AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #1 Skrevet 2. februar 2015 Finner svært lite om dette og syns det er dårlig utført av regjeringen å ikke ha nye regler om bostøtte på plass samtidig med den nye uførereformen. Jeg går i uvisse om hvor mye faktisk inntekt jeg vil ha pr mnd pga dette. Faller bostøtten bort blir det ufattelig trangt økonomisk.Anonymous poster hash: 3d0cf...0a2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #2 Skrevet 6. februar 2015 Dytt.Anonymous poster hash: 3d0cf...0a2
Gjest Phoenix Skrevet 6. februar 2015 #3 Skrevet 6. februar 2015 Er det ikke sånn at vi ikke vet hva som skjer før selvangivelsen for 2015 er klar? 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #4 Skrevet 6. februar 2015 Jo. Syns det er veldig uklart det hele. Jeg fikk brev om å dokumentere ny uføre, men går og tripper nå til den 10 for det er jo egentlig "null" spesifik info på husbankens sider. Syns dem burde hatt dette på plass samtidig med uføreforandringene. Føler meg så stresset av å ikke å vite hva som vil skje.Anonymous poster hash: 3d0cf...0a2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #5 Skrevet 6. februar 2015 Jeg har sendt epost til kommunen min og spurt angående den nye uføretrygden og bostøtte, og fikk til svar at Husbanken har overgangsordninger for oss som har uføretrygd. Så ingen grunn til panikk! Anonymous poster hash: a2a6a...563 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #6 Skrevet 6. februar 2015 Jeg har sendt epost til kommunen min og spurt angående den nye uføretrygden og bostøtte, og fikk til svar at Husbanken har overgangsordninger for oss som har uføretrygd. Så ingen grunn til panikk! Anonymous poster hash: a2a6a...563 Jada, men vi vet ikke om de reduserer utbetalingene i overgangsperioden..... Anonymous poster hash: 3d0cf...0a2
Gjest Phoenix Skrevet 6. februar 2015 #7 Skrevet 6. februar 2015 Jada, men vi vet ikke om de reduserer utbetalingene i overgangsperioden.....Anonymous poster hash: 3d0cf...0a2 Da kommer det varsel og informasjon i god tid, aantageligvis
altflyter Skrevet 6. februar 2015 #8 Skrevet 6. februar 2015 Da min bostøtte ble kuttet med 30% fikk jeg intet forvarsel. Tjente nøyaktig det samme som året før, men fikk til svar at jeg tjente for mye i forhold til de nye reglene som var kommet. Jævlig gøy da det betydde at jeg fikk 10% lavere inntekt... Siden de mente at 12 000 kroner var aaaaalt for mye å leve for.... Fikk et brev i posten 4mnd senere... 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #9 Skrevet 6. februar 2015 Da kommer det varsel og informasjon i god tid, aantageligvis En ting jeg ikke liker med boligetaten er at de sender ut svaret på bostøtte den dagen du evt får utbetaling eller ikke. Du får altså ingen info på forhånd. Det er vel ikke slik det skal være? Hos nav får du info på forhånd. Hvorfor gjør ikke boligetaten det samme? Veldig kjipt å stå der den 10 hver mnd og trippe rundt pga uvisse om bostøtten. Anonymous poster hash: 3d0cf...0a2 2
Gjest Phoenix Skrevet 6. februar 2015 #10 Skrevet 6. februar 2015 En ting jeg ikke liker med boligetaten er at de sender ut svaret på bostøtte den dagen du evt får utbetaling eller ikke. Du får altså ingen info på forhånd. Det er vel ikke slik det skal være? Hos nav får du info på forhånd. Hvorfor gjør ikke boligetaten det samme? Veldig kjipt å stå der den 10 hver mnd og trippe rundt pga uvisse om bostøtten.Anonymous poster hash: 3d0cf...0a2 Uff. Det er ikke hyggelig! Når jeg har prøvd å få tak i boligetaten så får jeg høre at jeg må vente på at jeg får brev i posten og at jeg må ikke innbille meg at jeg eneste som ringer. Lovely people 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #11 Skrevet 6. februar 2015 Dette kqn du barenslutte å bekymre deg for, fordi inntektsendringene først får betydning fra juli 2016! Og det har regjeringen informert om. Anonymous poster hash: 99a44...6d7
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #12 Skrevet 22. mars 2015 Jeg har sendt epost til kommunen min og spurt angående den nye uføretrygden og bostøtte, og fikk til svar at Husbanken har overgangsordninger for oss som har uføretrygd. Så ingen grunn til panikk! Anonymous poster hash: a2a6a...563 Min bostøtte ble fjernet på dagen! (forrige måned..) Anonymous poster hash: c6743...b82 1
Caelyn Skrevet 22. mars 2015 #13 Skrevet 22. mars 2015 http://www.husbanken.no/bostotte/ny-uforetrygd-2015/
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #14 Skrevet 22. mars 2015 Finner svært lite om dette og syns det er dårlig utført av regjeringen å ikke ha nye regler om bostøtte på plass samtidig med den nye uførereformen. Jeg går i uvisse om hvor mye faktisk inntekt jeg vil ha pr mnd pga dette. Faller bostøtten bort blir det ufattelig trangt økonomisk.Anonymous poster hash: 3d0cf...0a2 Dette er der flere tråder på fra like rør nyttår. Bostøttereglene blir endret når den nye uføretrygden blir brukt til å beregne bostøtten, nemlig fra juli 2016, når ligningen for inntektsåret 2015 er klar. Husk og på at noen må klare seg med både mindre trygd og uten bostøtte, uten å klage. Anonymous poster hash: fdde5...cb0
Cowboy Lotte Skrevet 22. mars 2015 #15 Skrevet 22. mars 2015 (endret) De rød-grønne var veldig sleip da de økte uføretrygden, men samtidig også skatten - slik at ingen tjente på det, foruten om at inntekten før skatt ble for høy for at de fleste får bostøtte. Dette er intet annet enn ran fra de rød-grønnes prosjekt i forrige periode... Jeg kommer aldri mer til å få bostøtte pga dette... Endret 22. mars 2015 av Cowboy Lotte
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #16 Skrevet 22. mars 2015 En ting jeg ikke liker med boligetaten er at de sender ut svaret på bostøtte den dagen du evt får utbetaling eller ikke. Du får altså ingen info på forhånd. Det er vel ikke slik det skal være? Hos nav får du info på forhånd. Hvorfor gjør ikke boligetaten det samme? Veldig kjipt å stå der den 10 hver mnd og trippe rundt pga uvisse om bostøtten. Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 3d0cfb3feb166c60a772cb2281c200a2"] 3d0cf...0a2 [/ acronym] Du kan ikke sammenligne boståtte og trygd fra NAV. Søknaden om bostøtte er ferdigbehandlet den dagen det er utbetaling, derfor sendes svaret ut den dagen det er utbetaling. Anonymous poster hash: fdde5...cb0
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #17 Skrevet 22. mars 2015 De rød-grønne var veldig sleip da de økte uføretrygden, men samtidig også skatten - slik at ingen tjente på det, foruten om at inntekten før skatt ble for høy for at de fleste får bostøtte. Dette er intet annet enn ran fra de rød-grønnes prosjekt i forrige periode... Jeg kommer aldri mer til å få bostøtte pga dette... Jeg får heller ikke bostøtte lenger:( kan jeg spørre hva det er du får utbetalt brutto og nett? Anonymous poster hash: c6743...b82 1
Cowboy Lotte Skrevet 22. mars 2015 #18 Skrevet 22. mars 2015 Jeg får heller ikke bostøtte lenger:( kan jeg spørre hva det er du får utbetalt brutto og nett? Anonymous poster hash: c6743...b82 Jeg får ca 18200 i mnd før skatt og 14900 etter skatt på uføretrygd... Enn du da?
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #19 Skrevet 22. mars 2015 Dere som er uføre å får bostøtte, eier eller leier dere bolig? Anonymous poster hash: 410ff...9a4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #20 Skrevet 22. mars 2015 Jeg får ca 18200 i mnd før skatt og 14900 etter skatt på uføretrygd... Enn du da? Jeg får omtrendt samme som deg før skatt, men jeg mener å huske jeg får ca 15 300 etter skatt. Kan jo hende jeg har valgt annerledes skattetrekk enn deg da:) Anonymous poster hash: c6743...b82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå