Gå til innhold

Oksesteik - 1 person

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har kjøpt en stor oksesteik vi skulle ha i helgen. Men så måtte mannen reise vekk. Tenker likevel å steke den, men det er umulig å spise hele alene. Kan den fryses? =/ blir jo godt pålegg i noen dager etterpå, men tror fremdeles det blir mye til overs.

Anonymous poster hash: 38707...393

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde det samme for ikke så lenge siden. Skar av en bit, stekte og det ble nok til to. Puttet resten i fryseren.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Det blir ikke helseskadelig eller vondt, men når du skal varme den opp igjen kan resultatet lett bli tørt.

Skrevet

Det blir ikke helseskadelig eller vondt, men når du skal varme den opp igjen kan resultatet lett bli tørt.

Så det er best å dele den opp og fryse det rått? :)

Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg ville gjort det, eller eventuelt frosset ned hele ustekt og ventet med steika til en annen anledning.

Skrevet

Ja, det er best.

Anonymous poster hash: 8255a...c1e

Skrevet

Jeg ville gjort det, eller eventuelt frosset ned hele ustekt og ventet med steika til en annen anledning.

Men jeg vil jo ha steik! 😉

• Liker 1
Skrevet

Men blir ikke kjøttet "ødelagt" da? Ser for meg at steik er best når den blir stekt hel og ikke etter du har skjært i den...

Du kan jo alltids steke den hel, og så fryse ned det som blir til overs, men jeg synes ikke det er det samme når du skal varme opp kjøttet igjen.. Evt kan du jo legge restene i kjøleskapet, og lage f.eks en god salat eller noe, itillegg til å bruke det som pålegg? Du får jo alltids spist opp restene tenker jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...