Gå til innhold

FlyLady August


Imax

Anbefalte innlegg

Heisann jenter,

Er dere våkne? Jeg begynner på jobb i morgen, og manner meg opp til å begynne på hverdagslivet, som betyr mer rot (?), evnt. mindre toleranse for rot, og mindre tid. Så da er det vel på tide på starte å fly igjen.

I kveld skal jeg begynne med legge-seg-rutinen (8 punkter), og muligens også få mannen med på å pusse vinduer (skulle gjort det i juni).

Ser på FlyLady siden at sonen kommende uke er kjøkkenet. Det passer meg egentlig bra, for kjøkkenet er det rommet som er mest ryddig og kanskje lettest å takle?

Er du med på leken denne uken eller? Håper det! Håper også du poster det du gjør og kommer med gode tips. Så kan vi holde hverandre engasjerte selv i sommervarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vasket alle vinduer i går (flink pike), og det tok ikke mer enn 30 minutter. Mannen var med da, så da gikk det unna. Følte det var en utrolig produktiv dag med bare latskap, men fordi jeg pusset vinduene ble det plutselig bra likevel! :ler:

Var også flink til å gjøre kveldsrutinen, og det er jammen ikke dumt. Slapp å sose rundt i morgentimene for å lete etter noe å ha på seg. Og kjøkkenet så ikke håpløst ut heller. Lurt, lurt.

Hallo - er det ingen hjemme?!?!? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

He-he, min egen, lille private tråd! :ler:

Har begynt med noe lurt: Vaske badet når jeg likevel er der, så blir det ikke sånn "nå må jeg vaske badet". Tok toalettet på lørdag, vasken, speilet og gulvet i går, og badekaret da jeg dusjet i dag. Veldig lurt. Føles ikke som om jeg har vasket i det hele tatt, det tar liksom ikke tid.

Ellers har jeg store planer for en 27 fling boogie i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elenath

Ellers har jeg store planer for en 27 fling boogie i kveld!

Jeg sniker meg med i tråden din jeg :wink: Ryddet i alle klærne jeg har hatt stående rundt om i alle boder og skuffer og skap på lørdag, kastet to stappfulle søpplesekker og fylte åtte bæreposer til frelsesarmeen så tror jeg har tatt 27FB for mange måneder frem over.

Nå skal jeg gå å plukke opp klærne til sambo fra gulvet på soverommet :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååååååå....

Men hvis man gjør det for ofte, kan det jo bli litt tomt etter hvert. Eller teller f. eks. en avis som en ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meningen er jo ikke å tømme huset for ALT innhold da! Tv'n og sofaen får stå! :ler:

Du vil bli overrasket over hvor mange ganger man kan ta 27 fling boogie, selv på samme sted. Og hvis 27 er litt mye, hvorfor ikke begynne med 5 eller 10?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt det svært rolig i sommer. Egentlig ikke fordi jeg er medfødt lat, men fordi jeg har fått bekkenløsning...

Men i morgen kommer vaskehjelpen vår tilbake fra sin side, så i dag her jeg vel ikke noe annet valg en å ta en boogie både her og både der. Hvis jeg ikke gjør det kommer hun jo ikke til...

Men nå som ferien er over skal jeg igjen sette meg inn i sonene, for det lille jeg faktisk gjør, kan jeg jo godt gjøre der! Så jeg lover å prøve ordentlig igjen, fra mandag av!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har du begynt på sonene Lizzy? Jeg har ikke kommet så langt. Husk baby steps! :ler:

Men jeg er på god vei til å nærme meg et ryddigere hjem. Har en kvelds-rutine som gjør at jeg har en mye ryddigere leilighet, og når svigers kommer i morgen så slipper jeg å bruke hele dagen på å rydde før de kommer. Det er deilig!

Men nå er det jo september, men gadd ikke lage ny tråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...