AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #1 Del Skrevet 2. februar 2015 Jeg sleit med å finne ut av det da jeg googlet. Jeg skal skrive: Han lå i sengen. He was lying in bed? Staves det på samme måte som å lyve? Jeg lurer egentlig også på hvordan man bøyer å dø og å farge. For eksempel Hun dør. Jeg farger håret. Farg skjortene grønn. Anonymous poster hash: bd3e2...f99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 2. februar 2015 #2 Del Skrevet 2. februar 2015 "To lie betyr både å ligge og å lyve". Man må forstå det ut fra sammenhengen, men bøyningen er ulik. å ligge, ligger, lå, har ligget = to lie, lie, lay, have lain Å dø: to die, die (presens), died, have died Å farge: to dye, dye (presens), dyed, have dyed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #3 Del Skrevet 2. februar 2015 "To lie betyr både å ligge og å lyve". Man må forstå det ut fra sammenhengen, men bøyningen er ulik. å ligge, ligger, lå, har ligget = to lie, lie, lay, have lain Å dø: to die, die (presens), died, have died Å farge: to dye, dye (presens), dyed, have dyed Takk for svar. Men hvordan skriver jeg han ligger i sengen da? He is lieing? Ser helt feil ut. He is laying? Ser også helt feil ut.. Anonymous poster hash: bd3e2...f99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 2. februar 2015 #4 Del Skrevet 2. februar 2015 http://www.english-for-students.com/Lying-and-Laying.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 2. februar 2015 #5 Del Skrevet 2. februar 2015 "He lies in bed", eller "he is lying in bed" er det du kan bruke. Husk også å lære deg forskjellen mellom lie og lay (ligge og legge). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #6 Del Skrevet 2. februar 2015 http://www.english-for-students.com/Lying-and-Laying.html Takk for link, men det kommer ikke opp noe? "He lies in bed", eller "he is lying in bed" er det du kan bruke. Husk også å lære deg forskjellen mellom lie og lay (ligge og legge). Ok. Da hadde jeg rett med magefølelsen. Men når he is lying in bed er riktig, hvordan skriver jeg da Han lyver? Anonymous poster hash: bd3e2...f99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 2. februar 2015 #7 Del Skrevet 2. februar 2015 Takk for link, men det kommer ikke opp noe? Ok. Da hadde jeg rett med magefølelsen. Men når he is lying in bed er riktig, hvordan skriver jeg da Han lyver? Anonymous poster hash: bd3e2...f99 Kopier linken om det ikke kommer opp noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 2. februar 2015 #8 Del Skrevet 2. februar 2015 Som sagt: ligge og lyve er begge "to lie". Han lyver blir dermed "he is lying" to lie, lie, lied, have lied er for øvrig bøyingen av dette ordet. Nå får du gjøre resten av leksene dine selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 2. februar 2015 #9 Del Skrevet 2. februar 2015 (endret) "To lie betyr både å ligge og å lyve". Man må forstå det ut fra sammenhengen, men bøyningen er ulik. å ligge, ligger, lå, har ligget = to lie, lie, lay, have lain Å dø: to die, die (presens), died, have died Å farge: to dye, dye (presens), dyed, have dyed (Det logiske her er "has died"). Infinitiv to lie (å ligge) har sterk bøyning: lie (presens) - lay (preteritum) - lain (perfektum partisipp) Infinitiv to lie (å lyve) har svak bøyning: lie (presens) - lied (preteritum) - lied (perf. partisipp) Gerundium (samtidsform) for begge disse verbene: lying Gerundium for dye (å farge): dyeing Hvorvidt du bruker vanlig form eller gerundium avhenger av hva du vil uttrykke. Endret 2. februar 2015 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå