Tibbie Skrevet 2. februar 2015 #21 Skrevet 2. februar 2015 (endret) Jeg er uenig i de fleste her at "selvføgelig kan du gå i hvilke sko du vil". Det er fakta at man ser tykkere ut om man går med høye, slanke hæler. Det ser ut som om man balanserer på pinner og leggene og dermed resten av kroppen ser mye større ut enn den er. Skoene du linket til tror jeg vil fungere, da helen er tykk og ikke spesielt høy. Men styr unna alt av pumps og lignende om du er redd for å se malplassert ut. Man må kle seg etter kroppen, om man bryr seg om mote og utséende Endret 2. februar 2015 av Tibbie
Gjest Lille-pus Skrevet 2. februar 2015 #22 Skrevet 2. februar 2015 Jeg er uenig i de fleste her at "selvføgelig kan du gå i hvilke sko du vil". Det er fakta at man ser tykkere ut om man går med høye, slanke hæler. Det ser ut som om man balanserer på pinner og leggene og dermed resten av kroppen ser mye større ut enn den er. Skoene du linket til tror jeg vil fungere, da helen er tykk og ikke spesielt høy. Men styr unna alt av pumps og lignende om du er redd for å se malplassert ut. Man må kle seg etter kroppen, om man bryr seg om mote og utséende Det kommer så evig ann på hva man ellers har på seg det, Tibbe. - det er ikke gitt over en lav sko at heller meget slanke kvinner ser smashing ut i 12 cm hæler og 'sprøytelakkerte' skinnyjeans med lavt liv..... - dette bare som et eksempel på det mest umiddelbare eksemplet jeg kan tenke meg. 4
Tibbie Skrevet 2. februar 2015 #23 Skrevet 2. februar 2015 Det kommer så evig ann på hva man ellers har på seg det, Tibbe. - det er ikke gitt over en lav sko at heller meget slanke kvinner ser smashing ut i 12 cm hæler og 'sprøytelakkerte' skinnyjeans med lavt liv..... - dette bare som et eksempel på det mest umiddelbare eksemplet jeg kan tenke meg. Jeg er ytterst uenig i at det kommer an på hva man ellers har på seg. Hva kunne det vært som hadde gjort at en veldig overvektig person ser bra ut med høye hæler? Nei, ikke alle slanke ser bra ut i høye hæler heller. Men det er jo ikke relevant for saken. TS spurte jo ikke om den slanke nabojenta vil se like bra ut i høye hæler som Sienna Miller, men om hun som overvektig ville passet det
Gjest Lille-pus Skrevet 2. februar 2015 #24 Skrevet 2. februar 2015 Jeg er ytterst uenig i at det kommer an på hva man ellers har på seg. Hva kunne det vært som hadde gjort at en veldig overvektig person ser bra ut med høye hæler? Nei, ikke alle slanke ser bra ut i høye hæler heller. Men det er jo ikke relevant for saken. TS spurte jo ikke om den slanke nabojenta vil se like bra ut i høye hæler som Sienna Miller, men om hun som overvektig ville passet det Jeg vet ikke om TS er det du definerer som 'veldig overvektig' type Biggest Looser' nå, men jeg har en stygg mistanke om at det ikke nødvendigvis er slik. Jeg kan faktisk ikke se en grunn i verden til at noen andre enn TS skal legge regler for hva slags sko hun aller nådigst skal få lov til føle seg vel med? - det blir jo å fortsette den jobben som ungdomsskolemobberne startet på, og den typen behandling av andre trodde jeg faktisk de fleste her inne var for store i alder til å drive med. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #25 Skrevet 2. februar 2015 Blir alt av fottøy kalt "sko" i våre dager? Dette bildet viser "skoletter" som ikke er høyhælte. Veldig enig!Anonymous poster hash: 07d76...488
Tibbie Skrevet 2. februar 2015 #26 Skrevet 2. februar 2015 Jeg vet ikke om TS er det du definerer som 'veldig overvektig' type Biggest Looser' nå, men jeg har en stygg mistanke om at det ikke nødvendigvis er slik. Jeg kan faktisk ikke se en grunn i verden til at noen andre enn TS skal legge regler for hva slags sko hun aller nådigst skal få lov til føle seg vel med? - det blir jo å fortsette den jobben som ungdomsskolemobberne startet på, og den typen behandling av andre trodde jeg faktisk de fleste her inne var for store i alder til å drive med. Det vet ikke jeg heller, men jeg regner med at hun ikke er normalvektig siden hun kaller seg selv for feit. Jeg kan bare svare ut fra hennes tråd. TS spør jo hva vi mener? Da går jeg ut fra at hun trenger hjelp til å se dette fra andre øyne, og da regner jeg med at hun føler seg vel i det som er vakkert å se på. I dagens samfunn kler ikke alle seg kun for å holde seg varm, men for å se bra ut. Tuller du med meg? Vet ikke om jeg tolket det riktig, men insinuerer du at jeg mobber?? TS spurte om et motespørsmål; passer dette til noen med min kropp? Jeg svarte nei, fordi hun da kommer til å fremheve det hun ikke vil fremheve. Det er HJELPING, ikke mobbing.
Solsikke84 Skrevet 2. februar 2015 #27 Skrevet 2. februar 2015 83 kg tung, 169 høy og bruker str 44 hovedsakelig. Jeg bruker kun flate sko på jobb (barnehage) eller gåtur i skog og fjell. Halvhøye og høye hæler ellers, beina blir litt lengre, rompa får et løft og jeg synes det slanker meg littepitt å bli litt høyere. Kjør på! Sko er morsomt!
Gjest Lille-pus Skrevet 2. februar 2015 #28 Skrevet 2. februar 2015 Det vet ikke jeg heller, men jeg regner med at hun ikke er normalvektig siden hun kaller seg selv for feit. Jeg kan bare svare ut fra hennes tråd. TS spør jo hva vi mener? Da går jeg ut fra at hun trenger hjelp til å se dette fra andre øyne, og da regner jeg med at hun føler seg vel i det som er vakkert å se på. I dagens samfunn kler ikke alle seg kun for å holde seg varm, men for å se bra ut. Tuller du med meg? Vet ikke om jeg tolket det riktig, men insinuerer du at jeg mobber?? TS spurte om et motespørsmål; passer dette til noen med min kropp? Jeg svarte nei, fordi hun da kommer til å fremheve det hun ikke vil fremheve. Det er HJELPING, ikke mobbing. Ja, jeg beklager, Tibbe, men jeg synes det er å fortsette det ungdomsskolemobberne startet. Det er så veldig lite hjelp i å si 'du er overvektig så du kan ikke bruke slike eller sånne sko... for hva kunne det vært som gjorde at du så bra ut med høye hæler?' Jeg synes TS skal gå ut og prøve de skoene hun har lyst på, kjenne om hun synes de sitter bra på hennes føtter, kjøpe dem om hun faller for dem, og bruke dem med et stort smil om munnen. Det er alltid noen som mener i vilden sky rundt hva som 'passer' og 'ikke passer' enten det gjelder kilo, høyde, hoftebredde, alder eller annet. - hvorfor er det slik at det skal være alle andre enn den det selv gjelder som er de neste som har god smak her i landet? Hvorfor skal man ikke tro at den det gjelder er like god på å finne både plagg og sko som både kler en ogsom passer helt perfekt, selv om folk skaper helt andre bilder inne i hodene sine enn det som er realitet i virkeligheten? Hvor forsvant evnen til å anta at andre mennesker kan ha annen smak, men ikke under ingen omstendigheter nødvendigvis en dårligere smak? 6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #29 Skrevet 2. februar 2015 Viktigste med tynne og høye hæler er at man kan gå med dem. Tynne hæler på en plussize dame kan være svært pent på bare ben, tynne strømper, tightd eller bootcut som dekker deler av skoen. En velformet ankel og legg må ikke være stilketynn. Jeg har også slanke venner som ikke får på seg feite meg sine støvler fordi de er tykkere i leggen enn meg. Dette er jenter som er 25 kg mindre enn meg. Så forsiktig, Tibbie. Du aner ikke hva du snakker om før du evt ser jenta, skoen og antrekket. Lillepus har rett.Anonymous poster hash: 18074...517 7
Gjest Blubberella Skrevet 2. februar 2015 #30 Skrevet 2. februar 2015 Jeg hater sånne "moteregler"! Har du lyst til å gå i høyhælte sko så gjør du det! Jeg har fremdeles til gode å se en dame som er så feit at høyhælte sko ser feil eller stygt ut. Disse skoene du viser til er jo heller ikke voldsomt høyhælte, de har jo bare litt lengre hæl enn vanlige flate sko. Som andre sier, eneste problemet med høyhælte sko er at den som har de på vakler rundt som et vindskeivt dådyr på isen. Disse skoene er uansett ikke i kategorien vanskelige høyhælasko. Go for it! Jeg er sikker på at du kommer til å se helt smashing ut! 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #31 Skrevet 2. februar 2015 Det vet ikke jeg heller, men jeg regner med at hun ikke er normalvektig siden hun kaller seg selv for feit. Det er ganske langt fra "ikke normalvektig" til "meget overvektig" Jeg har en BMI på 27, og er dermed overvektig. Det er likevel langt til "meget overvektig" og jeg kler definitivt høye hæler.Anonymous poster hash: f02ea...dbe 3
Meadow Skrevet 2. februar 2015 #32 Skrevet 2. februar 2015 Fine sko! Den hælhøyden der er både komfortabel og gir fin holdning
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #33 Skrevet 2. februar 2015 Hele mitt liv har jeg blitt fortalt hva jeg skal ha på meg. Enten av de populære på skolen, eller fra min egen mor. Mamma kritiserer joggebukse og dongeribukse, i følge hun så funker ingenting på meg. Trange skjorte, skjorter som er 1 størrelse for stor (litt løse, men ikke flagrende) og gensere som er 4 numre for stor.. ingenting er bra nok eller passer for meg og min kropp. Nok er nok. Jeg har begynt å gå med dongeribukse, skjorter som kun er 1 nummer for stor (altså ikke tettsittende, jeg er ikke dum). Har også begynt med sminke (annet enn maskara). Ble fortalt at jeg er stygg allikevel, så hvorfor kaste bort penger på sminke som fremhever styggheten. (kommentar fra mamma og pappa) Bruker kun naturlig sminke, vises nesten ikke at jeg har det på, kun kinnene mine som ikke ser så knallrøde ut. Og jeg ser ikke så trøtt ut. Tar ting ett skritt om gangen, nå er det skoene som står for tur. Er så lei av skatesko som er 2 nummer for stor. Frykten for mobbing er der fortsatt, der for spør jeg her. TS Anonymous poster hash: 35dd2...f0c 1
Solsikke84 Skrevet 2. februar 2015 #34 Skrevet 2. februar 2015 Sårt å høre, TS. Men godt du vil gjøre som du selv ønsker. Jeg har funnet et par ting som gjør at jeg føler med mer vel En ting er å bruke litt på fint undertøy som sitter godt. Riktige Bh,osv. Har kjøpt flere fine på Torrid.Com blant annet med racerback og lukking fremme. Når undertøyet spiller på lag og støtter og holder inn, heller enn å lage valker på rompa og muffintop, så er det lettere å velge klær i riktig str og bære de med rett rygg og selvtillit. Har et par hold in bodier fra Kappahl også som jeg bruker sammen med litt trange jeans for å slette valk over bukselinningen. De fleste har mange ting som plager dem med eget selvbilde og triks til å leve med dem. Ikke la noen hindre deg i å leve som du vil, det er du som bestemmer 3
Gjest Lille-pus Skrevet 3. februar 2015 #35 Skrevet 3. februar 2015 Hele mitt liv har jeg blitt fortalt hva jeg skal ha på meg. Enten av de populære på skolen, eller fra min egen mor. Mamma kritiserer joggebukse og dongeribukse, i følge hun så funker ingenting på meg. Trange skjorte, skjorter som er 1 størrelse for stor (litt løse, men ikke flagrende) og gensere som er 4 numre for stor.. ingenting er bra nok eller passer for meg og min kropp. Nok er nok. Jeg har begynt å gå med dongeribukse, skjorter som kun er 1 nummer for stor (altså ikke tettsittende, jeg er ikke dum). Har også begynt med sminke (annet enn maskara). Ble fortalt at jeg er stygg allikevel, så hvorfor kaste bort penger på sminke som fremhever styggheten. (kommentar fra mamma og pappa) Bruker kun naturlig sminke, vises nesten ikke at jeg har det på, kun kinnene mine som ikke ser så knallrøde ut. Og jeg ser ikke så trøtt ut. Tar ting ett skritt om gangen, nå er det skoene som står for tur. Er så lei av skatesko som er 2 nummer for stor. Frykten for mobbing er der fortsatt, der for spør jeg her. TS Anonymous poster hash: 35dd2...f0c Da jeg leste dette ble jeg først trist, veldig trist. Enekelte foreldre vet ikke hvor flotte barn de har skapt (du er ikke den eneste. Jeg kjenner flere som dersom de leser det du skriver vil nikke og kjenne seg igjen). Men så kom jeg til ordene "Nok er nok", og da smilte jeg for meg selv i går kveld (med fanget fullt av katt, og laptop på knærne, føttene på bordkanten). - og jeg tenkte "Ja. Det er krutt i henne, dette går godt" Jeg ble glad. En skjorte som du definerer som ett nummer for stor fordi den ikke sitter klistret til kroppen høres i mine ører ut som en skjorte som passer ganske bra Selv har jeg valgt å være naiv i min oppfatning av mennesker, jeg har aldri møtt ett menneske som jeg ikke har funnet vakre detaljer ved utseendemessig. Kanskje jeg er detaljfokusert? Kan det skyldes at jeg er nærsynt som en ugle i flomlys? - men jeg ser skjønnheten der ankelen går over i en velformet legg, et smil som starter i munnviken og sprer seg over et helt ansikt før det ekspoloderer i øynene, en øreflipp som er formet som et smykke, en halsgrop som er perfekt formet, lepper som former ord med myke buer. Det vil ikke ta meg, eller noen andre, lange tiden å identifisere dine vakre trekk, TS. - og ved ordene "Nok er nok" så fortalte du på og mellom alle linjer at du selv er på vei dit, fordi nok er nok. Jeg liker deg, jeg liker den fandenivoldske innstillingen om at nå holder det, nok er nok. 4
Petra75 Skrevet 3. februar 2015 #36 Skrevet 3. februar 2015 Jeg er ytterst uenig i at det kommer an på hva man ellers har på seg. Hva kunne det vært som hadde gjort at en veldig overvektig person ser bra ut med høye hæler? Nei, ikke alle slanke ser bra ut i høye hæler heller. Men det er jo ikke relevant for saken. TS spurte jo ikke om den slanke nabojenta vil se like bra ut i høye hæler som Sienna Miller, men om hun som overvektig ville passet det For eksempel det at man drar på seg noen ekstra centimeter, slik at man ikke blir like stutt-tjukk. En annen ting (som også andre her har vært innpå) er at man gjerne får en rankere holdning, man får en svai i ryggen, og ikke minst FØLER man seg finere og mer sexy. Jeg syns heller ikke eksempelet TS viste var særlig høye, og det er noe ALLE fint kan gå med. Å påstå at kun slanke mennesker kan bruke høye hæler og at overvektige uten unntak ikke vil se bra ut i høye hæler er i beste fall veldig uvitende og i verste fall direkte ufint. 3
Gjest Tigress Skrevet 3. februar 2015 #37 Skrevet 3. februar 2015 Hele mitt liv har jeg blitt fortalt hva jeg skal ha på meg. Enten av de populære på skolen, eller fra min egen mor. Mamma kritiserer joggebukse og dongeribukse, i følge hun så funker ingenting på meg. Trange skjorte, skjorter som er 1 størrelse for stor (litt løse, men ikke flagrende) og gensere som er 4 numre for stor.. ingenting er bra nok eller passer for meg og min kropp. Nok er nok. Jeg har begynt å gå med dongeribukse, skjorter som kun er 1 nummer for stor (altså ikke tettsittende, jeg er ikke dum). Har også begynt med sminke (annet enn maskara). Ble fortalt at jeg er stygg allikevel, så hvorfor kaste bort penger på sminke som fremhever styggheten. (kommentar fra mamma og pappa) Bruker kun naturlig sminke, vises nesten ikke at jeg har det på, kun kinnene mine som ikke ser så knallrøde ut. Og jeg ser ikke så trøtt ut. Tar ting ett skritt om gangen, nå er det skoene som står for tur. Er så lei av skatesko som er 2 nummer for stor. Frykten for mobbing er der fortsatt, der for spør jeg her. TS Anonymous poster hash: 35dd2...f0c Kjære vene, kva er det for folk du har rundt deg?! Eg er samd med Lille-pus, det skulle teke meg sekundar å finne noko vent ved deg. Alle har noko vakkert ved seg.
Gjest Tigress Skrevet 3. februar 2015 #38 Skrevet 3. februar 2015 Jau, forresten. Skoa var heilt supre. Om du vil ha tips frå ein bøtteknott om kva type sko som gjer maks ut av oss stuttbeinte, sei berre til, så skal eg hjelpe deg. Eg kan alle triksa, og dei fleste "reglane". Eg synest det er kjekt å vite om reglane, dei er som regel baserte på optikk, og det er ikkje berre synsing. Men eg må også få understrekje at det viktigaste er jo at du likar det du skal ha på deg, anten på føtene eller på hovudet!
funginger Skrevet 3. februar 2015 #39 Skrevet 3. februar 2015 Så klart! Men det er ofte bena ser lavere ut i slike ankelstøvletter, ideelt sett burde du finne noen litt høyere. Finnes egne merker som fører støvletter for damer med litt tykkere legger.
globalagogo Skrevet 4. februar 2015 #40 Skrevet 4. februar 2015 Blir alt av fottøy kalt "sko" i våre dager? Dette bildet viser "skoletter" som ikke er høyhælte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå