Mona26 Skrevet 2. februar 2015 #1 Skrevet 2. februar 2015 Jeg blir så innmari lett opplåst i magen! Var ikke slik før. Kan man utvikle sensitiviet etter å ha kuttet ut visse matvarer i en tid og så introdusert disse i kostholdet på ny? Jeg har slitt med overvekt og akne. I en periode med desperasjon kuttet jeg ut all ris, pasta, brød, poteter og fikk i meg veldig lite melkeprodukter. Hadde jo lest at melk kunne forverre akne og at karbohydrater fremmer sug. (Nå har jeg gått ned i vekt og akne er borte etter behandling hos hudlege) Nå får jeg "gravid mage" etter å ha spist pizza. Særlig om jeg har en dag hvor jeg spiser brød til frokost, lasange til middag og kanskje enda mer brød til kvelds. Forsvinner dagen etter, eller noen timer senere. Har aldri vært allergisk for mat og ingen i min familie har matallergi/intoleranse.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #2 Skrevet 2. februar 2015 Dette er desverre et godt eksempel på at det ikke er smart å kutte ut nat uten god grunn. Mage tarm systemet ditt må venne seg til matvarer det ikke tidligere har jobbet gjevnlig med. Dette går seg til med tiden.....Anonymous poster hash: 8b75d...6c9
Rachelzane Skrevet 2. februar 2015 #3 Skrevet 2. februar 2015 jeg er slank, men får oppblåst mage. tror det har med raske karbohydrater som i hvetemel, ris, osv. fordi når jeg gikk på lavkarbo var magen min flat uansett hvor mye jeg spiste. mange mistenker også at det er en spesiell type karbo som får magen til å blåse opp, nemlig fodmaps. og ja man kan få sensitiv mage etter man kutter en matvare ut, men tror det pleier å stabilisere seg etter hvert.
Mona26 Skrevet 2. februar 2015 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2015 jeg er slank, men får oppblåst mage. tror det har med raske karbohydrater som i hvetemel, ris, osv. fordi når jeg gikk på lavkarbo var magen min flat uansett hvor mye jeg spiste. mange mistenker også at det er en spesiell type karbo som får magen til å blåse opp, nemlig fodmaps. og ja man kan få sensitiv mage etter man kutter en matvare ut, men tror det pleier å stabilisere seg etter hvert. Så godt å høre! Pizza er jo noe man i utgangspunktet ikke har godt av. Ihvertfall de jeg og samboeren lager ( stappfull av ost, bacon, kjøtt og enda mer ost) men er jo så sykt godt med "karbofest" dessverre ikke like festlig å se høygravid ut etter en dag med karbohydrater. Skal skjekke ut foodmapping.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå