AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #1 Skrevet 1. februar 2015 Ok. Jeg har en gammel iPad med 3g og en mac uten nett. Kan jeg dele nettet slik man kan med nettet på en iPhone? Finner ingen knapp på iPaden som det står 'delt internett' på..... Skulle gjerne sett på noe på Mac'en som jeg ikke får til på iPaden ... (sweflix)Anonymous poster hash: 15e6f...e22
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #2 Skrevet 2. februar 2015 Ok. Jeg har en gammel iPad med 3g og en mac uten nett. Kan jeg dele nettet slik man kan med nettet på en iPhone? Finner ingen knapp på iPaden som det står 'delt internett' på..... Skulle gjerne sett på noe på Mac'en som jeg ikke får til på iPaden ... (sweflix)Anonymous poster hash: 15e6f...e22 Streame video over mobilnettet? Glem det, du bruker opp datakvoten din fortere enn du kan si kake. Anonymous poster hash: 33386...c2d 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #3 Skrevet 3. februar 2015 Streame video over mobilnettet? Glem det, du bruker opp datakvoten din fortere enn du kan si kake. Anonymous poster hash: 33386...c2d Det er ikke mobilnett på iPad'en.... altså ubegrenset bruk. Anonymous poster hash: 15e6f...e22
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #4 Skrevet 3. februar 2015 Det er ikke mobilnett på iPad'en.... altså ubegrenset bruk. Anonymous poster hash: 15e6f...e22 Du sier jo du har "en mac uten nett", hva betyr det? Er det noe galt med nettverkskortet på den? Eller har du ikke bredbånd i huset ditt (wifi)? Hvis målet ditt er å dele ut det nettet du har tilgang til på iPad'en, så betyr det at du vil bruke iPad'en som et 3G modem, slik jeg forstår det. Da blir det fort dyrt, siden du bruker "internett over mobilnettet". Anonymous poster hash: 33386...c2d 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #5 Skrevet 3. februar 2015 Du sier jo du har "en mac uten nett", hva betyr det? Er det noe galt med nettverkskortet på den? Eller har du ikke bredbånd i huset ditt (wifi)? Hvis målet ditt er å dele ut det nettet du har tilgang til på iPad'en, så betyr det at du vil bruke iPad'en som et 3G modem, slik jeg forstår det. Da blir det fort dyrt, siden du bruker "internett over mobilnettet".Anonymous poster hash: 33386...c2d Dette er litt inviklet. Ipaden er det nett på og den står på arbeidsplassen min. Det er ikke trådløst nett der og jeg hadde håpet jeg kunne "låne" nettet på ipaden (altså jobben" til å se på film ol. på min egen mac. Jeg kan se på film på ipaden også, men på den får jeg ikke popcorntime og sweflix til å virke.Anonymous poster hash: 15e6f...e22
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #6 Skrevet 3. februar 2015 Dette er litt inviklet. Ipaden er det nett på og den står på arbeidsplassen min. Det er ikke trådløst nett der og jeg hadde håpet jeg kunne "låne" nettet på ipaden (altså jobben" til å se på film ol. på min egen mac. Jeg kan se på film på ipaden også, men på den får jeg ikke popcorntime og sweflix til å virke.Anonymous poster hash: 15e6f...e22 Ok, så du har 3G nett på den, bare at jobben betaler? Da kommer det an på hva slags abbonnement de har gitt deg. Er det et abbonnement som struper hastigheten etter du har brukt 1GB, vil videostreaming være så og si ubrukelig. Er det bare ekstra dyrt etter månedskvoten er brukt opp, vil du beholde hastigheten, men jobben vil måtte punge ut ekstra. Så da gjenstår det bare å dele ut nettet på den via Wifi, og se hva som skjer. På gamle modeller ser det ut til at du er nødt til å jailbreake den. http://www.datamaskin.biz/Hardware/ipad/64555.html På nyere modeller skal visst denne funksjonen være innebygd. Jeg har ikke apple produkter selv, så jeg får ikke testet. Anonymous poster hash: 33386...c2d 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #7 Skrevet 3. februar 2015 Ok, så du har 3G nett på den, bare at jobben betaler? Da kommer det an på hva slags abbonnement de har gitt deg. Er det et abbonnement som struper hastigheten etter du har brukt 1GB, vil videostreaming være så og si ubrukelig. Er det bare ekstra dyrt etter månedskvoten er brukt opp, vil du beholde hastigheten, men jobben vil måtte punge ut ekstra. Så da gjenstår det bare å dele ut nettet på den via Wifi, og se hva som skjer. På gamle modeller ser det ut til at du er nødt til å jailbreake den. http://www.datamaskin.biz/Hardware/ipad/64555.html På nyere modeller skal visst denne funksjonen være innebygd. Jeg har ikke apple produkter selv, så jeg får ikke testet. Anonymous poster hash: 33386...c2d Tusen takk for svar! Jeg kan nok ikke jailbreake den siden det er jobbens, og jeg har ikke apple-id'en til maskinen, noe jeg antagelig ville trenge for å få det til. Skal lese litt mer om jailbreaking. Jeg har ringt IT avd. i kommunen (jobber i kommunen) men selv de vet ikke hva slags abonnement det er i den.... Jeg har sett ganske mange episoder av serier på netflix på den og har ikke merket noe tregere nett av den grunn, så regner med at det er et nett med ubegrenset datamengde. Anonymous poster hash: 15e6f...e22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå