke skuldrene og gjøre det beste ut av det. Det er vel ikke noe stort problem at man feirer bursdager.

Syns det er et større problem at man er så smålig at man lager tråder her inne om det.

I vår familie er vi spredt for alle vinder og bursdager er en fin anledning til å treffes. Noen ganger passer det og andre ganger ikke uten at noen blir fornærmet av den grunn.

Jeg skjønner ikke problemet ditt. Er det gavene søsknene dine får du er sjalu på?

Anonymous poster hash: 7bf48...001

Er nok ikke sjalu på hva mine søsken får, siden jeg også får like "dyre" gaver. Men jeg lurte på hva andre gjorde og hva som er normalt av andre.

Men når det er sakt så har jeg hørt missnøye i fra mine tanter og onkler at mine søsken ikke blir fornøyd med det de får. Og samtidig hadde de (mine tant

er og onkler) avtalt med mine foreldre om at de ikke skulle gi gaver og feire barne etter aldre av 20.

Å ja jeg er glad i min familie, men jeg syntes det blir litt mye penge press og hvertfall hvis de ikke blir fornøyd hvis gaven er for under 1000kr

Endret av Vimsetemor
Skrevet

Jeg liker store bursdager jeg :)

Skrevet

Jeg synes foreldrene dine er søte. Verdsett heller det enn å tenke hvem de ber og ikke ber. Eventuelt spørre dem om dere heller kan ha litt mer privat feiring.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes foreldrene dine er søte. Verdsett heller det enn å tenke hvem de ber og ikke ber. Eventuelt spørre dem om dere heller kan ha litt mer privat feiring.

Jeg har spurt om det og da blir min mor veldig sint. Jeg har siden jeg har flyttet for meg selv feiret med bare nærmeste familie. Og da blir jeg spurt om jeg ikke liker tantene og onklene mine. Men det er jo jeg av niesene og nevøene som blir bedt dit når det er noe annet enn bursdager da. Men hva er galt å be folk utenom bursdag og pengepress?

Skrevet

Jeg har spurt om det og da blir min mor veldig sint. Jeg har siden jeg har flyttet for meg selv feiret med bare nærmeste familie. Og da blir jeg spurt om jeg ikke liker tantene og onklene mine. Men det er jo jeg av niesene og nevøene som blir bedt dit når det er noe annet enn bursdager da. Men hva er galt å be folk utenom bursdag og pengepress?

Ja sant, blir jo pengepress. Når barna har kommet i en viss alder så synes jeg det holder med intern familie.

Skrevet

Jeg har vokst opp i en familie med 3 søsken og mine foreldre har ikke hatt så god råd. Så jeg har følt det nå i voksen aldre at nå feirer mine foreldre bursdag til min søster og brødre (som er over 20 og 30år) for å vise de hvor fine gaver de gir. Jeg syntes det er helt greit og feire innenfor vår familie, men når min mor ber både tanter og onkler og svigerfamilie med tanter og onkler og besteforeldre til den som fyller år er litt merkelig. Eller er det bare jeg som syntes dette er litt rart? Eller er dette vanlig?

Så først er det ille at foreldrene dine har så dårlig råd at dere ikke får noen ordenlig bursdag, og deretter er det ille at de gir dyre gaver og inviterer alle for å feire deg?

Anonymous poster hash: 6a32e...bf6

Skrevet

normalt i noen familier.. Svigers feirer skikkelig alle bursdager ber alle de kan omtrent, og blir kjempe fornærmet over at jeg og sambo ikke liker å feire våre bursdager :fnise: Folk er forskjellige.

Skrevet

Vi feiret bursdag med tanter, onkler, søskenbarn(med kjærster/samboere og barn), besteforeldre, foreldre og søsken, svigerinner og svogere, nieser og nevøer frem til vi var 18 i vår familie. Etter 18årsdagen, så har noen feiret 30årsdagen med hele slekta, noen 20årsdagen, noen har bare feiret med nærmeste familie, noen med hvem som måtte være i nærheten aktuell dag og andre igjen (jeg) har ikke feiret med noen siden 18årsdagen.

Så tror dette er veldig individuelt. vi har jo store forskjeller bare innad i familien ;)

Anonymous poster hash: 810c6...200
Skrevet

Da vi var barn feiret vi med "kaffe og kake" og hadde tanter/onkler, søskenbarn og besteforeldre på besøk. Som voksen feirer jeg ved å spise ute med min mann. Det samme gjelder for mine søsken og søskenbarn.

Skrevet

Tipper det er vanlig med store feiringer i noen familier og uvanlig i andre. Selv feirer vi knapt voksenbursdager i det hele tatt i min familie, noe jeg er sjeleglad for ;) Jeg hadde helt ærlig syntes det var et ork hvis vi skulle feire onkels 57-årsdag og fetters 28-årsdag med oppmøte fra hele slekta.

Men det som er litt merkelig er jo å gjøre det veldig forskjellig innad i en søskenflokk, hvis det da ikke er gjort etter ønske av bursdagsbarnet.

Skrevet

Jeg er også glad for at jeg slipper å dra i bursdagsbesøk til alle i slekta. Det vegynner jo å bli en del, med svigerfamilie og det hele. Runde dager feires med storfamilien, og det er hyggelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...