Gå til innhold

1 mil om dagen - mye eller lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg trener ikke, men går på tur ca 1 mil om dagen. Er dette mye eller lite? Jeg bruker ca 1 1/2 til 2 timer på dette alt ettersom hvor raskt jeg går. På en måte føler jeg dette er mye. På den andre siden er det jo en del folk som jogger i 1 time som da antageligvis er oppe i mer enn 1 mil.

Anonymous poster hash: 0337a...7af

Videoannonse
Annonse
Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg synes i alle fall ikke at det er lite å gå tur på en mil per dag. Tenk for eksempel på da skrittellere var veldig i vinden, og alle ble rådet til å gå minst 10 000 skritt per dag. Hvis du har en skrittlengde på 75 cm (selv har jeg en skrittlengde som er under 70 cm, men jeg har ganske korte bein), blir gåturen på over 13 000 skritt, i tillegg til det andre du går i løpet av en dag.

Skulle jeg tippe, ville jeg tro at de som jogger en time heller ikke jogger så ekstremt mye mer enn en mil. Et joggetempo på ca 10 km/time er ikke uvanlig. Noen er mye raskere, og noen er litt tregere.

Skrevet

Det anbefales å trene tilsvarende å gå en halv time i litt hurtig gange hver dag. Det der er mye mer som er vell og bra. Men det du skal være forsikrig med, er at du mister motivasjonen hvis du bruker alt for mye tid på dette hver dag.

Skrevet

Høres veldig bra ut dette :) Det er mosjon for kropp, og ikke minst sjel, å gå tur. Du dekker også minimumskravet for anbefalt bevegelse for en dag. Og om du trives med dette, så er det akkurat passe for deg :)

Man MÅ ikke løfte tungt og løpe fort for å holde seg i form. Og det aller viktigste er jo om man selv liker det man holder på med.

Anonymous poster hash: 6dff7...f10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...