AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #1 Skrevet 2. februar 2015 Hører (nesten) aldri om noe problemer med svigerfar, eller med menn og deres svigermødre på samme måte som damer og svigermødre. Hva kan være grunnen til dette?Anonymous poster hash: 06cad...074
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #2 Skrevet 2. februar 2015 Hører ikke om menn og deres problemer med svigermødre? Kanskje ikke så mye her på KG, men det hører man da om stadig vekk. Svigerfedre er vel generelt mer "i bakgrunnen", kanskje spesielt om man har en litt dominerende svigermor. Hører ofte om de som har problemer med svigermor, der svigerfar egentlig er enig med svigerdatter, men velger å ikke blande seg. I blant hører man dog om svigerfedre som ikke liker mannen datteren har valgt, og problemer der. Men igjen, kanskje ikke her på KG. Anonymous poster hash: 8baef...fe9 1
Gjest Kritt Skrevet 2. februar 2015 #3 Skrevet 2. februar 2015 Hører (nesten) aldri om noe problemer med svigerfar, eller med menn og deres svigermødre på samme måte som damer og svigermødre. Hva kan være grunnen til dette?Anonymous poster hash: 06cad...074 Ja, det er litt underlig. Antar det er sammenheng med at mor føler mer "eierskap" til sønnen og i stor grad har hatt full kontroll på alt han driver med fra han var født. Så kommer det en annen kvinne inn og skal stå sønnen nærmest, jeg tror det er tøft for mange mødre. Selv skal jeg selvfølgelig ikke bli en slik svigermor . Vil vel også tro (og håpe) at det faktum at faren og jeg er likestilte og tar samme ansvaret for sønnene spiller inn. Det er ikke godt å si, men jeg skal virkelig gå inn for å ikke bli en slik svigermor som blander seg i alt. Får håpe vi kan ta en litt tilbakelent rolle (svigerfarrollen) begge to.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #4 Skrevet 2. februar 2015 Kanskje det bare rett og slett er damer som har problemet med å forholde seg til en del andre damer? Man ser jo det på typiske kvinnearbeidsplasser, masse sladder og konflikter, spesielt når det attpåtil er kvinnelig sjef, da er det ekstra ille.Anonymous poster hash: 06cad...074
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #5 Skrevet 2. februar 2015 Hos oss er mine svigers skilt. Selv om mannens forhold til sin far har vært trøblete, er det likevel farens side som min mann "tok" etter skilsmissen. Svigermor er gift på nytt, og det har kommet flere søsken i mannens søskenflokk. Jeg tror ikke det har vært så lett for ham heller. Svigermor har heller ikke nevneverdig høy lønn, så mannen min måtte flytte ut tidlig for å klare seg selv. Mye av dette var nok for at hun skulle klare seg selv økonomisk. Selv om mannen min var omtrent 16 da, tror jeg det er noe med måten det ble gjort på som gjør at han foretrekker sin far. I tillegg til dette er det uforenelige forskjeller mellom meg, svigermor og hennes nye mann på mange områder. Så jeg foretrekker absolutt svigerfar. Anonymous poster hash: b1bdd...4b8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #6 Skrevet 2. februar 2015 Min svigerfar er et mareritt.Anonymous poster hash: 38b7c...394
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #7 Skrevet 2. februar 2015 Jeg jobber faktisk med flere menn som ikke er begeistret for sine svigerdøtre. Men mannfolk er ofte klokere mtp sladder og slikt, så de holder kjeft om det overfor familie. Personlig er svigerfar og jeg greie og høflige med hverandre, men jeg vet godt at han hadde foretrukket en ordentlig karrieredame til sønnen sin. Jeg er "bare" en jordmor.Anonymous poster hash: ebb0e...a7b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #8 Skrevet 2. februar 2015 Jeg jobber faktisk med flere menn som ikke er begeistret for sine svigerdøtre. Men mannfolk er ofte klokere mtp sladder og slikt, så de holder kjeft om det overfor familie. Personlig er svigerfar og jeg greie og høflige med hverandre, men jeg vet godt at han hadde foretrukket en ordentlig karrieredame til sønnen sin. Jeg er "bare" en jordmor.Anonymous poster hash: ebb0e...a7b Jeg jobber da også i psykiatrien. Har ikke så mange mannlige kolleger på kvinneklinikken😁Anonymous poster hash: ebb0e...a7b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #9 Skrevet 2. februar 2015 Min svigerfar er et mareritt.Anonymous poster hash: 38b7c...394 Min også! Frekk, rasist, bedreviter, utakknemlig og uhøflig!Anonymous poster hash: 66c97...b76
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #10 Skrevet 2. februar 2015 Min svigerfar er også noe verre enn svigermor. Anonymous poster hash: b393e...b28
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #11 Skrevet 2. februar 2015 Min inngifte svigerfar er en drittsekk. Men jeg trenger ikke lage noe tråd om det, jeg (vi) bare kuttet kontakten. Svigerfaren til kjæresten min (min far) har også mange slitsomme trekk. Men han er ganske klønete når det gjelder sosiale ting og det å forstå andre mennesker, så derfor bare tar vi det som det går. Om han hadde blitt verre hadde vi kuttet han ut også. Anonymous poster hash: e1750...c33
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #12 Skrevet 2. februar 2015 Min svigermor har vært ubehagelig og prøvd å sabortere for meg og min mann fra starten. Svigerfar derimot er helt fantastisk (og få i familien skjønner hvordan han holder ut med henne...). Anonymous poster hash: 3e353...1e5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #13 Skrevet 2. februar 2015 Sliter med svigerfar. Alkoholiker Svigermor er grei, men nå begynt å bli litt glemsk og alt for snill mot svigerfar. Anonymous poster hash: 50701...c7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå